LECTURES

COMPRENSIÓ LECTORA AMB BOB ESPONJA

Lectura i preguntes de comprensió sobre la famosa sèrie de Bob Esponja i els seus populars personatges. Una bona manera d’incentivar i potenciar la lectura entre els nostres alumnes. A continuació podeu descarregar-vos o imprimir la lectura:
Lectura Bob Esponja

50 LECTURES

Document elaborat pel grup de treball de l’A.M. Rosa Sensat “Lectura: pressió o passió“, coordinat per Jaume Centelles i Josep Francesc Delgado (Educació infantil, primària i secundària). Es tracta d’un recull de cinquanta contes i llibres de lectura distribuïts entre els diferents nivells des d’Educació Infantil fins a Secundària.

Cada llibre es presenta en forma de fitxa on hi ha diferents apartats: resum, aspectes a destacar i propostes d’activitats. Per accedir als dossiers en .pdf podeu clicar sobre els corresponents enllaços:

LECTURES PER A L’EDUCACIÓ INFANTIL

LECTURES PER A CICLE INICIAL

LECTURES PER A CICLE MITJÀ

LECTURES PER A CICLE SUPERIOR

LECTURES PER A SECUNDÀRIA

GUIES DE LECTURA: Nascuts per llegir

llegirProjecte de la biblioteca de Vila-seca on, entre altres coses, hi podem trobar unes guies amb ressenyes de contes i llibres destinats a treballar un aspecte concret. En cadascuna d’aquestes guies hi ha llibres recomanats per nens i nenes i llibres per les mares i pares.

Algunes de les categories i/o temàtiques dels llibres són: l’adopció, portar-se bé, descober-tes, l’aventura del dia a dia, la realiat, l’alimentació… També hi podem trobar una sèrie de guies-recomanacions per fomentar entre els nostres fills/es i/o els nostres alumnes el gust per la lectura.

ALTRES MATERIALS DE LECTURA

Materials de lectura, elaborats personalment, molt útils per treballar amb alumnes amb dificultats ja que o bé són lectures molt senzilles i lligades amb els interessos dels alumnes o bé mantenen certs patrons i expressions repetitives que en faciliten la seva lectura.
Recordeu que si teniu qualsevol material útil per ser publicat en aquesta pàgina tant sols m’ho heu de comunicar i us ho publicaré juntament amb les vostres dades.

Us podeu descarregar o guardar els materials clicant sobre les imatges o sobre els títols de les històries.

LA CASA D’EN PERE

la-casa-den-pere Text molt senzill per treballar com a lectura repetitiva ja que permet treballar la correcta estructuració de la frase a través d’un llenguatge molt planer. Les frases, a mesura que avança el text, es van allargant mantenint, però, un mateix patró comú.

EL CARGOL I L’HERBA DE PONIOL

el-cargol-i-lherba-de-poniol1 Conte molt conegut on apareixen una sèrie de personatges simpàtics i amb expressions molt amenes i divertides. Al final del conte hi ha la proposta d’una activitat de comprensió on els alumnes han buscar informació dins del context de la història.

LA VELLETA QUE NO PODIA PARLAR AMB NINGÚ.

la-velleta1 Text molt conegut que m’ha servit per treballar en petit grup: LA VELLETA QUE NO PODIA PARLAR AMB NINGÚ.

Els alumnes, per torns, llegeixen una part del text. Per assegurar-me que tots els nens i nenes segueixen la lectura els dono la conseigna que hi ha unes expressions que cal llegir conjuntament en veu alta i tots al mateix temps: el soroll que imita quan truquen a la porta “Pam, pam!”; “Endevant!” i “Que estrany”. Són paraules que apareixen sovint al text i ajuden a llegir millor.

LES FADES ENS PARLEN DE L’AUTOESTIMA

fadaAdaptació d’un conte “Les fades ens parlen de l’autoestima” de l’editorial “Susaeta“. El conte de “LA FADA MAISA” ens parla de l’acceptació de les diferències i la necessitat d’una bona autoestima a través d’una història sobre una fada que presenta un petit defecte en una de les seves ales. Ben aviat descobrirà que aquest defecte es convertirà en una gran virtut.

Es pot llegir la història amb els alumnes o fer que el/la mestre/a en faci una lectura en veu alta. Permet fer un treball previ i posterior sobre les emocions.

El text del conte està extret del bloc de Maria Teresa Abellán Pérez “Educació Emocional, una filosofia de vida“.

Procedència de la imatge de la fada

LECTURA DE POEMES

Poemes escrits i il•lustrats de Joana Raspall molt útils per treballar amb els nens i nenes a partir de Cicle Inicial. Una manera divertida i adaptada de treballar la poesia amb temes pròxims a l’entorn i les vivències dels alumnes. Els poemes són realment divertits! Per accedir a les lectures i les il•lustracions podeu clicar sobre el següent enllaç:

MATERIALS DE L’ASSOCIACIÓ DE LECTURA FÀCIL

L’ALF és una entitat sense ànim de lucre que, des del 2003, treballa per apropar la lectura a les persones amb dificultats de comprensió lectora. També treballen amb centres escolars, entitats, editorials i institucions públiques i els assessoren en l’elaboració de textos basats en els criteris de Lectura Fàcil.
Els materials de Lectura Fàcil són textos, llibres, documents, etc. elaborats amb especial cura per ser llegits i entesos per persones que tenen dificultats lectores amb l’objectiu de fomentar la lectura com a eina d’integració social.
A la seva web (www.lecturafacil.net) s’hi poden consultar algunes de les primeres pàgines dels més de 120 llibres publicats, les orientacions sobre l’ús dels materials de LF i els recursos educatius (a la secció bones pràctiques).
Us deixo amb dos documents de consulta molt interessants: el tríptic informatiu sobre la Lectura Fàcil i el catàleg de llibres publicats.

24 respostes a LECTURES

  1. Cristina diu:

    Bona tarda,

    Em podries enviar la lectura i comprensió del bob esponja, Tinc un nen a la classe que no li agrafa llegir a veure si amb aquest text l’enganxo una miqueta.

    Gràcies,

    Cristina
    mestra de 2n e.P

  2. yroset diu:

    Bona dia Cristina,
    t’acabo de fer arribar via correu electrònic la lectura que em demanes. Espero que al teu alumne li sigui molt útil i el motivi. Ja em diràs!
    Una abraçada i gràcies a tu per enriquir aquest bloc a través del teu comentari.
    Fins ben aviat!
    Yolanda Roset

  3. Anna Medina diu:

    Hola,
    em podries enviar la lectura i comprensió del Bob Esponja. Treballo amb una escola amb un gran nombre d’alumnes amb dificultat lectora i crec que els podria enganxar.
    Moltes gràcies

  4. yroset diu:

    Hola Anna,
    t’acabo de fer arribar la lectura a través del teu correu electrònic. Espero que, com dius, aconsegueixi “enganxar” i motivar els teus alumnes envers la lectura.
    Una abraçada i… seguim compartint i construint!
    Yolanda.

  5. Inès diu:

    Hola Yolanda! Jo també et demano el mateix que les meves companyes. Estic fent SEPP i necessito lectures engrescadores per a nens i nenes de tercer. He pensat en el Bob Esponja però no acaba de carregar per poder-me’l baixar.
    Me’l podries enviar? Si penses en altres lectures que puguin ser atractives per la canalla d’aquesta edat, t’ho agrairé!
    Salutacions

  6. Mònica diu:

    Hola Yolanda! Si us plau em podries enviar la lectura del Bob esponja ja que treballo amb un grup de segon i tercer i els aniria força bé ja que és una lectura molt motivadora.
    Moltes gràcies.

    Salutacions

  7. yroset diu:

    Hola Mònica, gràcies per comentar.
    Lectura enviada al teu correu. Espero que et sigui molt útil i que aconsegueixi motivar els teus alumnes.
    Una abraçada,
    Yolanda Roset.

  8. Maria diu:

    Hola Yolanda,
    M’ha agradat molt la lectura del Bob Esponja. Tinc un grup d’alumnes amb dificultats de lectura i crec que les resultarà amena i atractiva.
    Moltes gràcies per tot i Felicitat per la teva pàgina tan útil.
    Maria.

  9. Paqui diu:

    Yolanda,
    En primer lloc donar-te les gràcies per la teva pàgina i si pots t’agrairia molt que m’enviessis la lectura del Bob Esponja perquè tinc un parell de nens amb dificultats i penso que em pot anar bé per a ells.
    Moltes gràcies

  10. laura diu:

    Bones, estan molt bé aquestes lectures que penges. Jo faig classes de repàs amb alumnes amb dificultats i veg que moltes de les dificultats surgeixen a causa d’una fluixa comprensió lectora.
    Aquestes lectures em serien de gran ajuda però no sé com descarregarme-les, si em puguessis enviar la d’en Bob Esponja em faries un favor però si consideres que n’hi ha d’altres que em podrien ser d’ajudar amb nens de 2on i 3er de primaria i me’ls vols enviar estaré molt agraida.

    Gràcies

  11. Maria diu:

    Hola! Sóc mestra d’una escola d’educació especial. Hi ha recursos i materials molt interessants i útils en aquest bloc, us felicito!
    Et volia demanar a veure si em pots enviar la lectura del Bob Esponja, que seguríssim que la podrè aprofitar pels meus alumnes.
    Gràcies!

  12. yroset diu:

    Hola Maria,
    ara mateix t’envio la lectura del Bob Esponja per correu. Moltes gràcies per comentar i, espero que la puguis aprofitar pels teus alumnes. Gràcies també per les felicitacions!!! Una abraçada, Yolanda.

  13. Mercè diu:

    Hola Yolanda,

    em podríes enviar la lectura del Bob Esponja penso que serà engrecadora per treballar amb els alumnes. Moltes gràcies i felicitats per la teva feina.

    Mercè

  14. mari diu:

    Hola Yolanda,

    Treballo amb alumnes amb dificultats lectores i m’agradaria treballar el text del Bob Esponja però no el puc descarregar..me’l podries enviar al mail?
    Moltes gràcies i felicitats per aquest blog tant interessant!

    Mari

  15. yroset diu:

    Hola Mari,
    t’envio el material a través del correu.
    Gràcies pel comentari!
    T’animo a compartir recursos i materials a través del bloc. Compartir és construir!
    Yolanda Roset.

  16. Escola Veïnat diu:

    Bon dia Yolanda,
    T’agrairia molt, si pots, m’enviessis la lectura del Bob Esponja. Crec que és una lectura molt engrescadora i que pot donar molt de joc per treballar la comprensió lectora amb els alumnes.
    Moltes gràcies i salutacions.
    Margarita

  17. Enric Coll Vilella diu:

    Hola,

    Primer de tot moltes felicitats per la pàgina que tens.
    Ets un exemple a seguir per mi.

    Per baixar la lectura del bob esponja, com s’ha de fer? S’ha de registrar si o si?

    Merci

  18. mari angels diu:

    Bon dia!! estic fent una mica de reforç a casa amb el meu nen de 5 anys , m’encantaria introduir un llibre i crec que la lectura de Bob Esponja seria genial. és possible que m’ho enviïn? gràcies i felicitats per la pàgina!!

  19. Leila diu:

    Hola Yolanda!
    M’encanta aquest bloc! Acabo de mirar les activitats de Sant Jordi, són fantastiques! Estic treballant amb uns alumnes que presenten dificultats de comprensió lectora i tinc algun joc joc de Bob esponja perquè els agrada molt. M’encantaria fer aquesta comprensió amb ells perquè els encantaria i els motivaria molt! M’he la podries enviar si us plau? seria genial! Molt bona feina, felicitats!

    Leila Jiménez

  20. Núria Franch diu:

    Bona tarda faig classe de català, conversa… a un grup de mares marroquines mentre els seus fills son a classe.
    >Legim a a poc durant les sessions, fem comprensió lectora, vocabulari, conversa a partir del text i les animo a repetir o continuar la lectura a casa soles o amb els seus fills.
    Podries enviar-me un parell de textos per compartir amb elles:
    El cargol i l’herba de poniol i la velleta que no podia parlar amb ningú.
    Agraïda

  21. Hola Núria,
    gràcies pel teu comentari.
    T’ho hem enviat al correu.
    Esperem que et siguin útils. Ja ens explicaràs l’experiència.
    Salutacions,
    Cristina i Iolanda

  22. Núria Franch diu:

    Cristina i Iolanda moltíssimes gràcies pel material que m’heu fet arriba i que em serà una bona ajuda.
    Sincerament la vostra és una aportació lliure i altruïsta, com dieu, que ens beneficia a moltes persones.
    Us explicaré com va la cosa…

  23. Núria Franch diu:

    Bon dia, anem a poc a poc però ja hem començat a llegir contes i aprofitar la lectura per ampliar el vocabulari i fer conversa.
    El primer ha estat “La velleta que no podia parlar”
    A més les mares del grup se l’han endut a casa per llegir-lo amb els fills d’entre 3 i 6 anys,(que sovint saben més català que elles mateixes), així s’ajuden mútuament.
    Vaig demanar-los què en deien els fill i què opinnàven del conte. Resulta que z un menut li va fer por, a un altre li va agradar molt i encara algun altre va fer un divuix de les peus, les cames, el cos… fins dibuixar el personatge sencer.
    Continuem doncs. Insisteixo amb l’agraïment a les autores del blog.

  24. Hola Núria, moltes gràcies pel teu comentari i per anar-nos mostrant el dia a dia en aquest fantàstic món de la lectura per adults.
    T’agraim el feedback que ens estàs generant en aquest bloc, tant de bo tothom compartís com vosaltres les experiències amb els materials que es comparteixen i que estan a l’abast de tothom.
    És una bona manera d’ajudar i ens fa molta il·lusió rebre les vostres impressions i comentaris, sobretot si són tan constructius com el vostre.
    Endavant amb la vostra important i fantàstica tasca i moltes gràcies també pels agraïments, de veritat.
    Continuem junts!!!!
    Iolanda Roset

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *