Quan és la funció?

En una sessió posterior ens visitarà el Mag Xavi i també farem activitats en xanques, així que elaborem un cartell del circ. Treballem en grups de dos, s’han organtizat per escollir el nom del circ, treballar la data, l’hora de l’espectacle.

Treballar en grup de dos ha estat difícil per alguns alumnes, encara que al final han arribat a un acord. Aquí tenim la seva feina.

Treballem al circ

Descobrim qui treballa al circ? En aquesta sessió treballem conjuntament conversant de qui treballa al circ i després individualment cada xiquet i xiqueta escull un feina que li agradaria fer dins del circ.

Durant la conversa vam descobrir que no només treballa a un circ la gent que surt a l’escenari, darrera hi ha molta més gent que fa que tot surti bé.

FOTO

DONEM VEU AL NOSTRE ALUMNAT

Les aportacions que hem fet al bloc fins ara partien d’un únic punt de vista, el nostre, però què en pensa l’alumnat? Què opina del fet de treballar projectes a l’aula? Hem de tindre en compte que són bastant crítics, però, tot i això, el seu parer ens interessa molt perquè en són els principals protagonistes i en prenem nota per millorar de cara al curs vinent.

A l’hora de demanar-los la seua valoració, els vam proposar que partissin de la idea de punts forts i punts febles. Aquí en teniu una mostra:

Punts febles (la majoria relacionats amb la cohesió i organització del grup): mala organització, poca col·laboració, disgregació grupal, massa text escrit, algunes tasques molt complexes i algunes d’avorrides.

Punts forts: treball en grups, trencament de la rutina, classes més dinàmiques i més presència i ús de les eines i recursos TIC.

Recomanacions: La tria del tema i dels grups.

Acabem fent una rúbrica!

Des de Cicle Mitjà, la primera vegada que ens vam plantejar un projecte, vam tenir clar que la millor manera d’avaluar-lo era que els alumnes fessin una rúbrica. Per què?

Doncs perquè la rúbrica és un instrument d’avaluació formativa, permet a l’alumne ser conscient del seu aprenentatge i del seu nivell adquirit.

Tot i que a tercer encara consta molt llegir les taules de doble entrada, hi ha molt d’acompanyament per part del professorat. Vam decidir posar només tres categories i totes les activitats del projecte de LA PREHISTÒRIA tenen la seva petita rúbrica. Així doncs, compartim amb els alumnes els objectius d’aprenentatge del projecte i els criteris d’avaluació. Dediquem la darrera sessió de projecte a la rúbrica, tot i que els alumnes són coneixedors del seu contingut des del primer dia.

Vam decidir posar-hi tres categories, fantàstic, ben fet i puc millorar. Els alumnes responen a la rúbrica amb l’ajut dels mestres que els van guiant. No només avaluen les activitats, també s’autoavaluen ells mateixos dins el grup i el propi grup.

Amb ítems com els següents:

  • He respectat i he tingut en compte les opinions dels membres del meu grup.
  • He col·laborat activament en totes les activitats del meu grup.
  • Els meus companys han col·laborat activament en el desenvolupament de totes les  activitats del projecte.
  • El meu grup ha treballat cooperativament en totes les activitats del projecte.

Així doncs, la rúbrica esdevé el tancament del projecte i una eina d’autoavaluació que no deixa a cap alumne indiferent.

Propostes i tasques a fer( 2ª Part)

La segona part del projecte ha estat treballar un cicle de vida.

 

 

Els nens i nenes han pogut observar tot el procés de germinació d’una llavor des del seu punt de partida, el creixement de la planta, les diferents parts que la conformen i les necessitats fonamentals d’aquesta.  A més a més, l’experiència   ha estat una molt bona manera de treballar valors com la responsabilitat i la cooperació, ja que han hagut de tenir cura setmana rere setmana de la seva pròpia planta , així com d’ajudar als companys i companyes.

Volem constatar que no totes les llavors van germinar.Això va encetar un procés de reflexió molt interessant  sobre el perquè.

Sortida La conquesta del Vendrell

Enguany, al nostre institut, hem encetat una nova manera de treballar molt més competencial i adaptada als nous temps i les noves tecnologies, el treball globalitzat. Els alumnes treballen amb ordinadors Chromebooks i mitjançant la plataforma Moodle del centre, van seguint les fases que els permetran avançar en els seus projectes.

Aquest tercer trimestre ens hem llençat a La conquesta del Vendrell, un projecte que pretén acostar l’alumnat a la nostra vila i quina millor manera de començar un treball que anar a visitar tot allò que volem conèixer?

És per això que el dia 3 de maig vam fer una sortida per visitar alguns indrets singulars del Vendrell. A primera hora vam anar en bus fins als jutjats, on vam començar una passejada guiada pel tram conservat de l’antiga Via Augusta romana o camí ral medieval. A partir de mig matí ens vam adreçar al centre de la vila per fer un recorregut també guiat per alguns dels elements claus del patrimoni arquitectònic local.

Va ser un matí diferent: vam gaudir del camp que està preciós en aquesta època de l’any i vam poder conèixer una mica millor la història del nostre poble.

Podeu veure les fotografies en aquest àlbum. 

Anem omplint la nostra línia del temps

Tot allò que anem trobant per grups ho anem situant a la línia del temps i poc a poc va prenent forma.

Cadascú s’encarrega d’un petit tros, però quan fem un pas enrere i ens mirem la línia des de lluny, ens adonem del munt de coses que han passat abans de que arribéssim aquí.

Seguim ansiosos per conèixer els esdeveniments que fan que les etapes vagin canviant de nom, perquè d’entrada ja veiem que alguna cosa ha passat. Seguim investigant!

La nostra carpeta del Projecte

Per poder treballar tots a la vegada i tenir un recull de tot el que hem treballat, hem utilitzat el Drive. Així hem pogut crear un dossier virtual entre tots, compartint tot allò que anàvem trobant.

Ha estat una manera àgil d’anar treballant tots a la vegada i compartir amb els nostres companys de manera instantània els nostres progressos.

Com difonem la informació?

El producte final d’un projecte així com la manera de difondre la informació, pot ser molt variada, des d’una exposició, un àlbum, creació d’un llibre digital, realització de murals…

En aquest projecte en concret, el producte final ha estat un àlbum on queden enregistrades les diferents fases del projecte, mitjançant informacions i fotografies del procés que s’ha seguit. També queden reflexades totes les activitats i descobertes que s’han anat realitzant al llarg de tot aquest periple.

Paral·lelament, s’ha realitzat un Power Point, eina que emprarem posteriorment per fer la difusió del projecte, no només a l’alumnat del cicle sinó també a les families.