AVALUACIÓ PROJECTE 100 GAVINES

L’avaluació serà de tot el projecte de forma global. Això vol dir que hem d’avaluar els alumnes i  la forma com els professors hem enfocat el treball i com s’ha desenvolupat per tal de poder millorar-lo.

L’avaluació dels alumnes serà formativa (durant tot el procés) i sumativa (amb el treball final). És important que els nostres alumnes coneguin des del principi com, quan i què s’avaluarà. D’aquesta manera els implicarem en el procés d’avaluació.

Per tal d’avaluar el procés d’aprenentatge (des del començament fins al final), els alumnes disposaran d’una rúbrica perquè ells es puguin autoavaluar i coavaluar així com la realització de reflexions al termini de les tasques: què he après? Què ha estat més interessant? Què m’ha resultat més difícil o he tingut més dificultat? Per finalitzar, se’ls valorarà el resultat del treball (estructura, presentació i continguts). La suma d’aquestes dues avaluacions serà la nota final del projecte.

Pel que fa referència a l’avaluació de com s’ha desenvolupat el projecte, el professorat disposarà també  d’una rúbrica “Avaluació projecte 100 Gavines”. Aquesta rúbrica ha de ser un instrument de millora, ja que ens permet reflexionar sobre els punts forts, les dificultats que ens hem trobat, així com els punts febles del projecte… i què és el que podem fer per millorar el nostre projecte o qualsevol altre projecte futur.

Aquest projecte puntuarà un 40% de la nota del crèdit de síntesi.

PRODUCTE FINAL PROJECTE 100 GAVINES

En el projecte 100 gavines, els alumnes realitzaran dos productes finals:

PRODUCTE 1

Un dels productes finals que s’ha decidit per aquest projecte és la realització d’un mur digital amb el programa padllet. En aquest mur els alumnes deixen constància de totes les tasques realitzades al llarg de les 6 sessions del projecte. És a dir, han de penjar al padlet el següent:

Sessió 1: realització panflet, de difusió del projecte, amb el programa canva.

Sessió 2: fotografies o vídeo de la construcció del menjador.

Sessió 3: fitxa sobre les característiques de les gavines, quadern de camp observació gavines, realització de ruta migratòria de la gavina riallera amb el Google Maps.

Sessió 4: document amb les respostes a les preguntes curioses, realització informe de censos amb l’excel.

Sessió 5: document amb resposta de la lectura del llibre de Juan Salvador Gaviota  i realització d’un catàleg d’art (amb 5 fotografies de quadres amb gavines) mitjançant el programa popplet.

Sessió 6: Escriure l’enllaç del vídeo realitzat penjat en la plataforma www.vimeo.com

PRODUCTE 2

Realització d’un vídeo que reculli evidències de les activitats realitzades al llarg del projecte. Els alumnes hauran de contestar la pregunta guía: “Es pot domesticar una gavina?”  i deixar-ne constància en aquests productes finals. La realització del producte final suposa un repte per als alumnes ja que han d’aprendre a buscar i sintetizar la informació que se’ls demana. També han de desenvolupar les seves destreses creatives a l’hora de dissenyar el padlet i el vídeo. Els resultats del nostre projecte es vinculen amb la pregunta guia a través de l’observació de les gavines després del pati. Tenim constància que hi ha gavines que van a menjar al menjador  construït.

Tant el padlet realitzat pels diferents grups com els vídeos seran posats a la pàgina web de l’institut, de la mateixa forma que es difondran al blog de la Xarxa de competències bàsiques.

Us deixem un tastet!

PADLET ALUMNES GRUP 2:   https://padlet.com/GAVINESGRUP2/e4f2jnl02umz

PADLET ALUMNES GRUP 5: https://ca.padlet.com/100gavines/43ux09e5k66c

VIDEO GRUP 5: [vimeo]https://vimeo.com/265700810[/vimeo]

VIDEO GRUP 1: [vimeo]https://vimeo.com/265767177[/vimeo]

 

SESSIÓ 6: REALITZACIÓ PRODUCTE FINAL

En la darrera sessió del nostre projecte la vam dedicar a l’elaboració d’un dels dos productes finals, un vídeo del projecte. Es va explicar als alumnes diversos programes que existeixen per a la realització de vídeos com són movie maker, stop motion i power vídeo. Així com el procediment per pujar-lo a la plataforma www.vimeo.com. Els alumnes, en el dossier del projecte, tenien les instruccions que havien de seguir per a la realització del mateix :pregunta guia,continguts gràfics de totes les sessions, text, música…a més d’una plantilla per a la seva planificació. En aquesta sessió no es va realitzar l’observació de gavines ja que el temps no ens va acompanyar, finalment es van resoldre dubtes respecte a la realització del mur digital (padlet). També es va aprofitar la darrera sessió per fer petits vídeos amb l’opinió dels alumnes respecte al projecte.

Algunes fotos de la sessió:

Podem organitzar un viatge a Brikània, el Festival Lego de Montblanc?

Una de les propostes per saber més sobre LEGO, va ser assistir a una convenció o festival sobre la temàtica del nostre projecte.

Sortosament, els mateixos alumnes han trobat que els dies 16 i 17 de juny a l’antiga Església i claustre de Sant Francesc, l’Ajuntament de Montblanc organitza el festival de Brickània.

Han pensat que podríem anar-hi! Ara és el moment d’organitzar-se. Com anirem? On està Montblanc? Quines rutes possibles hi ha? Quines despeses tindrem? Com podem estalviar-nos diners? On menjarem? Què podem fer al Festival? Com podem avisar les famílies? Quines activitats farem allí?…

S’han general moltes propostes i amb la participació de tots les anirem resolent.

 

 

 

Comencen els tallers LEGO

Ens trobem a la fase de pràctica. Ara construim composicions creatives amb l’expert en LEGO, Gonzalo.

Cada sessió l’expert fa tres propostes de construcció (ex: figures amb rodes, animals, mobles, habitacions…). Cada alumne escolleix la seva opció i si vol treballar sol o en grup.  També explica les normes de respecte tan del material com de l’actitud amb els companys.

Durant el procés, Gonzalo els dóna consells per tal que les seves figures siguin prou compactes i no es desfacin fàcilment. També els dóna idees si estan bloquejats.

Observant l’alumnat, veiem com s’enfronten al repte, com desenvolupen la seva creativitat, com s’ajuden… Es manifesten tal com són i com s’enfronten a la situació ens diu molt sobre la seva personalitat. Ningú es sent diferent i tots obtenen un producte original i irrepetible. És una activitat veritablement inclusiva i els dóna autoconfiança i autoestima.

Fem campanya electoral!

Ja teníem tres propostes interessants i amb més o menys quòrum. Ara doncs tocava fer la votació definitiva i res millor que fer-ho amb tots els elements necessaris per tal que fos el més semblant possible al sistema democràtic de les votacions dels adults.

La primera cosa va ser fer campanya electoral. Els alumnes que havien proposat els temes a escollir van fer “mítings” als companys de classe per exposar les raons i el perquè la seva proposta havia de ser la guanyadora. Fet això es va deixar un migdia de reflexió.

Institut la Sénia. Qui som?

L’institut la Sénia està al poble del mateix nom. Som un centre d’ESO, Batxillerat i cicles formatius: mitjà  de Gestió Administrativa i superior de Comerç Internacional. Hi treballem un total de poc més de 50  docents i al voltant de 400 alumnes.

Visita el web

Estem acostumats a participar en projectes educatius que impliquen la comunitat educativa i ciutadana. Destaquem el projecte internacional Erasmus Plus desenvolupat entre els cursos 2014 i 2017, els projectes eTwinng des del 2012. També cal destacar el fet que el nostre centre ha estat acollidor de 2 auxiliars de conversa  (en llengua anglesa i francesa)i participa en un projecte GEP (Generació plurilingüe), el projecte Nettinvet i els projectes de mobilitat K2. Aquests dos darrers dins de l’àmbit dels cicles formatius.

Intercanvi amb Beja, Portugal, dins del projecte Erasmus Plus “Art i ciència”.

ELS NANOS FAN EL SEU PRIMER PROJECTE :-)

Aquest segon trimestre els hi vaig fer una nova pregunta als meus alumnes de p4:

– DE QUÈ VOLEU SABER COSES?

La pregunta els va sorprendre, però no acabaven d’entendre què els estava preguntant.

Per això vaig explicar-los que ara tenien l’oportunitat d’escollir algun tema pel qual sentissin curiositat.

Normalment sóc jo, com a mestra, qui els proposa el què treballem a classe. Aquest cop ells serien els protagonistes i escollirien el tema.

Els va agradar molt la proposta. Van començar a fer una pluja d’idees de temes possibles. Mentre els anaven dient, jo els anava escrivint a la pissarra.

Quan ja vam tenir els temes apuntats cada nen-a votava quin els agradaria fer.

La proposta més votada va ser PEIXOS.

Tots molt contents i motivats començaven la nostra aventura sota a l’aigua.

 

 

Quin serà el nostre projecte?

El projecte de primària que presentem a la XCB és el que porten a terme l’alumnat de 3r A titulat LA REPRODUCCIÓ o també COM ES FAN ELS BEBÈS?

Per escollir el tema es va seguir un procés. Primer l’alumnat havia de pensar sobre quin tema li agradaria aprendre coses i anotar-ho en un paper per posteriorment exposar-ho a la resta de classe. Algunes propostes les van descartar per diversos motius i de les que van quedar es va fer una primera votació. Cadascú escollia els dos temes que li agradaven més. Les tres propostes més votades van ser: els volcans, els dofins i la reproducció.

Aquesta va ser la primera part de la tria.

Cal dedicar temps a la tria del tema?

En una de les reunions de l’equip impulsor, vam debatre sobre l’avaluació del procés del projecte per part dels docents.

Un dels punts centrals va ser com havíem dut a terme la tria del tema. Després de valorar les experiències, vam arribar a la conclusió que els grups que havien invertit més temps en la tria eren aquells que mostraven més grau d’implicació en el procés d’investigació en detriment d’altres on a aquesta fase no se li havia donat tanta importància.

Podem afirmar doncs que una de les parts més rellevants del projecte és la tria del tema si el que pretenem és aconseguir la motivació de la major part de l’alumnat i fer que aquest se senti protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.