MARTA POU, logopeda del CREDA de Vic, m’ha fet arribar un enllaç a un material molt atractiu, útil i interactiu per treballar històries, conceptes, vocabulari, sons, frases, lectura, atenció…
Es tracta de 10 contes interactius, d’estructura cíclica i senzilla que es desenvolupen en escenaris molt diversos que ens permeten fixar l’atenció dels infants en alguns sons ambientals relacionats amb els entorns i introduir lèxic corresponent a diferents camps semàntics.
TÍTOLS DELS CONTES
LA CASETA DE LA TEFI, EN MARTÍ NO POT DORMIR, UN DIA AMB EN MARTÍ, QUINA MOTXILLA!, EL SOMNI DE LA LAURA, SAFARI, LA JOANA VA D’EXCURSIÓ, LA CLASSE DELS MÚSICS, LA MARIA DORMILEGA i ANEM A VEURE EL DOFÍ TRAPELLA.
A més a més cada història va acompanyada de…
- 2 versions del conte: una amb locució i text i una altra amb locució, text i símbols SPC.
- Plafons SPC amb vocabulari del conte.
- Exercicis i activitats d’aprofundiment que faciliten el treball sistemàtic de diversos continguts curriculars de forma interactiva.
Un dels contes que he treballat a l’aula amb els meus alumnes és LA CASETA DE LA TEFI, una gossa d’atura que no pot entrar a la seva caseta perquè està ocupada per diferents animals. A continuació us mostro el conte amb la versió locució i text. Clicant sobre la caseta sentireu el so dels diferents animals (després de la pregunta “Qui hi ha?” per tal que els alumnes, sentint el so, puguin imaginar-se l’animal que hi ha dins de la caseta) i sobre la lletra “i” d’informació podreu veure la imatge real de l’esmentat animal. Gaudiu de la història, als alumnes els ha encantat!
Més informació i ACCÉS A LA VISUALITZACIÓ I DESCÀRREGA DELS DIFERENTS CONTES i materials clicant AQUÍ o sobre les imatges de la Tefi i en Martí que acompanyen aquest article.
IMATGES D’ACTIVITATS MANIPULATIVES A PARTIR DEL CONTE “LA CASETA DE LA TEFI ELABORADES PER LA GEMMA PRIETO I QUE FORMEN PART DEL SEU PROJECTE DE PRÀCTIQUES:“. Activitats a realitzar mentre s’explica el conte o al final del seu relat on es treballen continguts de llengua i matemàtiques:També es pot utilitzar la imatge de la caseta i treballar els conceptes DINS-FORA, SOBRE-SOTA, DAVANT-DARRERA… amb tots els personatges del conte.
Aprofito l’ocasió per FELICITAR a tots els autors/es d’aquest material per la seva gran tasca i, en especial, a la GEMMA per tot el material que ha aportat per treballar amb els alumnes. MOLTES GRÀCIES!
Quin conte us ha agradat més? Trobeu que és un material interessant pels nostres alumnes? Ens voleu escriure un COMENTARI? Endavant i gràcies!