SEPARACIÓ DE SÍL·LABES I DETECCIÓ DE LA SÍL·LABA TÒNICA AMB DIFERENTS VARIANTS

camaleoAquests primers dies de curs he estat treballant la síl·laba amb nens i nenes de tercer de primària. Per tal de reforçar o ampliar els continguts treballats he creat un material on els alumnes han de separar les síl·labes de les paraules (a partir del seu nom i de les imatges) i pintar-ne la síl·laba tònica.

Aquest material consta de tres parts de manera que permet adaptar-lo al ritme de cada nen/a:

1. Separació de síl·labes i detecció de la síl·laba tònica (amb el model).

2. Un petit joc de motivació on cal descobrir el camí que seguirà el gosset per arribar a casa pintant les síl·labes tòniques que han detectat anteriorment.

cami silaba

3. Part més oberta amb la creació del seu propi material buscant o dibuixant imatges a partir d’una plantilla.

Aquesta tercera part també pot permetre treballar amb grups cooperatius o amb parelles de nanera que siguin els altres companys/es qui realitzin l’activitat a partir de les imatges que ha buscat un altre nen/a.

Descàrrega del material en format WORD per adaptar-lo fàcilment als vostres alumnes clicant AQUÍ. (Quan es descarrega el document el format queda igual a l’original).

Ús de les TAC: com a variant, els alumnes també poden realitzar l’activitat amb L’ORDINADOR i/o corregir la fitxa conjuntament amb la PISSARRA DIGITAL.

Si apliqueu aquest treball a l’aula podeu escriure COMENTARI explicant com us ha funcionat, si heu introduit alguna variant i així enriquir aquest espai i aquests recursos. Moltes gràcies!

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Escriptura, Gramàtica, Jocs, Llengua, Materials, Ortografia, TIC i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

14 respostes a SEPARACIÓ DE SÍL·LABES I DETECCIÓ DE LA SÍL·LABA TÒNICA AMB DIFERENTS VARIANTS

  1. Si no et sap greu, t’aniré seguint i et manllevaré algun treball teu. Perquè m’agrada molt. Et segueixo a partir d’ara.
    Jo treballo amb tablets també:
    http://www.daviddelasheras.cat/10-apps-educatives-android-que-treballo-amb-nens-deducacio-especial/
    et comparteixo les apps que treballo actualment.

  2. yroset diu:

    Hola David!!!
    Esclar que no em sap greu, al contrari! Per mi és tot un orgull que segueixis el bloc. De fet, els seguidors sóu els que també ajudeu a fer-lo créixer i enriquir-lo.
    Per cert, et felicito! Molt bon recull d’aplicacions educatives per tablet! Genial!!!
    Seguim en contacte compartint i construint i…”manlleva” tot el que tu vulguis. Tot el que hi ha aquí, sempre que sigui amb respecte als autors i citant les fonts d’on s’ha extret és públic i es pot difondre si es creu que pot ajudar a altres professionals.
    Una abraçada i fins aviat!
    Yolanda Roset

  3. Cristina Sanchez diu:

    Aquest material em sembla molt útil, l’he descarregat per treballar-lo a 1r d’ESO amb alumnes amb dislèxia. Gràcies per compartir!!

  4. yroset diu:

    Gràcies Cristina pel teu comentari i per dir-nos també amb quins alumnes ho aplicaràs. Així ofereixes més idees i possibilitats a altres professionals. Gràcies per comentar!!!
    Una abraçada,
    Yolanda Roset

  5. Mònica diu:

    Aquest material em ve genial pels alumnes que tinc d’EE actualment, ja que estem treballant la separació de síl·labes i la sil·laba tònica. Moltes gràcies!!

  6. yroset diu:

    Moltes gràcies pel comentari Mònica, m’alegra saber que t’anirà bé per treballar amb els teus alumnes.
    Saps com el vaig aplicar jo?
    Per acabar de reforçar el concepte, vaig fer que els alumnes busquessin imatges a l’ordinador o a les revistes i enganxessin el dibuix. Després l’havien de separar per síl·labes i detectar la síl·laba tònica. Tan ho podien fer ells com el seu company/a. Un bon exemple de treball cooperatiu que va funcionar molt i molt bé.
    Una abraçada i gràcies per compartir la teva experiència!
    Yolanda Roset

  7. Mireia Vilardaga diu:

    Bon dia Yolanda,
    M’ha agradat molt el material. L’he fet servir amb els alumnes de logopèdia. M’agradaria saber l’origen de les imatges si és possible.
    Gràcies

    Mireia

  8. Rita diu:

    Hola!
    La meva variant a l’hora d’utilitzar aquest material ha estat passar a lletra de pal el vocabulari que es fa servir. M’agradat molt i m’ha estat molt útil. Gràcies.

  9. yroset diu:

    Gràcies Rita per compartir la teva experiència amb tots nosaltres!!! Una abraçada. Yolanda.

  10. yroset diu:

    Bon dia Mireia,
    les imatges estan extretes del “google imatges” buscant aquelles que estan en blanc i negre per poder pintar i que es veiessin més clares.
    Gràcies a tu per comentar.
    Yolanda.

  11. juan diu:

    quiero acer esa pagina

  12. Laura diu:

    Bon dia,
    Moltes gràcies per compartir aquest material. Feu una feina fantàstica! El faré servir per alumnes amb NEE.
    Laura.

  13. Judith diu:

    Moltes gràcies pel material!

  14. Si ens vols comentar com t’ha funcionat estarem encantades de rebre i publicar la teva resposta.
    Moltes gràcies per comentar Laura,
    Iolanda Roset

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *