DEFINICIONS AMB FRUITS DE TARDOR

La BELÉN GARDEÑES comparteix un material que ha elaborat ella mateixa l’objectiu del qual és relacionar tot un seguit de fruits de tardor amb la seva definició.

La Belén ha explicat que “hi ha dos nivells/activitats, la primera és per aquells nens/es que ja llegeixen i tenen cert nivell de comprensió i la segona és per treballar la mateixa activitat però incidint en el grafisme.”

L’autora comenta que el vol compartir esperant que “sigui útil per algú“. Belén, segur que serà molt útil per molts de nosaltres (li voleu deixar un comentari?). MOLTES GRÀCIES PER ANIMAR-TE A COMPARTIR!

Publicat dins de Comprensió, Lectura, Llengua, Tardor, valors | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

LECTURA I COMPRENSIÓ D’INSTRUCCIONS SENZILLES

animals per pintarPer treballar la comprensió lectora d’instruccions senzilles he creat un model d’activitats a partir d’uns dibuixos per pintar.

Per començar, he escollit i guardat dibuixos que tinguessin força detalls de la web: http://www.colorearjunior.com/ (també hi podeu accedir clicant sobre el dibuix que acompanya aquest article extret de la web de dibuixos per pintar)

Seguidament, he adjuntat els dibuixos en un document on hi he escrit frases senzilles amb un seguit d’instruccions. L’objectiu és que l’alumne llegeixi les instruccions i pinti o bé completi els dibuixos.

La primera frase és el nom del personatge que, després, poden escriure a sota del dibuix.

A partir d’aquests exemples podeu crear altres materials semblants i així poder treballar la comprensió lectora de manera divertida i, el que és més important, assegurar-se la bona comprensió de les instruccions escrites.

MERCÈ PONS ha creat dues noves activitats seguint el mateix exemple ja que, segons ens ha explicat a través d’un correu, ha aplicat les activitats amb alumnes de primer i la valoració és molt positiva. MOLTES GRÀCIES Mercè pel teu missatge i per animar-te a compartir noves activitats compartint i construint junts!

Aquestes són les activitats que la Mercè ha compartit amb nosaltres (una bruixa i una castanyera):

Si elaboreu nous materials i ens els voleu fer arribar els afegiré amb molt de gust a les activitats proposades. Moltes gràcies!!!

Publicat dins de Comprensió, Imatges, Lectura, Llengua, Materials | Etiquetat com a , , | 2 comentaris

RECURSOS PER APRENDRE L’ORDRE ALFABÈTIC

Buscant recursos digitals que m’ajudessin a treballar l’ordre alfabètic amb els meus alumnes he trobat per la xarxa un munt de materials que de ben segur em seran molt útils per reforçar i/o ampliar els aprenentatges adquirits a l’aula.

Aquest curs estic aprenent llengua catalana al costat dels alumnes de tercer i això fa un dels meus reptes sigui buscar recursos i suports que m’ajudin a fer que tots puguin aprendre, dins del seu ritme i de les seves capacitats.

Per aquest motiu, he fet un recull dels materials que m’han semblat més interessants esperant que, a vosaltres, també us siguin útils:

ABECEDARIS A TOT COLOR:

LAURA TUDÓN del bloc El Racó de l’Infant ha creat un àlbum Picassa amb un abecedari en color molt especial on relaciona cada lletra de l’abecedari amb un animal. Ideal per decorar l’aula o crear diferents materials de consciència fonològica. Cliqueu sobre les imatges per accedir-hi:

abecedari2abecedari3

abedari generalitat

 

A la pàgina de la Generalitat on trobar materials per alumnes nouvinguts he trobat aquesta joia d’abecedari on es treballen totes i cadascuna de les grafies i sons provinents de la llengua catalana. Cliqueu sobre la imatge per accedir-hi i descarregar-vos en format PDF l’abecedari complet. Un gran i complet recurs. No deixeu de clicar sobre la imatge de l’esquerra!

 

 

ABECEDARIS CATALANS PER PINTAR:

abecedari per pintar1

 

 

Font: Bloc El racó dels Nens

 

 

 

 

 

UNIR PUNTS SEGUINT L’ORDRE DE L’ABECEDARI:

Seguir lletres

 

Recurs trobat al bloc: recull d’activitats per treballar la llengua catalana on hi trobareu un bon grapat d’activitats on cal seguir l’ordre de les lletres per completar els dibuixos. Clicant sobre el dibuix de l’esquerra accedireu a la pàgina de descàrrega.

 

ACTIVITATS DIGITALS:

activitat genmagic

Activitat digital de genmàgic per treballar amb l’ordinador o la PDI amb l’objectiu d’ordenar un seguit de paraules seguint l’ordre alfabètic. Activitats autocorrectives. Cliqueu sobre la imatge per accedir-hi.

 

 

Si el que voleu és trobar altres recursos per treballar l’alfabet només cal que escriviu la palabra “abecedari” al buscador d’aquest mateix bloc que trobareu a la barra lateral de la dreta, cliqueu sobre l’etiqueta “abecedari” o visiteu el nostre espai al FACEBOOK.

I vosaltres? teniu algun altres recurs o material que ens sigui útil per treballar l’ordre alfabètic? El voleu compartir? Podeu escriure un comentari o enviar el recurs a… (yroset@xtec.cat). Moltes gràcies!

Publicat dins de Abecedari, Enllaços, Llengua, Materials | Etiquetat com a , , | 1 comentari

FINAL DELS PREMIS BLOCS CATALUNYA 2013: CRÒNICA D’UN GRAN DIA

Premis blocs catalunya 2013Aquest cap de setmana es va celebrar la final dels PREMIS BLOCS CATALUNYA 2013. La Sala Gran del Teatre Auditori de Granollers es va omplir del talent, la imaginació, la creativitat, l’esforç, la perseverança, la il·lusió, el compromís, la constància…de centenars de blocaires que, com jo, havien arribat a la final i que, d’una manera o altra, estaven immersos i compromesos en el món d’Internet, les Xarxes Socials, les noves tecnologies i la difusió de la llengua catalana traspassant barreres i obrint nous horitzons.

Premis blocs catalunya 2013Acreditacions, entrada al teatre i nervis a flor de pell amb un “bon rotllo” impressionant aplaudint fervorosament cadascun dels finalistes de cada categoria i emotius moments de nombrament dels premiats on, per uns instants, afloraven sentiments d’immensa alegria per uns i, de satisfacció d’haver arribat fins aquí, per altres.

Amb tot, em quedo amb una gran experiència viscuda i amb ganes de seguir endavant, amb il·lusió i empenta i, m’emporto moments per recordar i blocs fantàstics per seguir i tenir com a referent com el de la guanyadora de bloc personal d’Educació: ENCENENT LA IMAGINACIÓ. Un altre bloc a la meva llista de blocs preferits i un premi més que merescut a la trajectòria d’aquest bloc i a la feina ben feta.

Gràcies, milions de gràcies a tots els que vau fer possible arribar fins a la final amb els vostres vots i el vostre suport. Continuarem treballant per fer més gran aquest bloc, amb nous recursos, compartint materials i amb nous projectes.

Fins l’edició de l’any vinent!!!

Publicat dins de Premis | 2 comentaris

RECURSOS I MATERIALS DE TARDOR

Fa molt poquet que la tardor ha entrat a les nostres aules i és el moment de compartir recursos, materials, enllaços…que ens ajudin a treballar aquesta estació amb els nostres alumnes.

Us començo presentant una activitat que he elaborat per treballar la síl·laba, l’escriptura i la comprensió lectora: UNA ENDEVINALLA DE TARDOR. El text de l’endevinalla l’he trobat al bloc Els Petits Infants i diu així: “Per dintre sóc groga, per fora marró i en una paradeta em couen amb carbó”.

Les autores del bloc “LA CASETA, UN LLOC ESPECIAL” : Mariló Sanz Mora,  Silvia Del Carmen Belda i Elena García Morell han compartit un fantàstic recull de recursos i materials digitals per treballar aquesta estació a Educació Infantil i Primària.

Elles han creat l’asymbaloo tardorccés a diferents recursos per mitjà de SYMBALOO, un programa que permet organitzar i crear enllaços a diferents pàgines digitals. Entre ells també hi trobareu l’accés a un article d’aquest mateix bloc amb bingos sobre la tardor elaborats per CRISTINA TORRA.

Clicant sobre la imatge accedireu als materials que, de manera molt encertada, han compartit aquestes mestres d’Educació Especial i Audició i Llenguatge a través del seu bloc.

Us recomano visitar el seu bloc ja que hi trobareu altres recursos molt interessants! (cliqueu AQUÍ per accedir-hi).

Altres recursos de tardor publicats anteriorment en aquest bloc:

recursos tardor

ABECEDARI DE TARDOR (per Irene Coromina)

Activitats d’elaboració pròpia:

LA TARDOR: DESCOBRIR PARAULES I ESCRIURE FRASES

UN POEMA I UNA CANÇÓ SOBRE LA TARDOR

Publicat dins de Materials, Tardor, TIC | Etiquetat com a , , | 4 comentaris

SEPARACIÓ DE SÍL·LABES I DETECCIÓ DE LA SÍL·LABA TÒNICA AMB DIFERENTS VARIANTS

camaleoAquests primers dies de curs he estat treballant la síl·laba amb nens i nenes de tercer de primària. Per tal de reforçar o ampliar els continguts treballats he creat un material on els alumnes han de separar les síl·labes de les paraules (a partir del seu nom i de les imatges) i pintar-ne la síl·laba tònica.

Aquest material consta de tres parts de manera que permet adaptar-lo al ritme de cada nen/a:

1. Separació de síl·labes i detecció de la síl·laba tònica (amb el model).

2. Un petit joc de motivació on cal descobrir el camí que seguirà el gosset per arribar a casa pintant les síl·labes tòniques que han detectat anteriorment.

cami silaba

3. Part més oberta amb la creació del seu propi material buscant o dibuixant imatges a partir d’una plantilla.

Aquesta tercera part també pot permetre treballar amb grups cooperatius o amb parelles de nanera que siguin els altres companys/es qui realitzin l’activitat a partir de les imatges que ha buscat un altre nen/a.

Descàrrega del material en format WORD per adaptar-lo fàcilment als vostres alumnes clicant AQUÍ. (Quan es descarrega el document el format queda igual a l’original).

Ús de les TAC: com a variant, els alumnes també poden realitzar l’activitat amb L’ORDINADOR i/o corregir la fitxa conjuntament amb la PISSARRA DIGITAL.

Si apliqueu aquest treball a l’aula podeu escriure COMENTARI explicant com us ha funcionat, si heu introduit alguna variant i així enriquir aquest espai i aquests recursos. Moltes gràcies!

Publicat dins de Escriptura, Gramàtica, Jocs, Llengua, Materials, Ortografia, TIC | Etiquetat com a , , | 14 comentaris

CONTROL DE LES EMOCIONS A TRAVÉS D’UN CONTE

Al bloc EL RACONET D’INFANTIL he descobert una brillant adaptació d’un conte molt útil per treballar l’aucontrol de les emocions i els sentiments a l’aula, amb els alumnes més petits o amb nens amb hiperactivitat: “LA TORTUGUETA“.

L’autora del bloc el presenta per mitjà de PICTOGRAMES i amb una text molt clar i imatges molt atractives per tal que, mentre la mestra explica el conte, es pugui projectar amb la pissarra digital. Segons l’autora, també es pot imprimir i guardar-lo com a biblioteca d’aula.

Us recomano visitar i descarregar aquest fantàstic material directament del bloc EL RACONET D’INFANTIL clicant sobre la següent imatge:

tortugueta

Publicat dins de Contes, Emocions, Materials, pdi, TDH, valors | Etiquetat com a , , , | 2 comentaris

FINALISTA ALS PREMIS BLOGS CATALUNYA 2013

Premis blocs catalunya 2013

L’Associació Stic.cat va convocar els Premis Blogs Catalunya 2013 on aquest bloc participa com a bloc personal en la categoria d’educació.

Gràcies als vostres vots i la vostra fidelitat i suport, us puc dir, emocionada, que aquest humil bloc ha arribat a FINALISTA junt amb altres blocs als quals vull fer arribar les meves felicitacions i desitjar-vos també molta sort.

El dia 28 de setembre es donaran a conèixer a Granollers els blocs guanyadors però arribar fins aquí ja era una gran repte i un objectiu plenament aconseguit. Aquest dia em retrobaré amb blocaires amics amb qui he tingut la sort de compartir recursos, experiències i impressions i tindré l’oportunitat de conèixer un munt de gent implicada amb les noves tecnologies i en la difusió de la informació a través de la xarxa. Per mi, tot un plaer.

Per conèixer la resta de blocs finalistes tan sols heu de clicar la imatge que acompanya aquest article.

A continuació, però, us deixo amb la resta de blocs que comparteixen llista amb els blocs d’educació (dins del camp personal) dels quals en sortirà el guanyador d’aquesta edició (us recomano visitar-los):

Publicat dins de Premis, TIC, valors | Etiquetat com a , , | 2 comentaris

RAONAMENT MATEMÀTIC AMB PROBLEMES VISUALS

Erica Fatsini m’ha fet arribar un material que vol compartir amb tots nosaltres a través d’aquest bloc per tal de contribuir a enriquir-lo seguint el lema que em va motivar a crear-lo i que m’empeny a actualitzar-lo: COMPARTIR ÉS CONSTRUIR!

En aquest cas l’Erica ha creat un fantàstic material per treballar el raonament matemàtic i la resolució de problemes a  partir d’un recurs molt visual. A través d’unes imatges que es poden plastificar o projectar amb el projector o la PDI, els alumnes han de solucionar uns determinats problemes matemàtics i així exercitar el seu raonament.

És una bona eina per utilitzar amb la PDI i amb grups cooperatius fent que cada grup d’alumnes hagi de respondre una determinada qüestió.

L’Erica comparteix les imatges que ens serveixen per projectar i els problemes escrits a plantejar amb els alumnes. N’hi ha un bon grapat però, el que és més important, permet adaptar l’activitat als nostres alumnes afegint noves preguntes i noves imatges.

Moltíssimes gràcies Erica per aquest gran i original treball.

Publicat dins de Matemàtiques, Materials, Problemes, TIC | Etiquetat com a , , , | 6 comentaris

COMPRENSIÓ LECTORA I ESCRIPTURA: LES VACANCES D’ESTIU

SolEstem a les portes d’un nou curs escolar i el primer dia, després de superar els nervis i l’emoció inicials, acostumem a parlar de les vacances fent un treball important d’expressió oral. Per aprofundir en aquest tema he creat una activitat per treballar la comprensió lectora i l’estructura de la frase partint de les vacances d’estiu.

A partir de tres imatges numerades que simulen la platja, la muntanya i la ciutat (extretes del buscador google)  els alumnes han de llegir i comprendre tot un seguit de frases escrivint davant de cadascuna d’elles el número de la imatge que hi està relacionada.

Per acabar l’activitat se’ls demana que escriguin una frase sobre les seves pròpies vacances d’estiu que poden compartir i llegir a la resta de companys/es.

Trobareu l’activitat en dos formats: lletra lligda i lletra d’impremta.

AMB AQUESTA NOVA ENTRADA APROFITO PER DESITJAR-VOS A TOTS/ES UN BON INICI DE CURS 2013/2014!

Procedència de la imatge que acompanya aquest article

Publicat dins de Comprensió, Escriptura, Expressió, Materials | Etiquetat com a , , , | 3 comentaris

RECURSOS A LA XARXA: ÀLBUM DE L’ABECEDARI I CARTELLS

Sovint viatjant per la xarxa es poden trobar materials i recursos molt útils per treballar a les aules amb els nostres alumnes. Es tracta de materials que, de manera altruista, s’han compartit públicament per donar-los a conèixer i ajudar a altres professionals per tal que els puguin adaptar i utilitzar a les seves aules.
Aquest és el cas de Jessica Bujalance on, a través d’un ÀLBUM PICASSA ha compartit un seguit de fitxes que he considerat molt útils per introduir les diferents lletres de l’abecedari en majúscula. Cada grafia es presenta associada a una determinada imatge i així s’afavoreix la consciència fonològica i l’adquisició del fonema.
Per accedir a l’àlbum amb les diferents fitxes de treball podeu clicar sobre la següent imatge:

FITXA LLETRA A

Als Àlbums Picassa de la Jessica hi podem trobar un munt de material i recursos entre els quals destaco la gran quantitat de cartells preparats per penjar a les nostres aules i ajudar a organitzar-nos i treballar les rutines amb els nostres alumnes. Clicant sobre les següents imatges accedireu als àlbums de la Jessica. Una mina d’idees que us aconsello visitar:

cartellcartell1cartell2cartell3

Accés al bloc de la Jessica: http://quehacemoshoyenelcole.blogspot.com.es/

Moltes gràcies per compartir aquest fantàstic material!

Publicat dins de Consciència fonològica, Llengua, Materials, Organització, Rutines | Etiquetat com a , , , | 7 comentaris

EL JOC DE LES SERPS I LES ESCALES PER RESOLDRE PROBLEMES

serps i escalesIOLANDA ZAMORA ens torna a sorprendre amb l’adaptació del joc de taula  “SERPS I ESCALES”. El joc matemàtic que ha creat consisteix en avançar per un tauler de joc tants punts com marca el dau i, quan l’alumne cau en una serp o una escala el seu company/a li ha de llegir un problema. Si el resol correctament pot pujar l’escala o la serp o bé resoldre correctament el problema per no baixar i tornar enrera.
D’aquesta manera, es treballa el càlcul i la lectura i la comprensió lectora.
La Iolanda va trobar la imatge del taulell per Internet (la que acompanya l’article) però a la xarxa se’n poden trobar diferents versions.

La Iolanda comenta el següent: “nosaltres a  l’escola hem fet servir aquests jocs per racons, ja que són autocorrectius i els dóna autonomia”.

Material compartit per la Iolanda (instruccions, exemples de problemes i plantilla):

(Enllaç permanent al material des de la pàgina “Matemàtiques” d’aquest mateix bloc.

Publicat dins de Comprensió, Lectura, Matemàtiques, Materials, Problemes | Etiquetat com a , , , | 1 comentari

NOVA OCA ORTOGRÀFICA PER TREBALLAR ELS PLURALS

IOLANDA ZAMORA CASALS, mestra de Sant Pol de Mar, amiga “virtual” i gran col·laboradora d’aquest bloc ha dedicat un temps de les seves vacances a crear i compartir un fantàstic i útil material: una oca ortogràfica per treballar els plurals. En aquest cas, la Iolanda ha ideat una versió molt original de les oques ortogràfiques. Segons la mateixa autora “… he modificat una mica les normes de manera que no guanya qui arriba abans sinó qui ha fet més punts. L’alumne que li toca tirar el dau posa la fitxa on ha caigut i escriu en un cartronet el plural de la imatge i l’alumne del seu costat, amb l’ajuda de la graella correctiva, li diu si està bé o les errades i els punts aconseguits. Si escriu correctament la paraula suma punts. Quan s’acaba la partida cal sumar els punts obtinguts”.

Tot seguit us comparteixo el material de la Iolanda (tauler i graella correctora) per tal que el pogueu adaptar i utilitzar a les vostres aules amb els vostres alumnes. Recordeu que també podeu escriure un comentari o compartir el material i l’article a través de les xarxes socials.

Bona feina Iolanda, moltes gràcies per compartir-la i enriquir així les nostres vacances d’estiu i aquest bloc!

Publicat dins de Materials, Ortografia, Vocabulari | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

FES MEMÒRIA: JOCS DE MEMÒRIA I VOCABULARI

En PEDRO ANTONIO FÀBREGA va fer-me arribar l’enllaç a uns materials molt interessants creats durant els XV Tallers de creació de materials per a l’atenció a les NEE del 27 de juny de 2013.

Ja fa 15 anys que els mestres d’Educació Especial i altres professionals s’agrupen en diferents escoles de tot Catalunya per crear i difondre materials útils per treballar la diversitat i així poder ajudar els alumnes amb altres capacitats. Són mestres que dediquen tot un dia a treballar en equip i de manera cooperativa sense demanar a canvi res més que no sigui el fet d’ajudar els nostres alumnes i els mestres per mitjà d’eines, materials i recursos que els facilitin una mica més l’accés al currículum.

En aquest cas, en Pedro va coordinar un Taller a l’escola Agnès Armengol titulat “FES MEMÒRIA” amb l’objectiu de construir jocs de memòria i vocabulari sobre centres d’interès de l’àrea de coneixement del medi per poder aplicar amb la PDI o l’ordinador. Així doncs, a través del programa Scratch van muntar diversos cercles d’abecedaris (passaparaules) i, a partir de programes com el “mek mek” i “duplex” van crear diferents tipus de memori.

 

En Pedro me’n va fer arribar l’enllaç a tots els materials creats i, des d’aquest humil bloc, vull fer arribar les meves felicitacions davant la tasca feta i, al mateix temps, agrair el fet de compartir-la per tal que pugui ser útil a altres professionals. Moltes gràcies a tots!!!

Clicant sobre una de  imatges d’aquest article podreu accedir als diferents cercles de vocabulari on els alumnes han de llegir una definició corresponent a una determinada lletra i descobrir la paraula que s’hi amaga i, a través del bloc d’en Pedro: http://blocs.xtec.cat/pfabreg3/ podreu conèixer més de prop els programes utilitzats per crear els diferents memoris, facilitar-ne l’edicació i descarregar-se el programa i els diferents materials (Us el reomano!)

Participants als tallers i creadors dels materials: Mireia Andrevi Balaguer, Anna Maria Arche Aubert, Elisabet Arias Rodríguez, Maria del Mar Cervantes Garcia,  Esther Domínguez Pallas, Ana Fernández Algarte, Meritxell Fontserè Solà, Tamara Masvidal López, Alexandre Mateo Musterni,  Sònia Moreno Sánchez, Candela Parra Segura, Pepi Pradas Padilla, Maria Dolors Rectoret Gómez, Laura Rozas Capdevila, Maria Saiz Miró, Marta Sánchez Sala, Dolores Senciales Guerrero, Laia Soriano Costa, Antoni Vera Campaña i Liliana Peralta. A tots i totes… MOLTES GRÀCIES!!!

Publicat dins de Comprensió, Llengua, Materials, Medi, memòria, Vocabulari | 5 comentaris

UNA CAPBUSSADA PER LES WEBS QUE ENS PODEN AJUDAR EN LA LECTURA

Avui dia 2 de juny he tingut el gran honor de participar a la DESENA TROBADA DE L’ESPAI 21, una associació de famílies de diverses comarques de Catalunya amb fills o germans amb Síndrome de Down que enguany tractava l’ús de les noves tecnologies sota el lema “Uns aliats desaprofitats: l’ordinador i la “tablet”.

Sota al títol “UNA CAPBUSSADA PER LES WEBS QUE ENS PODEN AJUDAR EN LA LECTURA” hem compartit tots aquells recursos TIC que, d’una manera o altra, ens poden ajudar a llegir amb els nostres fills/es o els nostres alumnes i que ens poden fer passar una estona divertida aprenent fent ús de l’ordinador i de les pàgines web. Juntament amb la meva família, també hem pogut participar del LIPDUB per la inclusió i ser testimonis del gran treball social que s’està portant a terme amb un grup de nois i noies (han presentat les seves reflexions entorn les xarxes socials),

Des d’aquest bloc m’agradaria compartir amb vosaltres el resultat de la meva exposició i us animo a complementar-la afengint-hi aquelles pàgines web que penseu que podrien enriquir aquest recull (ho podeu fer escrivint un COMENTARI)

Presentació Power Point amb enllaços (clicant sobre els títols de cadascuna de les diapositives, podreu accedir a les diferents pàgines web).

Document amb les diferents webs presentades:

(Ambdós documents els podreu veure de manera permanent a la pàgina “RECURSOS TIC” d’aquest mateix bloc.)

L’experiència ha sigut realment gratificant perquè no només he donat a conèixer tot allò que amb el temps he anat aprenent gràcies a l’experiència sinó que també m’he enriquit com a persona i com a professional demostrant, un cop més, que la força i la unió de la gent és l’arma més poderosa per trencar els estereotips socials i afavorir la INCLUSIÓ real no només a les escoles sinó a tota la societat.

Vídeo de la meva intervenció (proporcionat per Espai21):

Gràcies a totes les persones que formeu part de l’ESPAI 21 per oferir-me aquesta oportuntitat i, des d’aquest humil bloc, us animo a visitar les seves pàgines i a conèixer més de prop les actuacions i el treball d’aquesta fantàstica associació formada per un grup cada vegada més nombrós de famílies que lluiten dia a dia per defensar els drets dels seus fills/es.

https://sites.google.com/site/espai21espai21/Home

http://www.facebook.com/ESPAI21.

No us perdeu tampoc la intervenció de Cristina Esteve i la Isabel Nogueroles sobre el món de les TABLETS aplicat a les necessitats educatives especials clicant AQUÍ.

Una lliçó de moral impressionant. A tots…fins ben aviat!

Publicat dins de Inclusió, Lectura, Materials, TIC, valors | Etiquetat com a | 7 comentaris

CONTE AMB PICTOGRAMES PER LLEGIR

La MARIA PUIGDOMÈNECH torna a compartir amb nosaltres un nou recurs que pot ser molt útil a les aules, amb els nostres alumnes o a casa per treballar la lectura compartida.
Es tracta d’una adaptació del conte d’en Dumbo amb fotografies de Google i pictogrames d’Arasaac.
La Maria comenta el següent: “tinc un alumne amb TEA que estava interessat pel conte de Disney de Dumbo. Per això vaig elaborar una síntesi del conte per mirar, explicar i llegir”. També afegeix que al seu alumne li ha agradat moltíssim i que el vol donar a conèixer per ajudar a altres professionals. Moltes gràcies per compartir Maria!

Publicat dins de Adaptacions, Imatges, Lectura, Llengua, Materials | Deixa un comentari