IMPLEMENTACIÓ
Per tal d’implementar el nostre projecte ens hem fet les següents preguntes:
1 Quin procés de recerca personal i col·lectiva hi ha al darrere? Quins recursos? Per a quines finalitats?
2 Hi haurà una o múltiples solucions possibles a la “pregunta” inicial?
3 Com i a on s’obté la informació? Com es relaciona la nova informació amb els coneixements previs?
4 Com es relacionen i sistematitzen els resultats que van obtenint els alumnes per crear coneixement? Com s’autoregulen els alumnes?
5 Com els alumnes transfereixen continguts i competències de diverses àrees i competències transversals, i en són conscients?
6 Com documenten els alumnes el propi procés de producció?
7 Quins espais tenen els alumnes per reflexionar i valorar el que fan?
La implementació del projecte s’ha realitzat en diferents fases:
- Fase prèvia (4 sessions)
Prèviament a treballar en el producte final de la guia turística, s’ha fet un treball lingüístic per a introduir i facilitar-los la tasca:
- S’ha treballat el vocabulari referent a parts de la ciutat i les seves descripcions.
- S’han analitzat diversos textos de la mateixa tipologia i se n’han identificat el format i expressions característiques, que els seran útils.
- S’han explicat els tres possibles nivells de guia turística:
- NIVELL 1: guia que inclou senzillament informació dels llocs més interessants a visitar (amb preus, horaris, adreça…), moneda i glossari de frases útils per a viatgers.
- NIVELL 2: guia que inclou el nivell 1 + informació sobre transport i restaurants.
- NIVELL 3: guia que inclou els nivells 1 i 2 però en forma d’itinerari tancat i ajustat al pressupost.
També s’han establert les condicions per a la elaboració de la guia.
- Ha de ser realitzada a mà per tal que apliquin tècniques treballades prèviament a l’àrea de plàstica (lapbook).
- Ha de tenir una mida màxima d’A-3 per tal que sigui possible portar-la a la bossa de mà i pràctica d’utilitzar mentre es camina.
- Ha de ser redactada en anglès ja que una de les destinatàries d’aquesta és de nacionalitat finlandesa.
- Fase de recerca: 3 ó 4 sessions.
A partir de la informació facilitada (dates del viatge, horaris de vols, aeroport, nom de l’hotel i pressupost) els alumnes treballen en grups fent la recerca de la informació que necessitaran i voldran incloure en la seva guia turística. Hauran de començar recollint la informació necessària per al nivell 1 de guia i anar pujant progressivament si disposen de temps suficient. Per a fer-ho, cada grup disposa de dues tabletes i un ordinador portàtil. Aquella informació que vulguin conservar, la podran desar al seu pendrive o prendre’n nota manualment.
Per facilitar el procés, se’ls proporcionen paraules clau de recerca o inclús pàgines web concretes d’on poden extraure informació.
- Fase de presa de decisions: 2 sessions
Aquest és el moment d’avaluar el procés i decidir quin dels tres nivells de guia turística podran o voldran realitzar tenint en compte la informació recollida i les sessions i recursos dels que disposen.
Els alumnes deixen camí a la creativitat dissenyant la seva guia turística i a la seva habilitat lingüística per tal de seleccionar, organitzar i reescriure amb les seves paraules la informació que hi voldran incloure, recordem, en llengua anglesa.
És important que el grup prengui acords i distribueixi clarament les tasques a realitzar, deixant-ne algun document escrit, ja que a partir d’aquí començarà la elaboració física del producte final i el temps serà limitat.
- Fase de creació: 3 sessions
Al llarg de tres (o quatre en algun cas) sessions, els grups elaboren la seva guia turística aplicant les decisions preses i jutjant si és necessari algun tipus de modificació o canvi.