Els 30m diaris de lectura a primària haurie de ser un temps dedicat a desenvolupar l’hàbit lector.
Una proposta organitzativa podria ser trobar un equilibri entre el temps de lectura i el temps per parlar de la lectura.
- El temps de lectura hauria d’ incloure la lectura individual i autònoma que fa l’alumne, però també les lectures modelades pel mestre, les lectures expressives i les lectures compartides o en parelles, que permeten compartir la lectura en veu alta entre un lector competent i un aprenent, amb un text visible per a tots.
- El temps per parlar de la lectura que es pot organitzar proposant debats, converses literàries, clubs de lectura, recomanacions, etc
I finalment tres recomanacions:
- fer un cop d’ull a El bloc del LIC Baix Penedès on es fa una proposta de 15 activitats de lectura que es poden fer als 30 minuts diaris de lectura.
- llegir el ja clàssic “Estratègies de lectura” d’Isabel Solé i “Cómo mejorar la comprensión lectora” d’Andrés Calero
- I per últim, podeu consultar el material de la conferència sobre l’aprenentatge inicial de la lectura, del Departament d’Ensenyament.
Pingback: Consciència fonològica | Pearltrees