De qui fou mare Aurèlia Cotta?

Tothom sap qui va ser Juli Cèsar, el conqueridor assassinat; però qui coneix la seva mare?
Per no perdre la tradició (Mater, matercula!; Els fills les millors joies…) i alhora honorar les mares -què seríem sense elles?- en un dia com a avui reivindiquem, doncs, el paper d’Aurèlia Cotta en la vida de Juli Cèsar tot recuperant aquesta intervenció de Bernardo Souvirón a El día menos pensado de RNE:

11 pensaments a “De qui fou mare Aurèlia Cotta?

1. irina

No coneixia qui era la mare de Juli Cèsar. Aurèlia Cotta fou la dona de Gai Juli Cèsar, i mare de Juli Cèsar i de dues filles més. Els seus antecedents familiars no son prou clars, però podria ser filla de Marc Aureli Cotta i de Rutília, i mig germana dels cònsols Gai Cotta (75 aC i 64 aC), Luci Cotta (65 aC) i Marc Aureli Cotta (74 aEC). Va morir el 54 aC quan el seu fill, que sempre la va tractar amb molta consideració, era a la Gàl·lia. Va influir motl en la vida de Juli Cèsar. Deien que tenia una gran bellesa i que a més era una dona molt intel·ligent.

2. Andrea Balart

Està molt bé que es reivindici el paper de les dones i més de les mares de personatges tan importants com Juli Cèssar.

He estat buscant informació i he trobat que el paper d’Aurelia va ser molt important en l’educació del jove, ja que el seu pare s’havia anat a la guerra. A més cal destacar que era mare de tres fills i va quedar viuda quan Juli Cèssar tenia 16 anys. Aurelia va salvar al seu fill convocant a tota la familia perquè el dictador Sila perdonés a Juli per la seva rebeldia.

3. irina

L’educació del petit Cèsar va quedar en mans d’Aurelia, gràcies a això Cèsar es va convertir en un home molt culte.
    La importància d’Aurelia no solament va ser la d’una mare entregada, conductora de l’educació moral i acadèmica del seu fill, també, va ser també la salvadora de la vida del jove Julio César. Va salvar al seu fill, convocant a tota la família perquè Sila, perdonés al noi. Sila va perdonarlo finalment.

4. marc

A TOTa familia perque sila perdones perdones al noi sila va perdonARLO FINALMENT

5. Judith Martínez Barranco

Aurelia Cotta fou la mare de Juli Cèsar i de dues filles més.Va morir el 54 aC quan el seu fill, que sempre la va tractar amb molta consideració, era a la Gàl·lia. Va influir motl en la vida de Juli Cèsar. Deien que tenia una gran bellesa i que a més era una dona molt intel·ligent.

6. marcUS

7. Marta Gallardo

La mare de Juli Cèsar va ser l’Aurèlia Cotta que estava casada amb el Gai Juli Cèsar. Va tenir dos fills més apart de Juli. Va morir al 54 aC, quan el seu fill era a la Gàl·lia.

8. Margalida Capellà Soler Autor de l'article

Marta, has escoltat el programa de ràdio? Què més pots aportar?

9. Zícora

Salve.

Lo cert és que no m’havia parat mai a pensar qui va ser la mare de Júli Cèsar. He buscat informació sobre Aurèlia Cotta i he trobat que fou filla de Rutilia i de Luci Aurèli Cotta. El seu pare va ser cònsul en el 119 a.C. Els seus mig germans també van ser cònsuls: Gai Aurèli Cotta, Luci Aurèli Cotta i Marc Aurèli Cotta. En la seva joventut, Aurèlia Cotta era considerada una de les més prominents bellessas de Roma, arribant a contar amb una llarga llista de pretendents que comprenia destacats membres de la capital italiana com per exemple Marc Livi Drus, el tribú de la plebs, que en aquell moment estava considerat com un dels millors advocats de Roma.

Vale.

10. Margalida Capellà Soler Autor de l'article

Es pot saber per què no escolteu l’àudio d’un parells de minuts?

11. Jose Maria Fernandez

SALVEE!!!

No sabia qui era la mare del cesar No coneixia qui era la . Aurèlia Cotta fou la dona de Gai Juli Cèsar, i mare de Juli Cèsar i de dues filles més. Els seus antecedents familiars no son prou clars, però podria ser filla

Current day month ye@r *