
Escrito publicado al diari digital "Portalmanzora", gener/09...... Foto de Daniel Rincón..........
Què hem d’ensenyar ? Tot allò que l’administració determini..I en aquest marc, tot allò que es vegi necessari per comprendre i intervenir en l’entorn.. Tot allò que cada alumne necessiti per funcionar i evolucionar..(….).
Com? Observant, manipulant, jugant…. El joc sempre s’ha considerat educatiu i darrerament, més que abans!.. Per això, no entenem que es desconfiï dels videojocs.. Pensem , per exemple, en un viatge virtual ple de perill: El jugador ha d’observar i analitzar l’entorn. Ha de fer raonaments inductius i deductius.(…..). Prendrà decisions, veurà les conseqüències, desenvoluparà estratègies noves.. També desenvoluparà la seva imaginació i coordinarà les mans amb els ulls..(….).
Per tant, deixant de banda , els violents, cal dir que els videojocs eduquen..(…).
Un capítol apart mereixen els específics, és a dir, els creat per ensenyar matemàtiques, història, idioma, biologia,…(…..).I una menció especial, es mereixen els jocs col·lectius..