Article publicat al diari digital “AIXÒTOCA“. (Gent amb opinió)
Ja veurem que no és el mateix percebre i apropiar-se dels continguts.. Que apropiar-se dels recursos.. Ja veurem que en la educació globalitzada , el docent intervé , evitant o omplint les llacunes o buits de coneixement.. Ja veurem també , que en la economia globalitzada, el govern, no sempre pot intervenir, per a evitar les bosses de pobresa, que aquesta genera..
- La globalització en educació, és un principi molt important, un principi al que no podem renunciar, doncs , inicialment la persona percep globalitats..Cal dir que sovint queden llacunes.. Llacunes que el bon docent omplirà de diferents maneres: Estudiant analíticament diferents temes , fent periòdicament treballs de síntesis ..
- Què podem dir de la economia globalitzada? Que , si podem renunciar a ella.. Crec jo!.. A la educació globalitzada, no podem renunciar.. Per la raó ja expressada.. A la economia globalitzada si.. Si, precisament, perquè la empresa globalitzada percep globalitats. Us adoneu?. (La raó que ens fa defensar la globalització en un àmbit, ens porta a ser molts crítics amb ella, en un altre àmbit). . Com ja he dit, l’empresa global, percep globalitats i genera bosses de pobresa .Esteu pensant en les “llacunes” que genera la educació globalitzada.. Ja veurem que no és el mateix.. Ni molt menys!. En l’economia globalitzada, les correccions no són senzilles. Penseu que la llei que regeix el mercat global, és la llei de l’oferta i la demanda.. Dit això, i tenim sempre present aquesta llei, cal dir , que quan parlem de bosses de pobresa, estem parlant, per exemple , dels col·lectius que no poden vendre res, .. Que no poden vendre res perquè una empresa global (Multinacional) , ja ho fa per ells.. Aquests col·lectius abans estaven més protegits!. En una economia globalitzada, regida inevitablement, per la llei esmentada, no es difícil trobar col·lectius, que necessitin que es passi d’aquesta llei. Mireu al voltant vostre! (Público, FAO,06-06-08)