CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA

Després de publicar més de 200 articles en els últims 2 anys i mig de vida d’aquest bloc (el primer article va sortir a la llum el dia 1 de setembre de 2009) és moment de recordar tots aquells recursos i materials elaborats per treballar LA FESTA DEL CARNESTOLTES I LA QUARESMA i recordar-vos que podeu buscar tot allò que desitgeu escrivint la paraula clau al buscador de la barra lateral dreta d’aquest mateix bloc.

ENLLAÇOS ALS DIFERENTS MATERIALS:

CONTE: EL REI CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA (conte en format digital per visualitzar amb la PDI o l’ordinador; la història també es pot imprimir)

RECURSOS: CARNESTOLTES I LECTOESCRIPTURA (Fitxa per treballar les disfresses i adaptació del conte: CARNAVAL AL BOSC)

POEMA: LA VELLA QUARESMA (Treball de lectura i comprensió a través d’un poema i d’una divertida i bonica imatge de la Vella Quaresma per pintar)

Publicat dins de Comprensió, Contes, Escriptura, Festes, Lectura, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

ATENCIÓ I COMPRENSIÓ AMB ELS BARRUFETS

Vist l’èxit que provoquen en els alumnes els dibuixos animats televisius he elaborat un nou recurs on es treballa l’atenció, la concentració i la comprensió lectora a través dels personatges dels barrufets.
A través d’un munt de dibuixos dels barrufets presentats en un únic full (es pot imprimir en color i plastificar) els alumnes han de realitzar un seguit d’activitats: encerclar els que tenen parella, pintar el barret del que pot volar, la barba del barrufet més vell, posar el número 1 al barrufet que li agradaria ser, el número 2 sota del gos…
D’aquesta manera, l’alumne ha d’entendre l’enunciat de l’activitat i estar atent a tots els dibuixos. Una nova activitat que us presento a continuació i que m’agradaria que hi volguéssiu dir la vostra opinió a través d’un COMENTARI. Potser us vénen al cap més preguntes per realitzar amb els alumnes, ens les voleu fer arribar?. Són les vostres aportacions les que m’animen a continuar aportant nous recursos i nous materials. Moltes gràcies!

(Imatges extretes del buscador “google“)

UNZIZU MARTÍNEZ del “COLEGIO VEDRUNA” de Pamplona acaba d’adaptar aquest recurs al castellà i l’ha volgut compartir amb tots nosaltres a través d’aquest bloc. Muchísimas gracias Unzizu, seguro que tu aportación conseguirá que este material llegue a cuántas más profesionales y alumnos mejor. Te agradezco muchísimo este trabajo y, desde aquí, te doy mi más especial enhorabuena. Gracias!

Os dejo con la fantástica traducción al castellano del material ATENCIÓN CON LOS PITUFOS realitzada con esmero por parte de UNZIZU:

Aprovecho la ocasión para dar a conocer el blog de Unzizu sobre recursos para 1º de Educación Primaria; vale la pena dedicar un tiempo a pasear y dejarse ceducir por sus materiales: http://primeroprimariavedruna.wordpress.com/

Publicat dins de Atenció, Comprensió, Lectura, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , , | 7 comentaris

QUADRE DE DOBLE ENTRADA ANIMAT

L’activitat elaborada per la BEGONYA PLAZA m’ha inspirat i motivat per elaborar un nou exercici basat en la gran majoria dels seus personatges animats.
En aquesta ocasió he variat el format de l’activitat i el nivell de dificultat. Es presenten 20 personatges del món dels dibuixos animats molt propers als nens i nenes sobre un quadre de doble entrada (números i lletres de l’abecedari). Aquest full es pot plastificar de manera que es pugui utilitzar en diferents sessions de treball o bé fer-ne una fotocòpia per cada alumne. Jo recomanaria plastificar-ne un a tot color i que l’alumne en tingués una còpia en blanc i negre.
Seguidament, veureu que hi ha una graella on, el mateix personatge, es presenta i explica alguna de les seves característiques principals. L’alumne ha d’escriure, al costat de cada definició, les coordenades per indicar on està el personatge que es descriu.

Una activitat molt completa on es treballa la coordinació visomotriu, l’orientació espaial, la lectura i la comprensió.

(Imatges extretes del buscador “google“)

Permeteu-me un SUGGERIMENT: si voleu motivar encara més el vostre alumnat, podeu imprimir un dibuix per pintar d’alguna de les seves sèries de dibuixos preferides i representar un PREMI per haver realitzat correctament la tasca encomanada. Per aquesta finalitat, us recomano que visiteu la següent pàgina web de DIBUIXOS PER PINTAR:

http://www.colorearjunior.com/

AMPLIACIÓ DE L’ACTIVITAT: com a exercici d’ampliació, he demanat als meus alumnes que busquessin una imatge del seu personatge de dibuixos animats preferit i en fessin la presentació. L’exercici ha d’estar molt guiat per la mestra però als alumnes els motiva moltíssim.

UNZIZU MARTÍNEZ del COLEGIO VEDRUNA de Pamplona ha traducido al castellano el cuadro de doble entrada animado y, además, ha decidido compartirlo con todos nostros/as aportando una segunda versión: los dibujos en blanco y negro para facilitar la impresión del material y permitir que los mismos alumnos lo puedan colorear.
A continuación, podeis ver el material en castellano junto con las dos versiones: blanco y negro/color. Gracias de nuevo Unzizu!

(Procedència de la imatge d’en Songoku que acompanya aquest article)

Publicat dins de Comprensió, Imatges, Jocs, Lectura, Orientació Espaial, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , | 6 comentaris

JOC DE COMPRENSIÓ: ENDEVINA QUI SÓC

BEGONYA PLAZA tutora de segon de primària d’una escola de Palma de Mallorca ens ha enviat un correu amb el següent missatge:
“Vull compartir amb tothom un material que he elaborat pels meus alumnes. Es tracta d’uns dibuixos animats i d’unes frases que es posen sota de cada dibuix, així treballen la comprensió lectora mitjançant uns personatges propers a ells. Espero que et sigui d’utilitat”.

Dit i fet Begonya, aquí el teniu i de ben segur que ens serà molt útil.  Moltíssimes gràcies per col·laborar i compartir!

I vosaltres? Què opineu? Ens voleu fer arribar la vostra opinió i les vostres propostes? Endavant que això s’anima! Veure tans missatges i activitats diferents és realment enriquidor!

Publicat dins de Comprensió, Jocs, Lectura, Llengua, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

DESCOBRIR PARAULES I COMPLETAR FRASES

Aquests dies estic treballant les lectures del llibre “JA HO ENTENC!” de l’editorial Lebón recomanades per nens i nenes entre 7 i 10 anys (podeu veure’n la referència a la pàgina BIBLIOGRAFIA d’aquest mateix bloc). Cada text que presenta aquest llibre treballa una grafia determinada i, en aquest cas, juntament amb GEMMA PRIETO, una alumna de pràctiques que cursa un màster sobre dificultats d’aprenentatge, hem decidit modificar una mica els exercicis d’aquest llibre per adaptar-lo a les necessitats i interessos dels nostres alumnes.
Una de les activitats que es proposa després de cada lectura és la de COMPLETAR FRASES però, en aquest cas, hem decidit no donar les paraules sinó que el mateix alumne les hagi de descobrir.
Però… com ho farà? doncs, descobrint les lletres de les paraules amagades. A cada dibuix li correspon una determinada lletra i els nombres indiquen la posició que ocupa la lletra dins de la paraula de cada dibuix.

Per exemple… si sota el dibuix de la “MARIETA” hi ha el número 3 vol dir que la lletra que han de descobrir és la lletra “R” ja que és el fonema que ocupa la 3a posició.

A més a més, hi hem introduït un nou signe: ?. En aquest cas, totes les paraules el tenen i, tot i que l’alumne no pot saber de quina lletra es tracta si que té una PISTA: és la mateixa lletra en totes les paraules.

La Gemma i jo us deixem amb l’activitat que hem preparat per treballar paraules que tenen la lletra B:

Recordeu que ens podeu fer arribar la vostra opinió a través d’un COMENTARI. Gràcies!

Més exercicis de consciència fonològica que treballen la posició de les lletres dins de les paraules i els missatges secrets:
Jeroglífic fonètic hivernal (descobrir les paraules d’un poema sobre la neu i l’hivern). Molt útil per aquestes èpoques de l’any en què el fred és i serà el protagonista.
Consciència fonèmica. La primavera. (poema sobre la primavera
Jeroglífic fonètic nadalenc (poema sobre el caganer)

Publicat dins de Comprensió, Consciència fonològica, Jocs, Lectura, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

VÍDEO PER TREBALLAR ELS VALORS: “ALGUN DIA…”

Us convido a visitar la pàgina EDUCACIÓ EN VALORS d’aquest mateix bloc on podreu trobar molts vídeos per treballar l’educació en valors. Avui mateix l’he actualitzat i hi he afegit un vídeo titulat “ALGUN DIA…” que, tot i que es tracta d’un film publicitari, ens serveix moltíssim per treballar els valors i l’educació emocional a les aules. La música és preciosa i les imatges… des del meu punt de vista, genials! (el trobareu al final de la pàgina).

L’educació emocional és tan important com l’ensenyament de continguts i l’assoliment d’objectius acadèmics ja que les persones som el que som gràcies al que sabem i els valors que portem dins. Com diu Gandhi… “Sigues el canvi que vols veure en el món“.

Des de la mateixa pàgina també hi podeu afegir els comentaris. Us animo a opinar sobre aquest i altres vídeos de la mateixa secció i compartir punts de vista i noves aplicacions. Si coneixeu nous vídeos i imatges per treballar l’educació emocional i els valors… també ens ho podeu comentar! Moltíssimes gràcies per avançat!

Vídeo “AlGUN DIA…” extret del bloc: http://enredandoenlajota.blogspot.com (l’acabo de descobrir i és genial per descobrir nous recursos per treballar al 1r cicle de primaria).

(Procedència de la imatge que acompanya aquest article)

Publicat dins de valors | Etiquetat com a , , | 1 comentari

NEIX UN NOU PROJECTE: “MÉS RECURSOS EDUCATIUS”

“MÉS RECURSOS EDUCATIUS” és un nou projecte iniciat per dues psicopedagogues i mestres d’Educació Especial de la comarca d’Osona.
La NATI BERGADÀ i la LAIA JURADO han creat un bloc on s’hi poden trobar recursos educatius A PUNT PER IMPRIMIR”, interessant oi?

Les mateixes autores manifesten que…“La intenció és que, a part dels nostres materials, puguem tenir col·laboradors que vulguin compartir materials(…). Volem formar una biblioteca de recursos educatius a punt per imprimir”.

Tot i ser un bloc de recent creació ja hi podeu trobar molts recursos i materials ordenats de manera acurada en diferents categories i classificats en diferents cicles educatius.

Voleu ajudar-les a aconseguir el seu objectiu? Podeu començar escrivint un comentari al seu bloc a través de la seva pàgina prinicipal. Podeu accedir-hi clicant sobre la imatge de l’avió que acompanya aquest article la qual esdevé la imatge de capaçalera del bloc de la Laia i la Nati.

Ànims Nati i Laia i felicitats per aquesta gran iniciativa!

(També podeu trobar l’enllaç des de la llista de blocs preferits de la columna de la dreta).

Publicat dins de Materials | 3 comentaris

COMPLETAR UN POEMA: “EL GAT”

Us presento un nou material relacionat amb la lectura, la comprensió lectora i la consciència fonològica (la rima) on l’alumne ha de completar un bonic poema titulat “EL GAT” amb les paraules adequades de manera que el text tingui sentit.

En aquest cas, he decidit que les paraules estiguessin escrites al final del poema de manera que l’alumne hagués d’escollir la que s’adequa millor al final de cada vers. Si voleu augmentar el grau de dificultat de l’activitat, podeu fer que els alumnes les hagin de descobrir per si mateixos. A continuació trobareu els materials amb dues versions: lletra d’impremta i lletra lligada:

El poema original està extret de la web d’una mestra de música i alhora fantàstica escriptora de contes: la MIREIA MUÑOZ. Per accedir directament al seu bloc titulat “+3” podeu clicar AQUÍ. En anteriors articles ja us havia recomanat la lectura dels seus relats, val molt la pena donar-hi un cop d’ull i endinsar-se en la màgia i la innosciència de les seves històries molt properes a les vivències dels nens i nenes.

Publicat dins de Comprensió, Escriptura, Lectura, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , | 7 comentaris

LECTURA I COMPRENSIÓ AMB PERSONATGES ANIMATS

Us mostro una activitat que he realitzat amb alumnes de Cicle Inicial com a reforç de lectura i comprensió per tal que la pogueu adaptar, modificar i ampliar segons els interessos dels vostres alumnes i a les seves necessitats.

En aquest cas, l’alumne ha de mirar atentament els dibuixos, llegir les frases i escriure, al costat de cadascuna d’elles el nombre o nombres corresponents a les imatges. Hi ha frases molt evidents i d’altres que cal pensar una miqueta per descobrir de qui i de quins personatges es tracta.

En aquest cas, us mostro dues activitats basades amb els personatges de CARS 2 i BOB ESPONJA:

En PEDRO ANTONIO FABREGA, gran col•laborador d’aquest bloc i mestre d’EE de l’escola Agnès Armengol de Sabadell, ens ha fet arribar la seva adaptació d’aquest material amb noves lectures i nous personatges i ha volgut compartir-ho amb tots nosaltres. Moltes gràcies Pedro!

Us convido a visitar aquest i altres recursos al BLOC d’en Pedro clicant AQUÍ.

ROSA TAVIRA em comenta, a través d’un correu, que fa 8 anys que treballa com a mestra d’Educació Especial a l’escola Josep Sol de Santa Coloma de Gramanet i sap el temps que comporta fer material adaptat per als nostres alunmes; per aquest motiu ha decidit compartir una nova versió de la fitxa de comprensió amb personatges animats afegint-hi més personatges de “BOB ESPONJA i una nova activitat amb els dibuixos de “CÓDIGO LYOCO“. Trobareu el material en dues versions (lletra d’impremta i lletra lligada) Milers de gràcies Rosa!

En BELÉN GARDEÑES MULLET mestra d’una escola de Balaguer ha elaborat una nova adaptació d’aquest material però amb una gran novetat: els alumnes no han de llegir les definicions sinó escriure ells mateixos les diferents pistes per endevinar els personatges. Segons Belén “quan ja ho han escrit s’intercanvien els papers, ho responen i després, el mateix que ha escrit les frases és el que fa la correcció en companyia del qui ho ha resolt”. Moltes gràcies Belén per aquesta gran aportació i per voler-la compartir amb tots nosaltres.
MATERIAL ELABORAT PER BELÉN:

M’encantaria rebre la vostra opinió sobre aquest recurs i seria molt “xulo” ampliar el nombre d’activitats d’aquest estil així és que, si adapteu l’activitat amb nous personatges i ho voleu compartir, m’ho podeu fer arribar a través del correu electrònic. Moltes gràcies per avançat.

Publicat dins de Comprensió, Lectura, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | 6 comentaris

FULL INFORMATIU PER FAMÍLIES NOUVINGUDES

Ens retrobem de nou i us escric el primer article de l’any 2012 mostrant-vos un nou document que em va fer arribar la MONTSERRAT MORA BONBEHÍ de l’Escola Wagner de Sta.Coloma de Gramenet: un full de sortides culturals dirigit bàsicament a famílies nouvingudes que encara no entenen ni el català ni el castellà per tal que, puguin estar mínimament assabentades del que faran els seus fills/es durant una sortida.

A més a més, segons em comenta en el missatge la mateixa autora, “és un document word perquè s’hi pugui treballar afegint, enganxant, etc les icones necessàries. Només cal esborrar el segell de l’escola Wagner”. Així doncs, al final del document hi podeu trobar tots els pictogrames i imatges necessaris per adaptar el vostre full a les vostres necessitats així com l’enllaç a les pàgines web des d’on extreure més icones.

Moltes gràcies Montserrat, segur que ens resultarà molt útil per adaptar-lo a la realitat de les nostres escoles i sortides escolars. Ja sabeu que, com sempre, podeu participar en aquest bloc escrivint el vostre COMENTARI. Gràcies!

Publicat dins de Acollida, Adaptacions | Etiquetat com a , , , | 2 comentaris

TOTS SOM CAPAÇOS

M’agradaria compartir amb vosaltres un conte que els serveis pedagògics PRISMA (Formació Permanent del Professorat) ha compartit a través de la seva pàgina del facebook.

Es tracta d’una narració molt bonica titulada “EL PUNT” que ens ofereix l’oportunitat de poder reflexionar sobre la importància de valorar el treball de cadascun dels nens i nenes o dels nostres fills/es i sobre la manera com les nostres paraules o els nostres actes poden influir en la seva motivació, interès i esforç.

El punt

View more PowerPoint from mbertr28

La conclusió que jo en trec després de gaudir del conte és la següent:
Tots som capaços de fer grans coses; només cal que algú ens ajudi a descobrir les nostres potencialitats.

Ens podeu fer arribar les vostres reflexions al voltant d’aquesta història a través d’un COMENTARI. Moltes gràcies i molt bones festes!

També podeu gaudiri del conte a la pàgina “EDUCACIÓ EN VALORS” d’aquest mateix bloc.

Publicat dins de Contes, Lectura, valors | Etiquetat com a , , | 4 comentaris

AQUEST NADAL…EM DÓNES FORÇA

A través d’un vídeo, elaborat pels diferents membres de la comunitat educativa i els nens i nenes de la nostra Escola (l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès) vull desitjar-vos a tots els visitants i amics d’aquest bloc MOLT BONES FESTES i, sobretot, MOLTA FORÇA PER AL 2012.

Des de l’Escola hem volgut demostrar un fet que, dia rera dia, m’esforço per defensar a través d’aquest bloc: COMPARTINT I CONSTRUINT JUNTS LA FORÇA ÉS MÉS GRAN. Especialment emotiu és el fet de veure els més grans de l’Escola ajudant els més petits i com tots es relacionen per aconseguir un objectiu comú ja que, tot és possible si ho fem junts. Gaudiu-ne!

.

Publicat dins de valors | 6 comentaris

ASSOCIACIÓ SÍNDROME D’ASPERGER D’OSONA

IMMA CASASSAS m’ha fet arribar l’enllaç al bloc de l’Associació Síndrome d’Asperger d’Osona, una associació creada per un grup de pares i mares el 7 de novembre de 2010 per tal d’intentar cobrir les necessitats a la comarca per a afectats i familiars d’aquest trastorn.

Recomano especialment el bloc d’aquesta associació per la tasca que estan portant a terme per…

difondre aquest síndrome, promoure la inclusió escolar i social dels seus fills, aconseguir-ne una detecció precoç, donar orientació a les famílies i programar activitats d’oci i d’intercanvi de material… (informació extreta del mateix bloc)

Què hi podem trobar al seu espai?

  • Enllaços a materials, activitats, suggeriments i vídeos sobre el síndrome d‘Asperger per tal de poder-lo aplicar directament amb els alumnes que el pateixen i/o amb el grup classe o amb la resta d’alumnes de l’escola així com també per conscienciar als mestres sobre la necessitat de dotar dels recursos necessaris pel seu correcte desenvolupament tan emocional com intel·lectual.
  • Informació sobre l’associació, el projecte “pares en xarxa” , la manera com col·laborar-hi ja sigui fent-se soci o actuar com a voluntari i diferents dades de contacte.
  • Orientacions per gestionar els conflictes de parella quan a la família hi ha un fill amb discapacitat intel·lectual (un enfoc molt diferent que pot arribar ser de gran ajuda per moltes famílies)
  • Articles de premsa relacionats amb aquesta associació.Val la pena dedicar una estona del nostre temps a visitar-lo, conèixer-lo, comentar-lo i reflexionar-hi.

Des d’aquest bloc, vull aportar el meu granet de sorra a contribuir en la seva difusió i agrair a la Imma el fet de proporcionar-nos l’enllaç, el qual podreu veure de manera permanent a la barra lateral dreta d’aquest mateix bloc (blocs preferits).

Podeu accedir al bloc de l’Associació clicant sobre la imatge que acompanya aquest article (imatge de la capçalera de l’esmentat bloc i logotip de l’Associació)

Gaudiu d’un vídeo extret de l’espai de l’Associació que m’ha cridat especialment l’atenció per la reflexió que genera entorn de la visió de la societat davant del fet de SER DIFERENT:

Publicat dins de Autisme, Guies, Síndromes | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

CONTES INTERACTIUS PER APRENDRE

MARTA POU, logopeda del CREDA de Vic, m’ha fet arribar un enllaç a un material molt atractiu, útil i interactiu per treballar històries, conceptes, vocabulari, sons, frases, lectura, atenció…
Es tracta de 10 contes interactius, d’estructura cíclica i senzilla que es desenvolupen en escenaris molt diversos que ens permeten fixar l’atenció dels infants en alguns sons ambientals relacionats amb els entorns i introduir lèxic corresponent a diferents camps semàntics.

TÍTOLS DELS CONTES

    LA CASETA DE LA TEFI, EN MARTÍ NO POT DORMIR, UN DIA AMB EN MARTÍ, QUINA MOTXILLA!EL SOMNI DE LA LAURA, SAFARILA JOANA VA D’EXCURSIÓ, LA CLASSE DELS MÚSICS, LA MARIA DORMILEGA i ANEM A VEURE EL DOFÍ TRAPELLA.

    A més a més cada història va acompanyada de…

    • 2 versions del conte: una amb locució i text i una altra amb locució, text i símbols SPC.
    • Plafons SPC amb vocabulari del conte.
    • Exercicis i activitats d’aprofundiment que faciliten el treball sistemàtic de diversos continguts curriculars de forma interactiva.

    Un dels contes que he treballat a l’aula amb els meus alumnes és LA CASETA DE LA TEFI, una gossa d’atura que no pot entrar a la seva caseta perquè està ocupada per diferents animals. A continuació us mostro el conte amb la versió locució i text. Clicant sobre la caseta sentireu el so dels diferents animals (després de la pregunta “Qui hi ha?” per tal que els alumnes, sentint el so, puguin imaginar-se l’animal que hi ha dins de la caseta) i sobre la lletra “i” d’informació podreu veure la imatge real de l’esmentat animal. Gaudiu de la història, als alumnes els ha encantat!

    Més informació i ACCÉS A LA VISUALITZACIÓ I DESCÀRREGA DELS DIFERENTS CONTES i materials clicant AQUÍ o sobre les imatges de la Tefi i en Martí que acompanyen aquest article.

    IMATGES D’ACTIVITATS MANIPULATIVES A PARTIR DEL CONTE “LA CASETA DE LA TEFI ELABORADES PER LA GEMMA PRIETO I QUE FORMEN PART DEL SEU PROJECTE DE PRÀCTIQUES:. Activitats a realitzar mentre s’explica el conte o al final del seu relat on es treballen continguts de llengua i matemàtiques:També es pot utilitzar la imatge de la caseta i treballar els conceptes DINS-FORA, SOBRE-SOTA, DAVANT-DARRERA… amb tots els personatges del conte.

    Aprofito l’ocasió per FELICITAR a tots els autors/es d’aquest material per la seva gran tasca i, en especial, a la GEMMA per tot el material que ha aportat per treballar amb els alumnes. MOLTES GRÀCIES!

    Quin conte us ha agradat més? Trobeu que és un material interessant pels nostres alumnes? Ens voleu escriure un COMENTARI? Endavant i gràcies!

    Publicat dins de Atenció, conceptes, Contes, Imatges, Lectura, Llengua, Materials | Etiquetat com a , , , | 7 comentaris

    ARAWORD: UNA AJUDA A LA COMUNICACIÓ

    ARASAAC (el portal Aragonès de la Comunicació Augmentativa i Alternativa) ofereix recursos gràfics i materials per facilitar la comunicació d’aquelles persones amb algun tipus de dificultat en aquesta àrea.

    Entre aquests recursos i aplicacions, m’agradaria destacar, com a novetat i fàcil aplicació a l’aula, l’ARAWORD: un processador de textos que permet l’escriptura simultània amb text i pictogrames d’ARASAAC, facilitant així l’elaboració de materials i l’adaptació de textos per persones que presenten limitacions en l’àmbit de la comunicació i facilita el procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. (Informació extreta del mateix portal d’ARASAAC).

    AraWord s’instal·la directament dins de l’ordinador com un processador de textos normal i permet escollir entre diferents idiomes entre els quals es troba el CATALÀ.

    Quan l’obriu veureu que és molt semblant al Word però, amb la diferència que, a mesura que anem escrivint, les paraules es van acompanyant de pictogrames de manera gairebé immediata. Entre altres opcions, podem escollir on volem que surti el pictograma i la manera d’exportar el treball com una imatge o un document PDF per utilitzar-lo per elaborar els materials necessaris pels nostres alumnes.

    Per accedir a més informació i a la descàrrega de l’aplicació podeu clicar sobre la següent imatge (exemple del treball que es pot elaborar amb Araword):

    Si elaboreu i adapteu materials amb l’AraWord us agraïria ens poguéssiu fer arribar les vostres propostes a través del correu electrònic o bé per mitjà d’un COMENTARI ja que de ben segur ens enriquiran a tots i ens donaran idees per utilitzar amb els nostres alumnes i ajudar-los a desenvolupar totes les seves potencialitats.

    Des d’aquí m’agradaria donar les gràcies a MARIA DÍEZ i VANESA PADILLO (unitat TEA de l’Hospital St. Joan de Déu de Barcelona) per donar-me a conèixer aquesta nova aplicació a través d’un curs de formació (Seminari d’Educació Especial sobre metodologia TEACCH).

    Publicat dins de Autisme, Comunicació, Escriptura, Imatges, Llengua | Etiquetat com a , , , | 7 comentaris

    UNITAT DE PROGRAMACIÓ: LA CASA

    La TRINI GALIPIENSO ha promès el que ens va escriure en un COMENTARI a l’article sobre el material DISNEY de l’Alba Barcelona i ens ha fet arribar un gran recull de material per treballar la CASA tal i com ens demanava l’Alba. Es tracta d’una UNITAT DE PROGRAMACIÓ titulada “SUPERVIVÈNCIA: LA LLAR pensada per alumnes de Cicle Inicial.

    A continuació, teniu els corresponents enllaços:

    Unitat de programació:

    Activitats d’aprenentatge:

    Activitats d’avaluació:

    La Trini també comparteix amb nosaltres diferents enllaços a presentacions sobre imatges de cases curioses i d’altres països, necessàries per portar a terme la programació que ella mateixa ens presenta:

    PRESENTACIÓ CASES CURIOSES

    PRESENTACIÓ CASES DEL MÓN

    Publicat dins de Avaluació, Comprensió, conceptes, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , , | 3 comentaris