Com cada curs escolar, decidim iniciar el nostre projecte visitant una exposició d’art, ja que aquest fet ens permet obrir mirades i que els alumnes es situïn segons els seus coneixements previs i els seus interessos.
Per realitzar el projecte anual i interdisciplinar ens organitzem a educació primària per internivells -intercicles- fent 4 grups heterogenis d’alumnes dels dos cursos i tenint cada grup un mestre/a i hi ha un mestre de reforç que va rotant pels diferents grups de forma quinzenal (CI) i mensual a (CM i CS). Cada grup treballa una categoria o conflicte cognitiu sorgit a partir del mapa conceptual i el mestre de reforç que passa pels grups és l’element cohesionador o orientador dels grups, sobretot en el moment de sortir al mapa conceptual, ja sigui per plasmar-hi el treball de síntesi del què han après, o per orientar cap a nous conflictes que hi ha al mapa.
DOCUMENT ORGANITZACIÓ INTERNIVELLS
Aquest curs vam visitar l’espai Planta de la Fundació Sorigué a Menàrguens, una visita especial ja que es va fer en autocar i fora de la ciutat de Lleida. El context alfabetitzador va ser doble, ja que no només hi havia les obres d’art de l’artista Juan Muñóz, sinó que el propi entorn també ho era; les excavadores de Sorigué, com treballen per treure la matèria prima de la terra….
A partir de la visita es realitzen els següents punts d’inici del projecte:
– Dibuix inicial
– Explicació del llibre d’apunts de l’alumne
– Pluja d’idees
– Penjar les idees consensuades del grup al mapa conceptual
– Tria de les frases al mapa per tots els grups d’internivells
– Categorització de les frases.
