Els elements visuals tenen una gran importància en la societat actual. És per això que, d’un temps ençà, una de les maneres de promocionar novel.les és fer un vídeo curt, és a dir, un booktrailer.
A través de les seqüències, el booktrailer mostra els aspectes i moments rellevants de la novel.la.
He conegut algunes experiències molt interessants d’escoles i instituts que utilitzen aquest recurs per donar un nou enfocament al treball que es fa al voltant de les lectures de novel.les. Es tracta de fer un petit vídeo publicitari per presentar un llibre, a través del quals el lector dóna a conèixer allò que considera més important i interessant del llibre que ha llegit, i ho fa d’una manera que capta l’atenció.
Una forma de presentar un llibre que implica múltiples processos:
- llegir, concretar el tema, extreure les idees principals i fer un resum,
- escriure un guió
- fer la gravació i editar-la
Una tasca molt completa i engrescadora.
Enguany les Biblioteques públiques de Catalunya convoquen el segon concurs de booktraillers. Hi ha temps fins el 14 de novembre. Feu-hi un cop d’ull!
I si voleu veure algunes mostres podeu visitar El portal de los vídeoa que hablan de libros