IMATGES I VOCABULARI D’ANIMALS

Per tots és sabut que els animals, pels nens i nenes, porten intrínsec un element motivador i un centre d’interès especial.

Avui he treballat el nom dels animals amb una alumna de P5 a través d’imatges, paraula escrita i so (gravació del nom de l’animal). D’aquesta manera, la nena podia anar repetint el nom mentre veia les imatges i en visualitzava la paraula esrita. Primer apareix la paraula acompanyada de la seva gravació i, seguidament, clicant sobre la pantalla, es pot visualitzar la imatge o imatges de l’animal. També podeu treure el so de l’ordinador i fer un treball de lectura previ a la visualització de la imatge.

Us adjunto la presentació per tal que la pogueu utilitzar amb els vostres alumnes. És una bona manera d’enriquir el seu vocabulari a través d’un centre d’interès.

Si em voleu fer arribar les vostres impressions i/o opinions sobre aquest material ho podeu fer per mitjà d’un comentari.

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Imatges, Lectura, Vocabulari i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a IMATGES I VOCABULARI D’ANIMALS

  1. yroset diu:

    Avui 24 de maig de 2011 ho he estat treballant amb un grup d’alumnes de P5 a través de la PDI. Ho hem projectat i hem tret el so. Els alumnes havien de llegir la paraula i, si ho havien llegit bé, tornaven a clicar i havia de sortir la imatge de l’animal que havien llegit. Llavors tot el grup aplaudia.
    L’activitat els ha agradat molt i han mostrat molt interès i motivació.
    Els alumnes amb més competència lectora llegien les paraules més llargues i difícils, així he pogut adaptar l’activitat als diferents nivells.

  2. sther diu:

    Una activitat ben motivadora.
    Gràcies, per tot el material que ens facilites Yolanda.
    És un plaer passejar-se pel teu bloc.

  3. Cristina diu:

    Treballo en una escola de Badalona amb un 98% d’immigració, i la veritat es que per ensenyar la llengua a nens i nenes de CI calen materials manipulatius i motivadors com els que he trobat en el teu blog. Moltes gràciès Yolanda per la teva feina incansable i que dia a dia ens ajudes a fer més fàcil la nostra professió de mestra. Gràcies per compartir!!!!

  4. yroset diu:

    Hola Cristina,
    moltíssimes gràcies pel teu comentari; és molt interessant saber on treballeu i amb qui utilitzeu aquest material ja que, sovint, les realitats de les escoles són ben dierents i és molt bo saber com aquest material pot ajudar a la feina de diferents professionals.
    Gràcies de nou per dedicar un temps a escriure aquestes reconfortants paraules; sóu vosaltres els que també construïu aquest bloc i el feu encara més gran. Sense els vostres comentaris seria impossible compartir i, principalment, intercanviar materials.
    Fins ben aviat!!!
    Yolanda.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *