Avui he estat treballant amb un alumne de Cicle Inicial amb dificultats concretes en l’àrea de matemàtiques.
L’objectiu: aprendre a col·locar correctament els nombres dins de la recta numèrica del 0 al 100 fent estimacions i tenint com a suport visual els nombres de 5 en 5.
Hem començat la sessió col·locant una cinta adhesiva a banda i banda de la taula. Seguidament hem dibuixat una línia horitzontal sobre la cinta amb un retolador permanent de color vermell. Llavors, aproximadament a cada pam, hem escrit els nombres de 10 en 10. El mateix alumne ha dividit per la meitat d’aquests espais i ha escrit els nombres corresponents de color blau. D’aquesta manera ens ha quedat una línia amb la sèrie numèrica fins a 100 comptant de 5 en 5.
Alternativament, agafàvem numeros i els havíem d’anar col·locant sobre la recta tenint en compte que, a la part de sota hi col·locaríem els números de la sèrie del 5 i, a la part superior, la resta de nombres fent un càlcul aproximat de la posició que ocuparien.
Hem aconseguit completar tota la recta i el resultat us el presentem en forma de fotografies:
![]() |
![]() |
La fotografia que acompanya aquest article correspon a un mural que tenim a l’aula d’Educació Especial amb els nombres fins el 100 plastificats i col·locats amb velcro de doble cara per tal de poder practicar seriacions i altres aspectes relacionats amb la numeració.
Moltes felicitats, feia dies que no entrava i veig que hi continues treballant de valent wapa! petons
Hola Cristina,
i veig que tu continues tan bona seguidora com sempre!
Gràcies a tu també per estar sempre aquí.
Una abraçada.