En les proves Pisa del 2012 els estudiants espanyols van tornar a quedar per sota de la mitja en Matemàtiques, ciències i comprensió lectora.. Va cridar l’atenció que en resolució de problemes de la vida quotidiana el nivell demostrat va ser especialment baix. També va cridar l’atenció que els nostres alumnes, tot i que utilitzen habitualment l’ordinador, obtenen pitjors resultats en les activitats que fan amb aquesta eina. Si en el 2015, totes les proves es fan en format digital, ens situarem molt malament en la llista. (…).
Dit això, sembla que l’administració i els docents haurien de tenir dos objectius generals: Els problemes de la vida quotidiana i les habilitats requerides per triomfar en entorns digitals. Crec que també cal esmentar un dèficit que presenten els nostres estudiants. No saben expressar-se oralment.. No saben argumentar per convèncer.. Tot i que aquesta habilitat no la mesuraran les proves esmentades, considerant que és d’us diari, esforçar-se per millorar-la, no serà perdre el temps.