Els diables i el Pare Pansot

Iniciem el recorregut amb “Els diables”, els més menuts de l’escola. Com no podria ser d’una altra manera, investigarem el món dels correfocs, arrelat de fa molts anys al nostre poble.

Els tres eixos principals són els següents:

La música: gralla, timbal i bombo.

El vestuari: capa, pantalons,mocador, ulleres i guants.

El foc: pals i drac.

Tot comença amb una carta al nostre antic company Roc.Ell serà la nostra font d’informació , ens visitarà i celebrarem un bonic correfoc al pati de l’escola.

https://agora.xtec.cat/escola-montsagre/general/lesperada-visita-de-roc/

Ens posem en marxa

Gràcies a les assemblees, els infants han compartit els seus interessos, generant rics moments de conversa i a la vegada acordant l’itinerari a seguir en les seves investigacions.
A partir del treball en equip s’han realitzat: entrevistes i visites de familiars, recerca d’informació diversa, sortides a l’entorn, representació de tradicions, recreació d’espais i maquetes,… sempre d’una manera molt activa i vivencial.
El producte final ha estat divers i cada grup l’ha exposat a la resta en acabar el projecte.

Les següents entrades al bloc, seran les vivències i el treball realitzat a cada grup.

 

 

 

AVALUEM EL PROJECTE

Acabat el projecte, com sempre, es fa una valoració conjunta de claustre. Es té en compte els aspectes positius, negatius i les propostes per millorar-ho. Hem de dir que la valoració de tot el claustre va ser molt positiva i satisfactòria. Per aquesta valoració es va tenir en compte l’observació diària i l’opinió i actitud dels alumnes.
Els cicles van preparar una unitat de programació on es van especificar els criteris d’avaluació i els indicadors.

COM ENS HEM AVALUAT?

Com tot treball realitzat a la classe ens hem d’avaluar. No cal dir que hem avaluat tot el procés de realització mitjançant una graella d’autoavaluació i coavaluació.

Primer ens valoràvem  la nostra pròpia tasca dins del grup. Després la tasca general del grup respecte els altres. Ha estat molt interessant ja que ens ha fet reflexionar molt sobre el nostre treball personal i el del grup.

L’altra activitat d’avaluació ha estat l’organització del viatge a Nova York, que ja hem explicat a l’article anterior.

Aquest projecte ens ha estat útil per saber com organitzar un viatge. Una cosa que més endavant, quan serem més grans, ens serà molt útil.

MARXEM A NOVA YORK

Per finalitzar el projecte organitzarem un viatge a aquesta ciutat. Bé és un dir, més aviat simularem que marxem de viatge.

Realitzarem un lapbook amb tota la informació necessària per organitzar un viatge.

  • Data del viatge: Del 13 al 17 de Maig.
  • Temps què farà per fer-me la maleta
  • Bitllets d’autobús fins aeroport de Barcelona.
  • Bitllets avió anada i tornada (BCN-JFK// JFK-BCN)
  • Llocs que voldré visitar un cop estigui a Nova York.
  • Restaurants típics on menjaré.

Per poder realitzar el treball primer vam veure un vídeo d’un altre turista com nosaltres, per poder agafar idees. Aquí us deixem l’enllaç:

   

Ha estat un treball molt exhaust. Quina feinada organitzar un viatge!!!

QUINES ACTIVITATS FEM?

Hem realitzat moltíssimes activitats per introduir-nos en el fascinant món de Nova York, la ciutat que mai dorm. Aquí us en deixem una petita mostra:

  • Búsquedes en pàgines web.
  • Maqueta de l’Estàtua de la Llibertat

  • Degustació de burguers.

  • Portada del projecte:

Cada grup cooperatiu va realitzar un collage representatiu de Nova York per a la portada. I per a la contraportada vam escollir el logotip típic d’aquesta ciutat, les dues inicials creuades.

Aquí en teniu la mostra!!!

I ARA A TREBALLAR!!!

Un cop organitzats és hora de començar a donar respostes a totes les nostres inquietuds sobre Nova York.

A cada grup cooperatiu se li ha donat un bloc per a que l’investigui i li doni resposta.

Totes aquestes inquietuds les podem resoldre gràcies a llibres, guies de viatge, pàgines web, vídeos, treballs realitzats per companys…

COM ENS ORGANITZEM?

El projecte el realitzarem a partir dels grups base del treball cooperatiu que ja realitzem a les altres àrees.

Aquests grups els organitza la mestra segons les nostres afinitats, les nostres potencialitats i motivacions, sempre que es possible.

         

Dins del grup base cadascú té el seu rol: coordinador, secretari, moderador i controlador de recursos.

Tots tenim molt clar quin és el nostre rol i tasca a fer dins el grup. Però per aquells despistats ho podem consultar al cartell que tenim penjat a l’aula.

PERÒ, I ELS MESTRES QUÈ?

El treball d’un projecte no cal dir que requereix d’una coordinació de tots els membres que el realitzen. Per això tots els mestres implicats en aquest treball es van reunir per distribuir-se totes les tasques.

Des de l’àrea d’anglès hem treballat tot el relacionat amb l’idioma, els menjars i com no les pelis.

A música hem treballat un seguit d’artistes famosos de Nova York.

A l’àrea de religió i valors hem  realitzat un treball  sobre l’estàtua de la llibertat.

Els esports els hem deixat per a educació física.

Les portades del projecte així com altres manualitats les hem realitzat a plàstica.

I la resta  ho hem treballat a les diferents àrees que ens imparteix la nostra tutora.

QUI ENS AJUDA?

Un cop ja sabíem què volíem saber, era hora de buscar ajuda. Està clar que la major part del treball la realitzarem a l’escola però els de casa també han de participar.

Per això primer que res vam escriure’ls una nota que vam fer entre tots que deia:

Benvolgudes famílies, aquest trimestre realitzarem el projecte sobre Nova York, ens voleu ajudar?. Ho podeu fer de moltes maneres: aportant informacions, realitzant manualitats, elaborant murals…

Moltes gràcies

Vam realitzar una altra nota demanant que algú ens vingués a parlar sobre Nova York. Aquí teniu a una companya escrivint-la.