COM EM SENTO? TREBALLEM LES EMOCIONS

Avui he treballat amb un alumne molt especial. Amb ell estem fent activitats d’intel·ligència emocional i hem realitzat un treball encaminat a treballar les pròpies emocions en funció de situacions de la vida quotidiana.

emocions21D’aquesta manera, davant de l’ordinador, hem creat una taula on, per una banda, hem anat descrivint, entre tots dos, situacions pròpies de la vida diària del nen i, a la part horitzontal, el nom de diferents emocions i sentiments.
El nom d’aquestes emocions l’hem deduït de l’anàlisi de diferents expressions facials i corporals de tot un seguit d’imatges.
Un cop creada la taula, l’alumne havia de descobrir l’emoció corresponent a cada situació i l’havia de buscar d’entre un seguit de fotografies presentades. L’activitat l’hem realitzat amb el mateix ordinador copiant i enganxat les imatges al lloc corresponent ja que li encanta la informàtica i li resulta una font més de motivació.

L’activitat es valora de manera molt positiva ja que l’alumne ha sigut capaç de descobrir, amb l’ajut de la mestra, les pròpies emocions i sentiments. Les situacions partien del seu dia a dia i això l’ha ajudat molt a relacionar-ho amb els seus propis sentiments. A destacar el fet que el nen ha manifestat que una mateixa situació podia provocar dues situacions diferents.

A continuació us presento el treball final elaborat amb el meu alumne i les imatges que hem utilitzat per portar a terme tant l’activitat de descobrir el nom de les emocions com el treball posterior. Aquestes imatges ja havien estat presentades en aquest mateix bloc però us les torno a presentar pel lligam que tenen amb aquesta activitat en concret.
TREBALL DE L’ALUMNE

IMATGES UTILITZADES (extretes del buscador “google”). En podeu trobar més clicant sobre l’etiqueta “emocions” de la barra lateral d’aquest mateix bloc.Recordeu que podeu donar-nos a conèixer les vostres impressions sobre aquest i altres materials presentats a través dels vostres COMENTARIS.Qualsevol aportació serà molt benvinguda.
(Procedència de la imatges que acompanya aquest article: cliqueu AQUÍ)

Publicat dins de Emocions, Imatges, Materials | Etiquetat com a , , , , | 4 comentaris

UN PREMI COMPARTIT

Imprimir edublogs-definitiu

Nervis, emoció, il·lusió, alegria… això és el que he sentit al veure publicat aquest bloc com a 1r CLASSIFICAT als prestigiosos PREMIS ESPIRAL EDUBLOGS 2011 a la categoria de professorat.

castellers

El dia 4 de juny tinc una cita a Madrid per recollir el Premi però, en el meu cor hi sereu tots vosaltres: Alba Barcelona, Mireia Vilardaga, Rosa Casado, Núria Canals, Yolanda Cruel, Eugenia Romero, Elena E.Medina, Educard Connolly, Paco Navas, la meva família, els meus companys/es de feina, els meus alumnes, els meus amics i amigues… i totes les persones que heu visitat aquest bloc, heu enviat els vostres comentaris, heu donat a conèixer la vostra opinió, creieu en les capacitats dels vostres alumnes, estimeu la vostra tasca… TOTS I TOTES… SÓU LA PINYA QUE NECESSITA EL MEU CASTELL!

Sense vosaltres el bloc no seria el que és ni hauria arribat fins aquí. Entre tots l’hem vist créixer, l’hem vist evolucionar i això m’omple d’il·lusió i esperança perquè…

TOTS ELS ALUMENS SÓN IMPORTANTS I ES MEREIXEN LES MATEIXES OPORTUNITATS.

Per accedir al bloc dels Premis i veure LA GRAN QUALITAT dels altres blocs premiats en les diferents categories podeu clicar sobre una de les imatges que acompanya aquest article. Val la pena dedicar un temps a visitar-los ja que d’ells en podem aprendre moltíssim! FELICITATS A TOTS ELS FINALISTES I A LA RESTA DE BLOCS GUANYADORS!!!

Accés a la notícia publicada al Diari Digital del Lluçanès clicant AQUÍ

Accés a la notícia publicada a Osona.cat clicant AQUÍ.

(Procedència de la imatge dels castellers)

Publicat dins de Premis | 53 comentaris

BINGO: PARAULES D’UNA SÍL·LABA

Aquests dies he estat iniciant l’ensenyament de la lectura amb una alumna de P5 amb dificultats específiques.

Després de treballar les vocals i algunes consonants, he decidit començar a treballar la lectura de paraules i amb aquest objectiu he elaborat un material que penso que pot arribar a ser útil i motivador per iniciar als alumnes a la lectura.

Es tracta d’un Bingo on hi apareixen imatges i paraules d’una síl·laba amb tres tipus de combinacions:

Vocal + Consonant (VC)

Consonant + Vocal (CV)

Consonant + Vocal + Consonant (CVC)

Des d’aquí us podeu descarregar en format word els cartronets amb les imatges i les targetes amb les paraules escrites en lletra majúscula.

Com us podeu imaginar, aquest material permet múltiples adaptacions ja que depenent de com es prepara es poden treballar altres objectius: associar dibuix i paraula, adquirir nou vocabulari, fer un dictat mut (els alumnes han d’escriure el nom de les imatges)…

Si trobeu que aquest material és interessant per aplicar amb els vostres alumnes, si ja l’heu treballat i ens voleu fer arribar la vostra opinió, si us l’heu descarregat i l’heu imprès per treballar-hi… ens ho podeu comunicar a través d’un COMENTARI. Gràcies!

Publicat dins de Consciència fonològica, Jocs, Lectura, Materials, Ortografia | Etiquetat com a , , , , | 16 comentaris

OQUES ORTOGRÀFIQUES

Des del Seminari d’Educació Especial de la Comarca d’Osona del curs 2009-2010 vam elaborar, entre altres materials, diverses OQUES ORTOGRÀFIQUES amb les quals podem treballar amb els alumnes les següents normes:

R/RR    G/GU    Q/QU    J/G    Infinitius    Majúscules   S sorda     S sonora     S posició inversa

Tot aquest treball és fruit de l’esforç i la constància d’un grup de mestres d’Educació Especial de la comarca d’Osona i el podeu trobar a l’espai del Centre de Recursos Pedagògics d’aquesta comarca. Podeu clicar sobre les imatges per accedir-hi. Les imatges corresponen a la captura de pantalla de dues de les 9 oques elaborades.

imagen42
imagen22

Cadascuna de les diferents oques ve acompanyada del llistat de paraules que es treballen, les graelles on realitzar-ne l’escriptura i la norma ortogràfica concreta.

La redacció i publicació d’aquest article forma part d’una idea compartida i, per tant, ha estat elaborat conjuntament amb la Núria Canals Romero també finalista dels premis Edublogs amb el seu bloc Activitats per educació especial, infantil i primària.

Des dels nostres blocs volem felicitar a la resta de les mestres del Seminari pel treball realitzat i pels futurs treballs que de ben segur es portaran a terme.

Ja sabeu que, si us agrada aquest material i voleu fer arribar la vostra opinió a totes les mestres del Seminari, ho podeu fer a través d’aquest bloc per mitjà d’un COMENTARI. GRÀCIES DE TOT COR!

L’Espai phobos amb els materials del Seminari d’Educació Especia es va surprimir i restem a l’espera que el CRP d’Osona traslladi tots aquests materials en un altre espai web. Mentrestant, si voleu treballar les oques ortogràfiques amb els vostres alumnes us recomano les següents webs:

http://psicoreeduca.wordpress.com/2012/01/31/lectoescritura-para-1ero-de-primaria/

http://racomall.blogspot.com.es/2012/10/oques-fonetiques.html

Publicat dins de Escriptura, Materials, Ortografia | Etiquetat com a , , , | 13 comentaris

ABECEDARI D’ANIMALS

abecedari-animals1Aquest matí, he comprat un llibre pel meu fill Gerard que he trobat interessant i que a ell  li ha agradat moltíssim. Es tracta d’un llibre d’endevinalles d’animals. Cada pàgina presenta una endevinalla i la fotografia de l’animal acompanyada de la seva lletra inicial; un animal per cada lletra de l’abecedari (les lletres N, U i Y vénen acompanyades del nom d’un animal que conté aquesta lletra però que no la té com a inicial).

El llibre en qüestió es titula “Animals de la A a la Z” i és de l’Editorial Galera. Com que està prohibida la seva reproducció no us en puc mostrar les endevinalles però aquest llibre m’ha servit d’inspiració per elaborar un material per treballar l’abecedari i el vocabulari d’animals. Lògicament les fotografies no són les del llibre sinó que he utilitzat el buscador d’imatges de “google”.

L’objectiu principal és que l’alumne col·loqui cada animal al lloc corresponent segons la lletra de la seva inicial. Les lletres que contenen el signe (*) al costat significa que han de buscar la imatge d’un animal que contingui aquella lletra però que no la té com a inicial.

També he elaborat la solució de l’activitat que, a la vegada, pot utilitzar-se per treballar vocabulari fent que els alumnes hagin d’associar el nom amb el dibuix.

Es pot fer servir com a material manipulable (plastificant les graelles i les imatges). Si podeu aconseguir les endevinalles podeu fer que l’alumne hagi de relacionar l’endevinalla amb la seva solució en forma d’imatge.

Espero que us agradi i que us sigui útil.

ACCÉS AL MATERIAL EN FORMAT WORD

Publicat dins de Consciència fonològica, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | 76 comentaris

LA NUMERACIÓ I LA RECTA NUMÈRICA

imagen41Avui he estat treballant amb un alumne de Cicle Inicial amb dificultats concretes en l’àrea de matemàtiques.

L’objectiu: aprendre a col·locar correctament els nombres dins de la recta numèrica del 0 al 100 fent estimacions i tenint com a suport visual els nombres de 5 en 5.

Hem començat la sessió col·locant una cinta adhesiva a banda i banda de la taula. Seguidament hem dibuixat una línia horitzontal sobre la cinta amb un retolador permanent de color vermell. Llavors, aproximadament a cada pam, hem escrit els nombres de 10 en 10. El mateix alumne ha dividit per la meitat d’aquests espais i ha escrit els nombres corresponents de color blau. D’aquesta manera ens ha quedat una línia amb la sèrie numèrica fins a 100 comptant de 5 en 5.

Alternativament, agafàvem numeros i els havíem d’anar col·locant sobre la recta tenint en compte que, a la part de sota hi col·locaríem els números de la sèrie del 5 i, a la part superior, la resta de nombres fent un càlcul aproximat de la posició que ocuparien.

Hem aconseguit completar tota la recta i el resultat us el presentem en forma de fotografies:

imagen2
imagen3

La fotografia que acompanya aquest article correspon a un mural que tenim a l’aula d’Educació Especial amb els nombres fins el 100 plastificats i col·locats amb velcro de doble cara per tal de poder practicar seriacions i altres aspectes relacionats amb la numeració.

Publicat dins de Matemàtiques, Materials | Etiquetat com a , , | 2 comentaris

MIL GRÀCIES!

GRÀCIES PER…
unioFormar part d’aquest bloc aportant les vostres opinions i comentaris.

Intervenir en cada article amb els vostres recursos i materials.

No deixar de creure en les potencialitats dels vostres alumnes.

Animar-me a seguir endevant amb els vostres missatges.

Lluitar pel respecte envers la diferència.

Intentar motivar i arribar a tots i cadascun dels nostres alumnes.

Ser membres actius d’aquest bloc.

Tractar de buscar recursos que motivin i ajudin els nostres alumnes.

Estar a favor de la inclusió.

Ser capaços de veure les capacitats de tots els alumnes.

Gràcies per ajudar-nos a ser FINALISTES DEL V PREMI ESPIRAL EDUBLOGS 2011.

Podeu llegir la notícia al diari digital “Osona.com” clicant AQUÍ.

Per accedir al bloc dels premis i gaudir de tots els fantàstics blocs finalistes podeu clicar AQUÍ.

(Procedència de la imatge original)

Publicat dins de Premis | Etiquetat com a | 23 comentaris

RECURSOS EDUCATIUS PER MESTRES I ALUMNES

MIREA VILARDAGA FORNELL m’ha fet arribar un enllaç a la pàgina web de la ZER L’ERAL DE LLEIDA.

Es tracta d’un gran portal pedagògic on els alumnes i els mestres hi poden trobar diferents RECURSOS DIGITALS per alumnes i mestres classificats per diferents nivells (Infantil, Inicial, Mitjà, Superior i Generals) i àrees (català, castellà, anglès, medi, matemàtiques….).

Segons els seus autors… Pel que fa als alumnes els continguts són recursos per treballar directament amb l’ordinador. Cada link s’orienta amb una captura de pantalla i una petita explicació orientativa. Pel que fa als mestres es recullen recursos per explicar, mostrar, ampliar i per imprimir. Un apartat de la pàgina recull els links de les fonts on es poden cercar els recursos”

A destacar també la quantitat de recursos per al professorat per aplicar amb les PDI (Pissarres Digitals Interactives)

Podeu accedir-hi clicant sobre la imatge (captura de pantalla del portal educatiu):
Moltíssimes gràcies Mireia per donar-nos a conèixer aquest fantàstic portal. Gràcies també als mestres de la ZER l’Eral per la gran tasca educativa que estan portant a terme. Si, entre els nostres visitants, hi ha algun mestre de la ZER, els hi agraïré moltíssim es posin en contacte amb nosaltres a través d’un comentari.
Publicat dins de Interdisciplinar | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

MODEL DE PI COMPETENCIAL

ROSA CASADO BAÑOS, mestra d’Educació Especial del CEIP TURÓ DE CAN MATES de Sant Cugat m’ha fet arribar un MODEL DE PLA INDIVIDUALITZAT totalment competencial.

Us deixo amb alguns fragments de l’escrit de la Rosa que acompanya la presentació del document ja que el trobo molt interessant i expressa clarament la seva intenció en el moment de la seva elaboració:

imagepi2“El PI (Pla individualitzat) que us presento és fruit d’un esforç personal i professional del qual em sento molt satisfeta. M’ha permès pensar profundament en les necessitats educatives dels meus alumnes i, sobretot, m’ha donat la possibilitat d’obrir la mirada cap a la seva globalitat com a persones.

Aquest PI és un model que conté un desenvolupament representatiu de les competències que integren la LOE i el Currículum del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Està destinat a l’Etapa d’Educació Primària i, en concret, a un alumne que cursa 3r, les dades personals del qual han estat omeses o bé modificades per respectar-ne l’anonimat.

El meu propòsit principal és posar a l’abast dels mestres aquest material i, alhora, col·laborar amb la pàgina de la Yolanda Roset, web que considero una eina útil i necessària per intercanviar experiències i seguir creixent professionalment.”

Aquest model també el podeu consultar a la pàgina “DOCUMENTS d’aquest mateix bloc.

Segur que coincideixo amb molts de vosaltres que aquest document és de gran importància en la nostra pràctica docent i és el resultat d’un gran treball i esforç. Per aquest motiu, agraeixo enormement a la Rosa la seva intenció de compartir-lo amb tots nosaltres i em sento orgullosa que el mitjà escollit sigués aquest bloc ja que, ENTRE TOTS ACONSEGUIM UN GRAN OBJECTIU: FER ENCARA MÉS NOSTRE AQUEST ESPAI.

Si li voleu agraïr la seva aportació (s’ho mereix moltíssim!) ho podeu fer per mitjà d’un comentari en aquest mateix article i/o fer-li arribar un correu electrònic a… rosacasado4@gmail.com.

Publicat dins de Materials | Etiquetat com a , | 14 comentaris

COMPRENSIÓ: TROBA LES ERRADES

Us presento una manera de treballar la comprensió a través dels contes populars, llegendes o altres narracions.

L’objectiu és que l’alumne descobreixi els errors que conte un text que prèviament s’ha treballar i que és conegut per ell/a. En aquest cas, he escollit el conte de LA CAPUTXETA VERMELLA i l’he tornat a escriure de manera que, en el text, s’hi poden localitzar diverses errades que divergeixen de la versió original del conte.

La versió original l’he extret del llibre: “HI HAVIA UNA VEGADA… ELS CONTES DE SEMPRE” d’Eumo Editorial ja que, a més de poder-ne llegir el conte també permet la seva audició en format CD per la qual cosa l’alumne pot sentir i llegir el conte i, després, localitzar-ne millor els errors.

Us presento el material on hi ha el conte amb les errades de color vermell i amb una taula on hi ha les corresponents respostes (el treball que hauria de fer l’alumne un cop localitzades totes les errades). Està en format word per tal que el pogueu rectificar i preparar el material pels vostres alumnes. Espero que us sigui útil:

De mica en mica us aniré penjant més contes populars per treballar aquest tipus de comprensió.

ALBA BARCELONA ,gran col•labora i amiga d’aquest bloc, vol compartir amb nosaltres un material on l’alumne ha de subratllar les frases incorrectes; és a dir, aquelles frases que no tenen cohesió ni coherència amb el text. Una altra manera de treballar la comprensió. MOLTES GRÀCIES DE NOU ALBA PER COMPARTIR-LO AMB TOTS NOSALTRES!

ELS TRES PORQUETS
Avui dia 1 de maig de 2011 he decidit crear un nou conte popular on els alumnes han de trobar les errades seguint el model utilitzat per elaborar el treball de “La Caputxeta Vermella”; també m’he basat amb els contes de l’Editorial Eumo i, en aquest cas, he extret les imatges de la web: http://www.dibujos-para-ninos.com/; es traca del CONTE DELS TRES PORQUETS. Espero que us agradi i us sigui útil:

Publicat dins de Acollida, Comprensió, Consciència fonològica, Imatges, Lectura, Vocabulari | Etiquetat com a , | 5 comentaris

JOCS DE SANT JORDI I MÉS

A la pàgina de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona hi podem trobar, entre altres recursos, activitats, jocs de memòria, trencaclosques, recomanacions de llibres, cançons, pàgines web, poemes, dites i refranys, postals interactives, manualitats… relacionades amb la DIADA DE SANT JORDI.

Falta molt poc per aquesta gran festa i tradició i, encara que aquest any s’escaigui dins de les vacances de Setmana Santa, podem visitar la pàgina des de casa, amb els nostres fills/es i/o treballar-lo a la tornada a l’Escola. A casa, amb el meu fill de tres anys hem jugat amb el memory, li he explicat el conte i hem fet trencaclosques (amb ajuda ja que són una mica difícils).

Per accedir-hi podeu clicar sobre la imatge corresponent a la capçalera de la web:

capcalera_santjordi2011

A més a més, viatjant per aquesta pàgina hi trobareu altres enllaços per treballar altres festes populars catalanes així com també un taller de contes i altres jocs divertits i educatius.

NOMÉS EM QUEDA DESITJAR-VOS UN… FELIÇ SANT JORDI 2011!

Publicat dins de Festes, Jocs, Lectura, Llengua | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

COMPRENSIÓ AMB ELS SIMPSONS

El 28 d’octubre de 2010 us vaig presentar un material de comprensió lectora relacionat amb les imatges dels “Xunguis” on els alumnes havien de constestar SÍ O NO a un seguit de preguntes (cliqueu AQUÍ per accedir-hi).

Arrel de la bona acceptació que va tenir per part de l’alumnat, he preparat un nou material amb preguntes de SÍ, NO, NO HO SÉ amb imatges dels dibuixos animats “SIMPSONS“.

En aquest cas l’alumne ha d’escollir un dibuix i, seguidament, posar al costat de cada pregunta el cartellet corresponent. L’opció “No ho sé” la pot utilitzar no veu la resposta en el dibuix escollit. L’allumne, però, també es pot imaginar la resposta responent SÍ O NO.

Tot seguit us mostro les imatges, les preguntes de comprensió i els cartrons amb les respostes.

Ja sabeu que si ens voleu fer arribar la vostra opinió ho podeu fer mitjançant un COMENTARI. Per mi és molt important ja que suposa una interacció molt enriquidora. Gràcies!

Enllaç al Drive: https://drive.google.com/file/d/0B9pKlAR1VOdJb1BsVS10SDVTd0E/view?usp=sharing

Publicat dins de Comprensió, Imatges, Lectura, Materials | Etiquetat com a , | 7 comentaris

CONSCIÈNCIA FONÈMICA I RIMES

ALBA BARCELONA, una gran col•labora d’aquest bloc ens torna a demostrar la seva gran generositat i professionalitat compartint un material elaborat per ella mateixa sobre consciència fonèmica (omplir les paraules amb la grafia que falta amb el suport d’un dibuix) i les rimes (descobrir la paraula que no rima d’entre una sèrie d’imatges).

Si us agrada el seu material, us serveix en la vostra pràctica diària i voleu agraïr-li a seva aportació podeu deixar-ne constància per mitjà d’un COMENTARI. És senzill i no us ocuparà massa temps; és una manera de demostrar que el temps dedicat a elaborar aquest material val realment la pena.

Gràcies a tots i a totes i, en especial, gràcies a tu Alba, ets genial!

COMPLETAR PARAULES AMB LA LLETRA QUE FALTA:

DESCOBRIR LA PARAULA QUE NO RIMA:

Publicat dins de Consciència fonològica, Ortografia | Etiquetat com a , | 9 comentaris

LA LLEGENDA DE SANT JORDI

Fa poc hem iniciat el mes d’abril i ja es comença a olorar el final del trimestre i l’aproximació de la festivitat de Sant Jordi molt arrelada a Catalunya.

Tot i que aquest any la setmana del 23 d’abril estem de vacances, per tal de poder treballar aquesta tradicional llegenda i, amb ella, l’ús de les bafarades, expressions i la comprensió escrita, he preparat el següent material: es tracta d’un seguit de dibuixos (captures de pantalla del conte de Sant Jordi en SPC de l’Edu365) amb un seguit de bafarades on els alumnes poden escriure allò que considerin oportú segons la narració o bé escollir l’expressió més adequada del final del document per poder col•locar dins del dibuix i la bafarada corresponent.

Espero que us sigui útil tan per treballar l’expressió escrita, la comprensió lectora i, fins i tot, l’expressió oral.

Accés al conte SPC de l’Edu365 per llegir, escoltar i veure la llegenda clicant AQUÍ.

Seguint la plantilla del DÒMINO D’EXPRESSIONS publicat en aquest mateix bloc, he decidit elaborar un nou dòmino per treballar lèxic relacionat amb LA LLEGENDA DE SANT JORDI.

En aquest cas el dòmino conté imatges i paraules i els alumnes han de relacionar cada imatge amb la paraula corresponent tenint en compte també hi ha fitxes dobles (coincideix la paraula amb al dibuix). Per tal que es pugui jugar bé cal començar amb una fitxa doble i, seguidament, anar intercalant una fitxa “normal” (hortizontal) seguida d’una fitxa doble (vertical) ja que així es podrà acabar el joc. Fixeu-vos amb la següent fotografia que us servirà com exemple:

domino-sant-jordi

Aquí us deixo el joc. Espero que us sigui útil i… si jugueu amb els vostres alumnes i ens voleu fer arribar fotografies i comentaris ho podeu fer des d’aquest mateix bloc o des de la meva adreça de correu electrònic. FELIÇ SANT JORDI A TOTS I A TOTES!

ATENCIÓ! (FE D’ERRORS) el document sobre la llegenda s’ha revisat i se n’ha penjat una nova versió ja que la versió anterior contenia algun error ortogràfic i de redacció. Si us heu descarregat el material abans del 8 d’abril de 2011 veureu que contenia algunes errades que en aquesta nova versió ja han estat resoltes. Disculpeu les molèsties.

Publicat dins de Acollida, Escriptura, Expressió, Lectura, Llengua | Etiquetat com a , , , | 4 comentaris

LA LECTURA SETMANAL I L’ORTOGRAFIA

Des d’aquest bloc ja us vaig mostrat tot el treball relacionat amb les lectures repetides casa-escola amb les quals s’intentava treballar la fluïdesa lectora i la comprensió.
Doncs bé, he decidit fer un pas més i utilitzar les lectures a casa per tal de treballar i potenciar l’ortografia.

Us comento una mica el treball que he començat amb un alumne de sisè amb dificultats en la lectura i l’escriptura correcta de paraules:

En aquest cas s’han escollit les lectures del llibre de l’Editorial Lebón “Ja ho entenc!” on, des de cada lectura, es treballen paraules amb una grafia i/o so determinat (el podeu veure a la pàgina bibliografia). El primer dia es llegeix tota la lectura en veu alta: primer jo i després l’alumne procurant corregir-lo i rectificar conjuntament els errors.

Seguidament li explico el treball que es realitzarà a casa. Entre tots escullim i es marquen 10 paraules del text que ens interessen treballar i li presento una graella de control on, cada dia, haurà de registrar juntament amb la família, el procés que ha seguit per aprendre a escriure correctament cada paraula. És bo que, prèviament, haguem parlat amb la família sobre la importància de treballar conjuntament i el procés que caldrà seguir.

  1. Lectura de la paraula en veu alta.
  2. Escriptura de la paraula a la mà amb el dit.
  3. Lletreig de la paraula endevant.
  4. Lletreig de la paraula enrera.
  5. Escriptura de la paraula en un full.

Aquest procés s’ha de seguir i controlar amb cadascuna de les 10 paraules de la lectura. Cal el control d’un adult que supervisi el treball a casa i escrigui B o X a la graella corresponent.

L’últim dia, l’alumne també ha de llegir en veu alta tot el text.

AVALUACIÓ: quan arribi a l’escola li demanaré que escrigui les 10 paraules en una graella (veure el final del document) i, si n’aconsegueix escriure 8 sense cap error aconsegueix el premi (un adhesiu). Cal haver-ho pactat prèviament amb ell.

Aquí teniu un exemple d’aquest treball a través d’una lectura setmanal que treballa la lletra F:

Publicat dins de Lectura, Ortografia, Vocabulari | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

EXPRESSIONS I EMOCIONS AMB IMATGES

Des del bloc de Núria Canals anomenat Psicologia i Educació he trobat un enllaç molt interessant a un material per treballar, descobrir, imitar… les emocions lligades a les expressions facials.

Es tracta d’una presentació on apareixen diferents cares amb diverses emocions. Ens pot ser molt útil per treballar la intel·ligència emocional, descobrir les pròpies emocions i les dels altres, elaborar jocs com un memory, un dòmino… en fi, segur que cadascú de vosaltres en podrà treure un gran rendiment.

Si utilitzeu aquest material per elaborar altres recursos, si l’heu aplicat amb els vostres alumnes, si localitzeu material que hi estigui relacionat… ens ho podeu fer saber a través d’un COMENTARI; jo també ho faré. També podeu donar un cop d’ull al bloc de la Núria, té material molt interessant i és un dels meus blocs preferits.

He utiltizat les imatges de les expressions facials per elaborar un DÒMINO D’EXPRESSIONS molt divertit i motivador pels alumnes; d’aquesta manera aprenen les emocions tot jugant i la motivació està assegurada. Espero que us sigui útil i, ja sabeu, animeu-vos a crear nous materials!

Publicat dins de Emocions, Imatges, Materials | Etiquetat com a , , | 2 comentaris