
Carreteras de Catalunya. C58. Foto de Proteusbcn..
El sociòleg Rober Merton, deia hi ha fets que si els anuncies, pots acabar desencadenant-los. Per exemple, si publiques que un banc està en crisi, pots desencadenar el seu enfonsament.. I si a una persona que va conduint, li dius que tindrà un accident, pot acabar tenint-lo. En el primer cas la profecia es pot complir, perquè la gent deixa de confiar en el banc. I en el segon cas, la profecia es pot complir, perquè el conductor deixar de confiar en si mateix. (………).
Un altre sociòleg, deia que, hi ha fets, que quan el anuncies, pots posar en marxa mecanismes contraris al seu compliment. Per exemple, si a un conductor que va conduint, li dius que tindrà un accident, l’anunci pot aconseguir, que l’esmentat conductor, desplegui tots els recursos possibles per evitar-lo. (…..).
De la Novel·la de Carles Casajuana, “L’ Últim Home que Parlava Català”, podeu dir el que vulgueu!..