Per un món millor, reciclem! Implementació.

La tasca final s’ha preparat durant els dies específics del treball de síntesi: del 9 al 12 d’abril. Durant aquests dies els alumnes, en grups cooperatius, han analitzat les dades recollides amb les activitats de desenvolupament i les han utilitzat per redactar els diferents gèneres periodístics.

Cada grup ha preparat un debat, una notícia, un reportatge i una entrevista, que després ha difós al programa en directe.

Els companys de 1r ens expliquen un conte

Els xiquets i xiquetes de 1r van venir a explicar-nos un conte que s’havien inventat sobre els dinosaures a la PDI.

A més a més ens van explicar moltes coses que havien après amb el projecte, ja que ells l’havien treballat el primer trimestre.

Vam estar molt atents i també vam poder intercanviar coneixements i vivències que nosaltres també teniem.

Si cliqueu a sobre de la imatge podreu veure un recull de fotos.

 

 

 

Animals que neixen dels ous

Després d’estudiar que els dinosaures eren ovípars, vam fer un llistat d’animals que també naixien dels ous i que viuen actualment amb nosaltres.

Aleshores se’ns va ocòrrer que podríem veure el procés de naixement d’un pollet. Vam portar una incubadora amb ous fecundats a l’escola, cada dia haviem de fer la volta als ous i els havíem de mantenir durant 21 dies a una temperatura de 38 ºC. Després de tres setmanes van nèixer els pollets, tots estavem molt contents! La mare d’una de les alumnes que treballa a una granja ens va ensenyar a distingir els mascles de les femelles per les ales i passats un dies els vam portar a la masia d’una alumna de la classe que té gallines i galls. L’experiència va ser molt enriquidora.

Podeu veure l’àlbum de fotos sencer pitjant a sobre la imatge.

Coneixeu l’escola Ferreries de Tortosa?

Si la voleu conèixer amb més profunditat cliqueu damunt el nostre logo.

Discere en llatí vol dir aprendre, adquirir una habilitat per fer quelcom, estudiar.

I a l’escola Ferreries el que volem és fer això, que tinguin ganes de descobrir, de gaudir  i de construir coneixements tots plegats. Per això la nostra escola va iniciant, sense pressa però sense pausa una revolució metodològica que ens està portant als docents a fer-nos preguntes en relació al nostre dia a dia a l’aula.

Com no ens volíem quedar només aquí, a l’escola des del curs passat és va crear una comissió metodològica que guia, regula i orienta en el canvi.

A partir d’aquesta reflexió metodològica que es fa a tots els cicles, hem continuat formant-nos tant individualment com a nivell de claustre. Aquest curs és el segon en què participem a la Xarxa de Competències Bàsques i també és el segon de formació amb Aprenentatge Cooperatiu ( fase d’implementació a l’aula).

L’equip implusor que formem part de la Xarxa,principalment, està format per mestres de Cicle Mitjà i Superior. Les dues coordinadores, juntament amb els membres de l’equip directiu, coordinem i implusem aquest repte de canvi metodològic progressiu a les aules.

A Cicle Mitjà i a Cicle Superior, ja vam iniciar-nos fa tres cursos amb els tallers internivells, molt ben valorats per alumnes, mestres i famílies. Volem partir de l’aprenentatge vivencial i de les pròpies experiències de l’alumnat no només perquè l’aprenentatge sigui més significatiu sinó que a més volem que estiguin engrescats i motivats per aprendre.

Treballar per projectes i centres d’interès no és una metodologia nova, sobretot a Infantil i Inicial, que porten més temps fent-ho, però ens hem adonat que fer-ho a cursos més elevats costa una mica més.

Per això, l’equip de mestres de Cicle Mitjà  i de Cicle Superior aquest curs hem decidit continuar formant-nos a través de la XCB.

Documentarem dos projectes el del PLÀSTIC fet a CICLIE MITJÀ  i el de l’ALIMENTACIÓ SALUDABLE  portat a terme a CICLE SUPERIOR. En posteriors entrades us anirem presentant.

L’equip de mestres de la XCB de l’Escola Ferreries.

Per què no posem noms a les classes?

Sovint, els infants ens fan aquesta proposta.

-Per què no posem nom a la classe?

A vegades alguna classe n’escull ,d’altres no.

Així que vam pensar, que  per iniciar el nostre projecte comú,  cada classe ,a partir de la seva temàtica d’estudi, tiraria el seu nom .

Tot va començar a fluir , ens vam activar, tots a  pensar i pensar: llistes de noms, votacions, decoracions de portes,…

Fins que…

Els menuts de l’escola us presenten els noms de les classes.

https://agora.xtec.cat/escola-montsagre/general/els-noms-de-les-

 

 

INICIEM EL PROJECTE “VOTEM”

Els xiquets i xiquetes de 5t,  a partir dels continguts de cicle superior relacionats en la Democràcia, d’una pluja d’idees inicial i de la conjuntura donada (convocatòria per part del Govern de l’Estat de les eleccions  a les Corts i la propera jornada d’eleccions municipals i europees)   van mostrar interès per tot el procés. Va ser llavors quan se’ls va plantejar la possibilitat de dur a terme un projecte on ells fossin els protagonistes d’un procés electoral complert.

COM ENS HEM ORGANITZAT?

Les quatre classes de 5t es van barrejar i distribuir  en 6 grups:

  • 4 grups van constituir 4 partit polítics diferents
  • 1 grup era l’associació de veïns
  • 1 grup s’encarregava de la gestió de la taula electoral

 

A l’Escola Joan Baptista Serra, d’Alcanar

És el segon any que participem en la Xarxa de Competències Bàsiques Territorial.

Som un centre de tres línies i, a dos nivells, de quatre. Entre mestres, educadores d’educació especial, auxiliars d’educació especial i tècniques d’educació infantil som 57 persones treballant, amb diferents dedicacions de jornada.

Participem del GEP i del programa de Salut Integral.

L’equip impulsor de la XCBT continua sent el mateix, tret de dues baixes i dues altes. En total som 13 membres i, casualment, estan tots els cicles representats.

Tots els membres del claustre estan representats a les reunions de cicle, a les quals es transmet informació del treball de l’equip impulsor i participen d’alguna de les activitats que es proposen des del mateix grup impulsor.

Durant les properes setmanes anirem penjant els diferents projectes que volem reportar.