Humoristes o maltractadors

Hi ha bromistes que amb les seves bromes es burlen dels dèbils: Dels defectes dels altres. Dels fracassos.. Es burlen dels marginats.. Fan llenya de l’arbre caigut.. Hi ha humoristes, que amb els seus acudits i amb les seves imitacions no es burlen dels dèbils.. És burlen de si mateixos. Dels col·lectius dins dels quals estan inclosos.. O posen en evidència les males pràctiques dels poderosos.. (…).

Dels primers es podria dir que no estan qualificats.. Que més que humoristes són maltractadors.. Dels segons es podria dir que ens fan riure, que ens ajuden a practicar l’autocrítica, i que ens aporten informació útil..

Quan veus que en un grup, un noi fa comentaris sobre les foques on una nena grassa amb els ulls plorosos baixa la mirada , mentre els altres riuen , penses en els maltractadors o en els humoristes de segona.. Quan veus les imitacions burlesques que fa el programa Polònia conduït per Toni Soler, no et provoquen la mateixa sensació que la burla anterior..

LA LECTURA

Les persones que llegeixen malament arriben malament a la informació. Arriben cansats i desmotivats. La persona que té poca informació i està cansada, fracassa..

Amb l’objectiu de millorar la principal via cap a l’aprenentatge , l’administració vol que les escoles centrin el seu projecte en la lectura..

S‘ha comprovat que si tots els especialistes d’una escola, en lloc de centrar-se en la seva matèria sempre, es centressin sovint o ocasionalment en la lectura i en fer-se preguntes sobre el text llegit, el nivell pujaria molt.

S‘ha comprovat que aquesta estratègia d’eficàcia provada, es practica poc.

 

YouTube EDU, el YouTube de les escoles

Google ha pres la decisió de crear un canal escolar de YouTube. Amb aquest canal de consulta es tindrà accés a milers de vídeos de caràcter pedagògic.

Es tracta d’un projecte que pretén potenciar l’ús responsable i formatiu de YouTube a les aules.

A continuació, us apuntem les característiques del servei, segons consta al seu bloc:

Complet

YouTube per a escoles et dóna accés a centenars de milers de vídeos educatius a YouTube EDU. Això inclou lliçons breus de professors d’arreu del món, cursos complets de les millors universitats del planeta, desenvolupament professional d’educadors d’experiència acreditada i vídeos inspiradors de líders d’opinió.

Adequat per a l’escola

Els administradors de les escoles i els professors poden iniciar la sessió i mirar qualsevol vídeo, però els estudiants no poden iniciar la sessió i només se’ls permet mirar vídeos de YouTube EDU i vídeos afegits pel seu centre educatiu. Tots els comentaris i els vídeos relacionats estan desactivats i la cerca està limitada als vídeos de YouTube EDU.

Personalització

Els centres educatius poden personalitzar el contingut de què disposin. Tots els centres educatius obtenen accés a tot el contingut de YouTube EDU, però els professors i els administradors també poden iniciar la sessió a YouTube i crear les llistes de reproducció dels vídeos que estaran disponibles al teu centre educatiu.

Professors

Fes servir els vídeos de YouTube per completar les teves lliçons a l’aula, per iniciar una conversa i per convertir en pràctica la teoria; i submergeix-te en la ment de l’estudiant visual, entre d’altres. YouTube.com/Teachers ajuda els professors a aprendre com fer servir YouTube com un eina educativa sòlida.

Cliqueu a sobre la imatge, per accedir al vídeo promocional:

DE TOTA ACCIÓ ES DERIVA UNA REACCIÓ

Cada cosa té la seva contrària. De tota acció es deriva una reacció..Sobre aquest principi hi ha un cert consens. Principi que trobem en la filosofia marxista (tesi i antitesi), i en moltes altres disciplines. Per exemple, en la medicina (Antígen i anticos), i en l’ectrònica….

Trobar més exemples per visualitzar aquest principi ens resulta fàcil:

1)La veritat ens fa lliures. La contenció continuada comporta la necessitat de reduir la pressió..La idea de contenció i la seva contrària, escapament.. Aquestes idees les trobem a la pel·licula “La Deuda”..(….).

2)L’esforç ens fa feliços. La planificació i dedicació continuada comporta la necessitat d’obtenir resultats. Aquí les idees enfrontades són donar i rebre. Joaquim Valls (Avui, 13-10-11), ja ho diu: “Ser feliç no és estar bé, sentir-se bé i passar-ho bé!.. No!.. Ell diu que per ser feliç cal fer les coses bé, és a dir, cal esforçar-se..

 

DE L’EXCLUSIÓ A L’EXPLOSIÓ

carteling.com

Després de llegir un article que parla de l’exclusió derivada de la crisi i de les retallades, i de l’explosió que podrien protagonitzar els exclosos, he decidit parlar de la Inclusió.(ElPeriodico,02/10/11)..

L‘escola inclusiva, és l’escola, que sense classificar l’alumnat i acceptant la diversitat, fa possible la participació i l’avenç de tothom. Quan en una escola una persona se sent exclosa. És a dir, quan no pot participar i obtenir resultats, perquè no comprèn les coses que li expliquen, perquè no sap fer les activitats que li demanen, pot arribar, a perdre l’esperança , a sentir-se malament i a presentar conductes disruptives.. (…).

 

La societat inclusiva, és la societat que cobreix les necessitats bàsiques de tots els seus membres.. Darrerament, moltes persones han perdut la seva feina, moltes han perdut la seva casa i moltes han perdut la Renda Mínima d’Inserció. I moltes també han perdut l’ajuda que els arribava de la família.. Quan una persona ho ha perdut tot, pot arribar a perdre l’esperança i a sentir-se malament i a presentar conductes disruptives: Els robatoris i l’economia submergida han augmentat..(..).

La Democràcia Inclusiva, no és la democràcia de les grans empreses. No és la democràcia dels mercats. . El filòsof Takis Fotopoulos és el pare d’aquest projecte.. Els indignats exposen principis que se li podrien atribuir al filòsof esmentat..

Una forta abraçada, “Lorca”

Ja s’han complert 3 mesos del terrible terratrèmol que va sacsejar la ciutat de “Lorca”.

Més de 100 edificis han hagut de ser enderrocats en tot aquest temps i la suma encara continua…

Els que estem acostumats a transitar pels seus carrers durant els mesos d’estiu, hem trobat a faltar la singularitat del seus edificis, l’esplendor del seu patrimoni artístic i cultural,… però sobretot la seva gent i la seva activitat frenètica, tant a nivell comercial com turístic.

Lorca” és una ciutat sense vida, on la pols i el desànim s’ha instal•lat permanentment en els seus carrers i les seves places.

Com a ensenyant, en el seu moment, em va preocupar molt l’impacte que el terratrèmol havia pogut causar en l’alumnat. Per sort, la catàstrofe va tenir lloc fora de l’horari escolar. En aquest sentit, hem sabut que l’alumnat d’Infantil i de Primària ha participat, durant el mes de juny, en uns tallers on els infants han treballat com superar els efectes emocionals i psicològics que els han pogut produir el terratrèmol i les rèpliques posteriors, amb una actitud positiva.

D’altra banda, l’alumnat ha rebut un kit educatiu que els ajudarà a sobreposar-se d’una manera constructiva, aprenent de l’experiència viscuda. El kit promogut per l’Obra Social de “La Caixa” en col•laboració amb el Col•legi Oficial de Psicòlegs de la Regió de Múrcia, la Conserjeria de Educación, Formación y Empleo i el Centre EXIL, contè “El equipo de los Valientes” en el que a més a més de llapis de colors, els nens i nenes de “Lorca” trobaran el conte “Érase una vez, unos valientes” on a partir d’unes magnífiques il-lustracions d’África Fanlo, descobriran les causes dels terratrèmols, què fer quan passen i com sobreposar-se a les pors posteriors.

El kit incorpora el fulletó “ Ayudando a nuestros hijos después del terremoto” que informa als pares sobre les possibles reaccions i comportaments que poden tenir els infants i aporta consells per facilitar la comunicació, així com a pautes per superar la situació. També, hi ha un manual adreçat al professorat i psicòlegs que ofereix un marc de referència pels professionals i en el que hi ha una proposta d’activitats sobre el què ha passat, ajudar a explicar el que han viscut, infondre seguretat,…

Felicitem a totes les institucions participants, per aquest magnífic treball !!!

Des del bloc, també volem valorar la tasca i l’esforç realitzat pels tots els professionals de l’ensenyament, especialment professorat i direccions dels centres, que hauran de compatir centres escolars i, que durant tot l’estiu, han hagut de fer el seguiment de les obres de reconstrucció i d’enderroc dels edificis escolars.

Aquests professionals tindran un paper molt important a l’hora d’evitar pors, crear il.lusions, esperança,… a més de continuar ensenyant amb la mateixa eficàcia, amb la que ho han estat fent fins ara.

Molts ànims !!!!

Una forta abraçada, “Lorca“.

PRECAUCIÓ

http://www.flickr.com/photos/kiwoo/

Hem de ser previnguts, si!. D’acord!. Hem de ser transparents. D’acord, però, la celeritat sovint no condueix a la transparència. (….).

Quan les autoritats alemanyes van publicar, tot i que les proves no eren definitives, que l’origen de la infecció podia estar en uns cogombres espanyols, van ser previnguts, en defensa dels consumidors, però, en contra dels agricultors espanyols.

En un altre ordre de coses, recordo que fa 10 anys en una escola de Barcelona va tenir lloc un cas, que exigia, com en aquest, precaució. La persona que va entomar el cas esmentat, sabia que havia de ser previnguda, però, no sabia ben bé, en defensa de qui, ho havia de ser.. En defensa de la nena. O en defensa de la família.(…).

En el cas dels cogombres, si les autoritats alemanyes haguessin esperat , els agricultors espanyols, no haurien patit pèrdues.(…)En el cas de l’escola de Barcelona, un cas de sospita d’abús sexual, si la persona en mans de la qual estava el cas, hagués decidit denunciar-lo, probablement la família aquesta, encara estaria patint les conseqüències de la precipitació.

 

 

MENYS VIOLÈNCIA?

Blog de Coeducacion Per 105450025849404302891

A la coeducació es va arribar, perquè era necessari arribar-hi. Els que hem viscut el procés, ho tenim clar, per això, ens sorprenen les raons exhibides pels que defensen la separació: Més rendiment i menys violència.. (…..).

1)Més rendiment.. Els resultats dels nois en les proves Pisa de lectura, són inferiors als resultats de les noies. Jo crec que això, no ens permet afirmar que la separació augmentaria el rendiment global.

2)Menys violència.. De quina violència es parla ?..De la violència de l’home, més explícita, o de la violència de la dona més psicològica?

Jo per la meva experiència, afirmo que he treballat més bé quan hi ha hagut homes i dones.. Reconec que la forma d’imposar-se del mascle pot resultar molesta, i afirmo que la violència psicològica i la capacitat de manipulació de la dona pot arribar a ser insuportable..

Jo per la meva experiència, defenso  que a totes les escoles hi hagi nens i nenes, i  que a totes les feines, homes i dones.

JO NO SOC TONTO!

............

El cervell ens permet comprendre les coses i veure-les venir. Ens permet anticipar-nos. Ens permet sortir de casa i tenir èxit. Els animals primitius no tenien cervell.

He fet aquesta reflexió sobre l’evolució, perquè hi ha una cosa que no quadra. Una realitat que vivim cada dia els professors. Parlo dels alumnes que no s’anticipen, és a dir, que deixen sempre les coses per demà, parlo dels alumnes que no s’esforcen.. Parlo dels alumnes que, sembla que no tenen aquest cervell anticipador.

Fa algunes setmanes un psicòleg em deia, que aquests alumnes tenen por. Si, si, deia: “tenen por a semblar tontos”. De fet, actuant com actuen, si obtenen males notes, tothom dirà, que no s’han esforçat, i quasi ningú dubtarà de les seves capacitats. De fet, aquest és el tema: “No volen semblar tontos”.. Tenen por que la gent vegi, que no poden!..

I què podem fer? Modificar el nostre llenguatge, en funció d’aquesta realitat exposada… Hi ha alumnes amb un cervell evolucionat i madur, que planifiquen i s’esforcen. Hi ha alumnes amb un cervell immadur que tenen por i no s’esforcen. A l’alumne del primer grup si li podem dir “Tu pots”. A l’alumne del segon grup no li podem dir això. Suposo que ja veus per què?

ASSETJAMENT

 

Foto de Loloyololo..

Foto de Loloyololo..

He conegut molts casos de assetjament i en alguns no he sabut com actuar. No he sabut com actuar perquè la persona atacada veia insults on jo veia expressions jocoses, veia agressions on jo veia maniobres d’aproximació, veia rebuig on jo veia simples gesticulacions.. Si la víctima tendeix a sentir-se atacada, no és fàcil actuar i encertar. S’ha d’elaborar un pla perquè ella modifiqui les seves percepcions i perquè els altres modifiquin les seves actuacions.. .. Centrar-se en els agressors no soluciona el problema. Més bé l’enquista. (…).

He escrit el que he escrit, després de llegir una noticia relacionada amb el tema (ElPeriodico,16-04-11): El Col·legi concertat Joan Pelegrí, ha estat condemnat per no evitar un assetjament. (..).

La notícia esmentada ens obliga a inclinar-nos per la intervenció protectora i no confiar massa en l’autoregulació.

L‘autoregulació és a les relacions socials, el que la llei de l’oferta i la demanda és a les relacions comercials. (…).Els grups s’autoregulen. “Allà on una mala protecció pot generar aïllament, l’autoregulació pot generar un canvi d’actitud i una complicitat”…