TASTETS D’ACTIVITATS

Els alumnes d’Ed. Infantil es van centrar en el personatge de Xarlot.

Cicle Inicial va fer tres tallers, ombres xineses, curts de cine mut i joguines òptiques. Dels dos nivells es van fer tres grups heterogenis que cada tarda realitzaven un dels tallers. Es va comptar amb una mestra de suport.

  • Cine mut: a partir d’una situació proposada el grup havia de llegir-la, decidir qui seria cada personatge, el què faran, com i amb quins materials, així com el lloc. Assajaran i es passarà a la gravació. La mestra farà el muntatge de la pel·lícula.

 

Aprofitant el treball de les expressions de la cara, la gesticulació, van acabar la jornada fent fotos de la cara amb diferents expressions i amb elles van fer un mural.

  • Ombres Xineses: es van representar 3 contes, La llegenda de Sant Jordi, Els tres porquets i La Caputxeta Vermella.

  • Joguines òptiques

 

 

 

 

 

Cicle Mitjà:

  • Oficis del cinema:per grups, busquen informació sobre diferents oficis del cinema i en fan uns documents Word per després exposar-los en una cinta perforada que hi ha al vestíbul de la sala d’actes.

  •  Curts:També per grups, els nens i nenes han preparat el guió d’un curtmetratge que gravaran posteriorment.

 

 

 

 

Cicle Superior

Entre les moltes activitats que s’han fet en aquest projecte us en posem algunes com fer un foliscopi, han treballat el llenguatge cinematogràfic, l’StopMotion, un Breakout, han comptat amb la visita d’un expert fundador de la televisió local….

 

 

TREBALL COOPERATIU

S’han anat fent activitats diverses variant les tècniques. Hem fet un recull d’exemples d’alguna dinàmica utilitzada.

Cicle Inicial

Amb la tècnica del llapis al mig han het  “què en volem saber sobre el cinema?”.

Amb treball en equip han preparat els curtmetratges i també les representacions d’ombres xineses.

Cicle Mitjà

Mitjançant la tècnica cooperativa del “Llapis al mig” els alumnes analitzen una caràtula per tal de respondre unes preguntes de comprensió lectora.

També han preparat els guions pels curtmetratges amb el treball cooperatiu.

Cicle superior

Llenguatge cinematogràfic, en grups van treballar els diferents plans i van fer  fotos que després van penjar en un mural.

Una altra activitat on va molt bé utilitzar aquest tipus de treball va ser amb l’StopMotion.

Ensenyem el Delta al món!. Veu dels alumnes

La majoria de l’alumnat fa una valoració entre bona i molt bona del que ha estat el projecte en global: la sortida, el treball a l’aula i  l’elaboració del vídeo com a producte final.  De fet, un 80% ha expressat  la demanda de fer més projectes al llarg del curs.

Són conscients, igual que el professorat, que cal millorar la interacció entre ells en el moment de treballar plegats,  aquesta  hauria de tenir un caire més cooperatiu i no ser només un senzill repartiment de les tasques.

ARRANQUEM MOTORS!

Últims preparatius i retocs i ja ho teníem aquí. L’última setmana havia sigut una mica frenètica. Havíem acabat d’enllestir-ho tot o quasi tot (ja se sap que a última hora sorgeixen alguns imprevistos) i havia arribat el moment de donar les instruccions. Enguany volíem concentrar els esforços i l’alumnat. Per això, com que el treball havia de ser internivells, vam decidir reunir tot l’alumnat al gimnàs per donar unes úniques instruccions generals i fer el repartiment d’alumnat per grups. 

APLIQUEM UNA BONA IDEA

Un dels aspectes del projecte “Com es documenta i s’organitza una exposició sobre la guerra civil espanyola?” que es va treballar a l’espai compartim de la 5a sessió de la XCB6 ens va fer obrir els ulls. Tot i que els continguts d’aquell projecte i el nostre eren diferents, ens va agradar la idea d’aprofitar les fonts d’informació locals per assessorar i informar l’alumnat a l’hora d’obtindre informació. Per aquest motiu, vam decidir demanar la col·laboració de la regidoria de turisme i cultura de l’Ajuntament del Perelló perquè acudissin al centre per respondre a l’alumnat les qüestions i els dubtes que els havien sorgit.

La trobada va ser molt profitosa i interessant: l’alumnat (un expert de cada grup) va estar molt atent a les explicacions i vam comptar amb una total predisposició per part de les informants a col·laborar en tot el que fes falta.

Petjades de dinosaures

Hem vist que els paleontòlegs investiguen rastres i busquen esquelets i petjades fossilitzades, és per això que hem decidit comparar la nostra petjada amb les de diferents dinosaures.

Hem estampat els nostres peus, també hem estampat petjades de dinosaures de joguina i hem creat una petjada gegant en tots els nostres peus.

 

Si cliqueu sobre la imatge podreu veure un recull de fotos.

 

Fem de paleontòlegs

Després de conèixer l’ofici del paleontòleg i els estris que utilitza en la seva feina, vam veure a la PDI diferents esquelets dels dinosaures més famosos que van existir a la Terra i els vam comparar amb l’esquelet humà. Per acabar l’activitat vam anar al sorral del pati i vam fer de paleontòlegs.

 

 

Seguim fent camí…

Va arribar l’hora de triar quin era l’espai del pati que més s’ajustava a les necessitats de cada mini-projecte. Així que vam sortir a l’exterior! Cada grup va escollir la ubicació del seu racó, tot prenent mides i explorant el terreny.

 

 

 

 

Ara tocava fer de dissenyadors/es! Cada nivell va tornar a agrupar-se en equips per a dibuixar diferents esbossos, fer maquetes… on plasmaven com voldrien que fos el seu racó. Van defensar la seva proposta i finalment, mitjançant votacions, en va sortir els escollits.

Finalment, vam fer una previsió del material que necessitaríem per a dur a terme cada mini-projecte i ho vam anotar a una graella comú. Alhora, vam haver d’esbrinar quin seria el seu cost, quin podríem obtenir pels nostres mitjans (material reciclat, pinzells utilitzats, palets…) i com ho faríem per aconseguir aquell que no estava al nostre abast (esmalts a l’aigua, brides, xarxa, tubs…).

I ara… a buscar col·laboradors!

Som-hi!

El primer pas per arrancar la nostra aventura va ser crear un banc de recursos per veure la disponibilitat de les famílies a l’hora de donar-nos un cop de mà. Per aquest motiu, l’alumnat va redactar una carta que hauria de retornar emplenada i, a partir d’aquí, ens encarregaríem de fer un buidatge.

Aquest banc de recursos familiars no només ens serviria per al projecte “Un pati diferent és possible!”, sinó que el tindríem al nostre abast per qualsevol activitat que necessitéssim fer-los partícips.

Aquí teniu un exemple de la carta que va enviar 1r: