En el post d’avui us proposo fer una aproximació a l’aplicació didàctica del rap.
Un poema es llegeix o es recita, el rap, en canvi, s’ha d’escoltar, dir i experimentar amb el cos i la veu. La seva recitació es basa en els ritmes i els jocs de paraules i molts el consideren una manifestació lírica dins l’àmbit de la literatura oral popular. En aquest sentit el rap i la glossa tindrien punts en comú: al.lusions al públic, diàleg a duet, tarannà reivindicatiu, satíric i festiu … Per tant, el millor rap és poesia. I per ser rapper s’ha de saber rimar.
Rima poètica i ritmes sonors són la base del rap. Alguns exemples Vol de núvol, La Llibertat – Neidos y David Caño, Glosat vs Rap (Mateu Xurí & Valtonyc), Pere Crim. Crim BrakBall, El Nota, Valtonyc, Rapsodes, Nach, Frank T, El Cojín, Doppel-U …
Us deixo una proposta per rappejar poesia amb nens i nenes a partir de cicle mitjà.
Moltes gràcies per compartir el material.
Pingback: POESIA I RAP | La biblioteca escolar al segle X...
Pingback: Poesia - Gèneres literaris | Pearltrees
Pingback: POESIA I RAP | Tria i remena recursos | Scoop.it