EL NOSTRE PRODUCTE FINAL

Pel que fa al producte final val a dir que cada cicle ha confeccionat el que millor s’ha adaptat a les necessitats dels alumnes, ja que ell han participat en la seva elecció.

La CARPETA D’APRENENTATGE adaptada al cicle inicial i superior és una eina per tal que els alumnes revisin els seus treballs sobre el projecte i decideixin quines activitats o tasques són representatives del seu procés d’aprenentatge.

Pel que fa al cicle mitjà, els alumnes van valorar que volien compartir el que havien descobert amb les altres classes de l’escola i les famílies (EXPOSICIÓ ORAL). En l’explicació a les altres classes es pot observar com havien integrat els continguts i les competències educatives que havien treballat i com eren capaços de transmetre aquests aprenentatges als altres. Van compartir els aprenentatges amb alumnes de diferents edats i va saber adequar el seu discurs a les diferents necessitats i nivells.

Per altra banda, també s’han produït  GRANS MAPES I XARXES CONCEPTUALS que s’han anat confeccionant a mesura que sorgien els diferents continguts.

La GRAVACIÓ el dia que ens visiten les famílies per escoltar el projecte que exposen els seus fills, és un altre producte final a destacar ja que després, els alumnes revisen el vídeo de la seva gravació i reflexionen sobre les millores que necessiten i les potencialitats que tenen.

Aquí teniu alguns enllaços d’interès amb les evidències:

https://agora.xtec.cat/ceipcampselisis/portada/exposicio-projecte-els-huracans-4t/

https://photos.google.com/share/AF1QipOI0j36wXgwXa1gBvNem-cs1O61CF_vVappraC3vEGpkryUk0QcHwWHv7g5ifU4Og?key=TkhoS3NxLUdoSU0zYkFnNE81eFRGLTQ4V05BNjBR

https://agora.xtec.cat/ceipcampselisis/wp-content/uploads/usu884/2019/04/mpdf.pdf

L’AVALUACIÓ DEL NOSTRE PROJECTE D’ESCOLA

El procés d’avaluació és continu i global, integrador i globalitzador del procés d’aprenentatge.

S’avalua el treball en grup i es desenvolupen activitats de regulació per tal que els alumnes vagin creant coneixement i sigui conscient del seu aprenentatge. Quan finalitza una sessió es promou la reflexió i verbalització que del què han après. També es fa autoavaluació i coavaluació en equip / grup i individual amb l’objectiu que cada membre s’adoni de la seva relació amb els companys, els punts valorats positivament i si cal millorar algun aspecte (punts febles) en el desenvolupament de les diferents tasques.

La documentació del procés de producció és evidenciat amb fotografies que es fan durat el procés, petites filmacions, activitats plàstiques i expressions escrites recollides. També s’utilitzen taules d’observació directa i dianes avaluatives on s’avalua la cerca d’informació i saber buscar i recollir aquesta informació. Durant el procés s’orienta i s’incideix en la participació i implicació en el treball en grup. També construïm una rúbrica per l’expressió oral. Tots aquests instruments produeixen una nota en grup  una altra nota individual.

Al llarg del projecte, cal fer una síntesi de tot el què ha anat descobrint i aprenent l’alumne com a centre del seu propi procés d’aprenentatge, com a subjecte actiu i conscient del que va aprenent i de com hi aprèn.

L’objectiu més importat de l’avaluació que es duu a terme és que l’alumne aprengui a autorregular-se i a respectar i potenciar els seus talents (intel·ligències múltiples).

EL QUE ENS IMPORTA I POTENCIEM ÉS EL PROCÉS I NO SOLAMENT EL RESULTAT.

Volem continuar…..ens sap a poc

El grup impulsor pretén que es faci un recull de tots els enigmes que han arribat al centre i les diferents formes de resoldre’l com a solucionari. Com l’equip va dedicar molts esforços en trobar un tema comú, el projecte es va iniciar a l’últim trimestre, per la qual cosa s’han dedicat molt poques sessions. El claustre té com a objectiu continuar aquest projecte el curs 19-20.
La gran motivació que han mostrat els alumnes com les evidències en que es treballa d’una forma competencial i funcional són els principals motius que el claustre valora per donar continuïtat.

LA VEU DELS ALUMNES

Els alumnes han gaudit molt amb el projecte Lleida perquè han pogut experimentar, investigar i manipular per tal de recollir la informació. A més a més, el fet que sigui un tema proper fa que el puguin viure de manera més propera.

Han manifestat que el fet de treballar en grups cooperatius els ha agradat molt com a experiència de treball amb els companys/es de l’aula.

PRODUCTE FINAL

Els resultats finals de cada grup d’alumnes ha estat el Projecte que cada infant ha elaborat.

Cada curs ha treballat el mateix Projecte Coneixem Lleida però el tema i els  continguts de cada curs són diferents.

Dins el producte final tots els cursos han treballat aspectes per millorar els indicadors d’oralitat.

Aquesta oralitat ha suposat un repte per tots els alumnes des dels més petits als més grans.

L’alumnat havia d’exposar oralment la informació cercada i com s’havien organitzat per fer-ho.

A més a més, un cop finalitzat el projecte tot l’alumnat de cada curs va exposar oralment tot el projecte a la resta de cursos.

 

AVALUACIÓ

Un cop acabat el projecte amb els alumnes vam valorar la necessitat de fer  l’avaluació final per tal de que quedes reflectit com s’ha dut a terme i que s’ha après.

Per fer-ho vam establir:

  • AUTOAVALUACIÓ: Graella individual elaborada pels propis alumnes.
  • COOAVALUACIÓ: Rúbrica (intragrupal i intergrupal)
  • REGISTRE INDIVIDUAL DE L’ALUMNE: per part del mestre i d’acord amb les competències curriculars.
  • GRAELLA ORALITAT: Rúbrica.

 

IMPLEMENTACIÓ

Els alumnes de l’escola ja fa uns anys que treballen el projecte Lleida, per tant, ja en coneixen moltes coses. Tot i així, hem distribuït per cicles els continguts a treballar tot relacionat-ho amb el currículum de primària.

Com van triar el tema?

Els alumnes de quart per fer-se més seu aquest projecte, van decidir fer una pluja d’idees i després fer unes votacions. Aquest curs ja coneixien la dinámica i l’activitat va anar més fluïda.

A partir d’aquí, es recull tot allò que ja sabem  sobre el tema escollit i tot seguit es formulen les preguntes sobre els dubtes i interrogants sobre el tema.

Com s’han distribuït els grups?

S’han fet grups cooperatius.

Com es duen a terme les sessions?

Es distribueix l’alumnat per grups a l’aula d’informàtica i entre tots/es van buscant la informació per intentar respondre a les preguntes formulades prèviament.

Com treballen?

De forma conjunta. Són ells els que s’organitzen, cada  membre del grup té una tasca a realitzar (secretàri, coordinador, supervisor i material).

Com queda reflectit el treball al projecte?

Els nens i nenes cada dia han de fer un diari de la feina feta. Tenen una graella on posen: dia de treball, data i feina realitzada.