LA VOLTA AL MÓN

L’alumnat d’Infantil ha realitzat durant tot el curs el projecte “La volta al mön”. El primer trimestre van conèixer Àfrica. Des d’allí van viatjar al Pol Nord, per acabar descobrint la Xina.  Acompanyats d’una bola del món i molta curiositat.

L’objectiu era investigar i conèixer diferents cultures, formes de vida, gastronomia, vestimenta, arquitectura, danses, escriptura…d’arreu del món.

Algunes de les activitats més rellevants:

  • Situar Àfrica, Pol Nord, Xina, Amazones i Espanya al mapamundi i confegir el nom de cada país.
  •  Descobrir diferents paisatges (sabana africana, icebergs, selva…) a partir de contes i vídeos.
  •  Identificar les diferents vivendes del món tot comparant-les amb les nostres (cabana, iglú, tenda, pagoda, shabono…).
  •  Fer una festa africana: racó del menjar (cuscús), racó de la vestimenta i el maquillatge, racó dels contes, racó dels instruments.
  •  Identificar diferents mitjans de transport.
  •  Construir un iglú utilitzant brics de llet.
  • Visita a la ludeteca de l’Institut de l’Ebre (Pol Nord).
  •  Taller d’aprendre a menjar amb pals xinesos.
  •  Fem neu artificial.
  •  Juguem amb diferents minimons representatius de cada país.
  •  Cada nen haurà de preparar a casa seva un tema de la selva amazònica per explicar als seus companys.
  •  Festival fi de curs: interpretar una dansa de cada país.

Un cop acabat el projecte fem una valoració positiva, tenint en compte el grau de motivació de tot l’alumnat, l’escola i les famílies. Així com la quantitat de coses curioses i descobertes que hem après tots junts!!!

https://drive.google.com/file/d/163h84sH7tSYof9hITjr5EGGN2gkCzJ11/view?usp=sharing

 

 

QUE OPINEN ELS ALUMNES DEL PROJECTE DE LA XOCOLATA?

Acabat el projecte ara és moment de fer valoracions. Els alumnes han après moltes coses sobre la xocolata, i el que és millor ho han après a partir de les seves motivacions.

La classe de les panteres:

“Ens ha agradat molt aquest projecte. L’activitat que més ens ha agradat ha estat els tastets de xocolata. Va ser molt divertit menjar xocolata salada”

 

La classe dels tigres:

“Ens ha agradat molt el projecte. Moltes coses han sigut divertides: els tastets, la cançó de la xocolata, la visita al museu… Explicar al vídeo el que hem après ha sigut difícil.”

A mode de conclusió: treballar aquest projecte els ha agradat molt perquè han treballat a partir dels seus interessos.

FEM XOCOLATA!!!

Tenim un racó del projecte a la classe, és on anem portant coses relacionades amb la xocolata. Hem portat contes, receptes, figuretes…El nostre company Ibai va portar tres ingredients :sucre, cacao en pols i llet en pols en tres potets.Avui  ens ha ensenyat que si barregem aquests ingredients i afegim aigua podem fer xocolata.

Teníem tots ganes d’arribar a casa i provar-ho!!!! 

VISITEM EL MUSEU DE LA XOCOLATA

Hem fet una excursió al Museu de la Xocolata de Barcelona. Hem pogut veure moltes de les coses que hem  après de la xocolata: l’arbre del cacauer, les màquines per fer la xocolata….fins i tot l’estàtua de Messi feta en xocolata!!! Allí ens han fet un taller molt divertit: pintura amb xocolata. Hem fet molts dibuixos i hem menjat molta xocolata.

Tot seguit vos deixem una petita mostra d’imatges de la sortida.

“RàdioZER”, evidències.

Un dels processos més difícils de la planificació va ser escollir els moments i activitats d’avaluació.  Al moment inicial de compartir significats sobre els projectes ens va costar decidir quins instruments d’avaluació eren els més adients.

Si podem millorar aquest projecte el curs vinent, creiem que una carpeta o dossier d’aprenentatge que té més en compte el procès i no nomès els resultats. Les evidències d’aprenentatge serien variades i acompanyades de reflexions, escrites o verbals, en què l’alumne podria justificar què ha aprés i com ho ha aprés.

“RàdioZER”, avaluació del treball en equip.

La capacitat de saber col·laborar amb els altres per contribuir a un projecte comú es considera una competència clau que, per una banda, té efectes molt positius en la qualitat dels aprenentatges i en el creixement personal dels estudiants i, per l’altra, és imprescindible per poder actuar de forma eficaç en contextos acadèmics i professionals.

L’informe d’avaluació per a les famílies conté una rúbrica sobre l’avaluació del treball en equip; els resultats d’aquesta s’aconsegueixen amb la valoració del mestre i de la resta del grup.

Per a poder rrealitzar un bon treball en equip cal especificar bé els rols de cada membre, i en algun cas va ser necessari canviar els rols d’alguns membres del grup.

 

“RadioZER”, producte final.

El producte final consisteix en la gravació del programa de ràdio.

Dels cinc grups d’alumnes que van participar en el projecte, almenys dos no s’han finalitzat del tot.

El grup que va decidir realitzar una entrevista va  perdre alguns arxius quan l’ordinador que utilitzaven per  gravar va penjar-se en acabar la sessió. La persona entrevistada és Llorenç Sales Ferré, un famós corredor de la Galera, que corre amb el Futbol Club Barcelona.

Els àudios que no vam poder recuperar vam intentar aconseguir-los per missatges de veu amb un telèfon perquè l’entrevistat viu fora del poble i no vam  poder repetir l’entrevista.

Per falta de temps i inconvenients tècnics, no tots els àudios estan publicats, però ho farem aviat.

 

“RàdioZER”, presentació de resultats.

La primera part de la tasca deman que es presentin els resultats bé en una fitxa o bé en un esquema utilitzant l’eina Padlet.

 

 

 

 

Aquesta eina ja l’han utilitzat abans en altres àrees i per tant no ha calgut aprendre de nou el seu funcionament.

Als mes petits es va donar una fitza on recollir la informació cercada.