La lectura i la comprensió lectora són més divertides i, al mateix temps, productives si es basen en textos lligats als interessos i motivacions dels alumnes. Per aquest motiu, les aventures d’en Bob Esponja poden esdevenir una bona lectura per treballar la comprensió i les estratègies lectores amb els nostes alumnes.
Buscant i remenant per Internet a següent pàgina (cliqueu aquí) i llegint un article del diari “El Periódico del diumenge 22 de setembre” he trobat informació interessant sobre aquest popular personatge i les seves aventures i he pensat que era un bon tema per treballar en una sessió de lectura compartida en petit grup.
Sovint als alumnes amb dificultats lectores els costa adquirir l’hàbit lector i passar una estona agradable davant la lectura, per aquest motiu, per potenciar l’interès, la motivació i les ganes d’aprendre la relació de la lectura amb quelcom conegut i motivador pot resultar una experiència realment gratificant.
Trobareu el text i les preguntes de comprensió a la pàgina LECTURES d’aquest mateix bloc o clicant sobre els personatges d’en Bob Esponja. Espero que també us resulti un recurs útil i interessant. Cal tenir en compte que hi ha paraules difícils de traduir i que s’han hagut de mantenir escrites en castellà.


Algunes vegades, amb nens amb dificultats específiques de llenguatge i/o amb algun trastorn específic de lectura i escriptura, apareix la dificultat per reconèixer i discriminar els sons b/d i p/q generant, d”aquesta manera, una lectura amb “efecte mirall“.










































El passat 20 d'octubre El programa "Quèquicom" del C33 va dedicar dos reportatges molt interessants sobre el TDAH . Els podeu veure a la PÀGINA 
