IMATGES I VOCABULARI DEL COS

Acabo de descobrir un bloc interessantíssim on se’ns mostren materials i recursos per utilitzar a Educació Infantil i Cicle Inicial: DianaEduca.

La seva autora, la Diana, ens presenta, entre molts d’altres materials tots ells molt útils a les nostres aules, un conjunt de 30 imatges i paraules per treballar el cos humà molt útil també per treballar vocabulari amb alumens nouvinguts. Es tracta d’imatges molt clares i reals amb una fletxa per indicar més clarament la part a què fa referència.

Clicant sobre la imatge podreu accedir al seu bloc des d’on us podreu descarregar tot el material. La imatge es tracta, doncs, d’un captura de pantalla del mateix bloc. Un cop dins, clicant sobre una foto, us la podreu descarregar, imprimir o guardar en format .pdf. La mida: dues imatges en un full Din-A-4.

Fantàstic, oi? Ara mateix vaig a escriure un comentari al seu bloc donant-li les gràcies. Des d’aquí les vull fer extensives i donar-te les gràcies per compartir aquest fantàstic material.

parts-del-cos

Ah, per cert, si algú vol fer el projecte dels pingüins, els dofins o vol treballar el conte de la Rínxols d’Or, no dubteu a fer un passejada pel bloc de la Diana, de ben segur que us sorprendrà!

Publicat dins de Acollida, Imatges, Lectura, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , | 2 comentaris

LECTURA I DISCRIMINACIÓ VISUAL

Una bona manera de treballar la discriminació visual i potenciar la ruta fonològica de paraules és a través d’un exercici de consciència fonològica que consisteix en descobrir cinc paraules iguals a un model determinat. Les paraules s’assemblen entre si ja que o bé tenen les mateixes lletres col·locades en diferent ordre i/o canvia una determinada lletra per una lletra semblant pel que fa a la seva grafia. Per exemple b/d, p/q, f/t… de manera que l’alumne encara ha de posar mes atenció per no confondre-la amb una paraula semblant. Com que estem a la tardor, he trobat convenient adaptar l’exercici als fruïts i lèxic propi d’aquesta estació. Espero que us sigui útil i, a partir d’aquestes fitxes, poder generar altres materials semblants. Ja sabeu que, si feu algun exercici semblant amb paraules diferents, ens els podeu fer arribar i així contribuir a enriquir encara més aquest espai. Qualsevol aportació de ben segur que serà molt ben rebuda. Us deixo quatre fitxes d’activitats que he elaborat i treballat amb els meus alumnes: LA TARDOR Davant la demanda, a través d’alguns dels vostres comentaris, he decidit penjar el mateix material en lletra Massallera per tal que el pogueu adaptar i utilitzar amb els vostres alumnes segons les seves necessitats. Aquí el teniu, espero que us sigui útil: La Tardor lletra lligada

Publicat dins de Atenció, Consciència fonològica, Lectura, Llengua, Materials, Orientació Espaial, Vocabulari | Etiquetat com a , , | 7 comentaris

MOSAIC DE TARDOR

Una bona manera de treballar el vocabulari de la tardor, l’orientació espaial i altres conceptes relacionats amb aquesta estació és a través de les TIC i la plàstica. Un preciós i original programa que permet treballar tots aquests conceptes és el que us presento a continuació: l’elaboració d’un mosaic o petit collage amb elements de tardor. Podeu jugar i aprendre amb diferents tipus de fulles, fruits i branquetes que ens ajudaran a crear un fantàstic collage.

Podeu accedir-hi clicant sobre la següent imatge:

mosaic

Font: Bloc Tic, Llapis i Paper.

Publicat dins de Acollida, Orientació Espaial, Vocabulari | Etiquetat com a , , | 2 comentaris

VESTIM LA CASTANYERA

Al bloc DianaEduca” hi podeu trobar un recurs que he trobat molt interessant per acabar de complementar el treball de la tardor a l’aula: el dibuix d’una castanyera que cal complementar amb la seva indumentària habitual.

Clicant sobre les imatges podreu accedir al bloc de la Diana i, un cop allí, clicant sobre les imatges, podreu fer-les grans i descarregar-les al vostre ordinador en format Din-A-4. Novament, moltes gràcies Diana!

castanyera castanyera1
Publicat dins de Acollida, Materials, Orientació Espaial, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

LOTO DE VOCABULARI

Al bloc “LA DESPENSA LOGOPÉDICA” creat per IMAGAR hi podem trobar recursos molt interessants com aquesta “Loto de vocabulari” on els alumnes poden repassar el lèxic d’aula i, creant cartronets amb paraules, treballar-ne també la lectura. Moltes gràcies Imagar pel teu fantàstic bloc.
LOTOS DE VOCABULARIO

Publicat dins de Acollida, Lectura, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

TREBALLEM ELS CONTRARIS

Imatges molt boniques i útils per ampliar vocabulari o treballar l’estructura de la frase amb elements contraris. Molt útil per treballar amb alumnes nouvinguts i/o alumnes amb dificultats de llenguatge.

Aquí us deixo l’enllaç a l’Àlbum Web Picassa:

Publicat dins de Acollida, Imatges, Llengua, Motricitat, Vocabulari | Etiquetat com a , , | 4 comentaris

IMATGES D’EN “RAL”

A la pàgina “Recursos TIC” d’aquest mateix bloc hi podeu trobar un material molt interessant per treballar l’adquisició de la lectoescriptura: PROGRAMA “CLIC I DIC”: SEQÜÈNCIES DE LECTURA

Per complementar el treballar amb l’ordinador he realitzat unes captures de pantalla amb la imatge d’en RAL produint els diferents sons vocàlics. Els podeu penjar a l’aula, ensenyar als alumnes al mateix temps que es presenta el so a l’ordinador, crear un llibret personaltizat pels alumnes, utilitzar-los per elaborar fitxes de suport i/o ampliació…

Aquí les teniu:

Publicat dins de Imatges, Lectura, Llengua, Materials | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

TREBALLEM LA COMPRENSIÓ LECTORA

Un treball interessant per treballar la comprensió lectora és l’associació de text amb la imatge corresponent. Per afavorir aquesta bona comprensió realitzo amb els alumnes una sèrie d’exercicis que, al mateix temps que els motiven, també garanteixen un èxit del seu treball.

En voleu veure un exemple?

Es tracta d’una activitat on cal associar el text amb la imatge corresponent. Primer es pinta el quadrat del text i, seguidament, l’alumne ha de trobar el dibuix corresponent i pintar-ne el quadrat del mateix color. També es pot utilitzar amb nombres. Donant-hi un cop d’ull us servirà de font d’inspiració per elaborar el vostre propi material.
Si us plau, si us descarregueu el material, deixeu-hi el vostre comentari.

lectura i comprensio

Publicat dins de Comprensió, Lectura, Llengua, Vocabulari | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

GENERADORS DE RECURSOS

capsalera1capsalera2

Molt sovint ens és molt útil poder disposar de sopes de lletres, dòminos, Bingos, mots encreuats… adaptats i personalitzats en funció de les necessitats del nostre alumnat.
Una bona eina per generar-los de manera fàcil, ràpida, intuïtiva i molt visual és a través d’una pàgina anglesa anomenada “Tools For Educators” on podem trobar-hi tota mena de generadors de fitxes preparades per imprimir i treballar directament amb els nostres alumnes.
Està pensada per treballar vocabulari en anglès però en permet una fàcil adaptació ja que, un cop s’escull la imatge a treballar, se’n pot escriure el nom amb l’idioma que nosaltres volguem.

Aquí continuació podeu veure dos exemples de les moltes fitxes i materials que aquesta aplicació us pot ajudar a crear. El document que se’n deriva ja està preparat per imprimir-lo i utilitzar-lo amb els alumnes. Aquestes dues imatges no són res mes que la captura de pantalla de dos d’aquests documents creat amb aquest fantàstic programa.

CARTES: LES PARTS DEL COS
parts-cos1
MOTS ENCREUATS D’ANIMALS
encreuats1

Hi podeu accedir a la pàgina principal de l’aplicació clicant sobre una de les imatges que acompanyen aquest article.

gtranslatorAJUDA PER A LA TRADUCCIÓ: Si navegueu amb el Mozilla Firefox i us trobeu amb una pàgina en un idioma que no sabeu traduir tenim un gran recurs: GOOGLE TRANSLATOR que s’incorpora com un complement del Mozilla de manera que, un cop incorporat a Firefox, cada vegada que obrim el navegador i cliquem sobre la icona que estarà situada a la part posterior dreta de la pantalla. la pàgina oberta es traduirà a l’idioma que volguem. Així de ràpid i eficaç. Amb “Tools For Educators” aquesta eina m’ha servit de gran ajuda per traduir el qüestionari d’elaboració dels jocs. Podeu accedir-hi clicant sobre la icona de l’esquerra.

Publicat dins de Acollida, Consciència fonològica, Imatges, Lectura, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , | 2 comentaris

LÀMINES DE LLENGUATGE

Com que una imatge val més que mil paraules, la millor manera d’estimular l’expressió oral, l’expressió escrita i el vocabulari és a través d’unes fantàstiques làmines on se’ns mostren escenes properes als nens amb nombrosos detalls per estimular la producció de llenguatge.

Accés a l’àlbum Picassa amb algunes d’aquestes làmines. Si voleu ajudar a enriquir aquest recull, no dubteu a fer-nos arribar la vostra làmina.

Publicat dins de Acollida, Expressió, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

L’ORDRE ALFABÈTIC

capsaleraA la pàgina “Recursos TIC” d’aquest mateix bloc hi trobareu l’enllaç a una aplicació molt interessant “WORKSHEETWORKS” que, tot i estar en anglès, ofereix infinitat de recursos per poder elaborar les nostres pròpies fitxes de treball de manera ràpida i intuïtiva. Així doncs, ens permet crear activitats de llengua i matemàtiques molt motivadores. L’únic inconvenient és que l’enunciat apareix en anglès però aquest fet té ràpida solució (tècnica de retallar i enganxar). Podeu accedir a la pàgina principal clicant sobre la icona del programa.

Una de les moltes activitats que es poden generar són LABERINTS AMB LES LLETRES DE L’ALFABET. Un cop heu escollit les diferents opcions s’obre de manera automàtica un document .PDF per obrir directament amb l’ordinador.  El mateix programa també genera un full de respostes. Genial, oi?

Podeu accedir directament a la creació de les fitxes clicant sobre una de les següents imatges:

alphabet_maze1 alphabet1

En voleu veure un exemple? Aquí el teniu:
Ordre alfabètic

Trobareu més exemples de les grans possibilitats d’aquest programa pel que fa a la generació de fitxes de nombres i numeració a la pàgina de matemàtiques d’aquest mateix bloc. Us animeu a visitar-la?

Publicat dins de Consciència fonològica, Llengua, Materials, Orientació Espaial | Etiquetat com a , | 2 comentaris

SÍL·LABES TRAVADES, DIRECTES I INVERSES

La Núria Canals continua treballant i compartint el seu fantàstic material al seu bloc (CLIQUEU AQUÍ). Unes activitats molt interessants relacionades amb el treball de les síl·labes són:

1. El joc de la mona amb síl·labes travades.
2. El joc de les famílies amb síl·labes directives i inverses.

Clicant sobre una de les dues imatges podreu accedir al material elaborat per la Núria. Al fer-ho accedireu al programa Calaméo on podreu visualitzar, imprimir i/o descarregar-vos els materials. No dubteu a consultar el seu bloc per obtenir més informació sobre la descripció i el procediment de cada joc.

Us els recomano!!!

JOC DE LA MONA bli-bil
JOC DE LES FAMÍLIES ma

ACCÉS A LA DESCRIPCIÓ DELS JOCS (Al bloc de la Núria)

Moltes gràcies Núria per compartir aquest material tan útil amb nosaltres!

Publicat dins de Atenció, Consciència fonològica, Lectura, Materials | Etiquetat com a , , , , | 2 comentaris

LLEGIR, ESCRIURE I COMPTAR AMB LITTLE EINSTEINS

He descobert una web realment interessant de l’Escola Vedruna- Àngels del barri del Raval de Barcelona.

A l’ AULA VIRTUAL d’aquesta web hi podem trobar activitats realment interessants distribuïdes per nivells educatius i bàsicament destinades a treballar la lectura, l’escriptura i les matemàtiques. Moltes d’elles són activitats JClic elaborades per la mateixa escola. Val la pena donar-hi un cop d’ull! Des d’aquí, vull enviar les meves felicitacions a l’Escola Vedruna per la seva gran tasca en l’elaboració d’aquesta fantàstica web.

De la gran quantitat de recursos, m’agradaria destacar les activitats encaminades a treballar la lectura, l’escriptura i les matemàtiques a partir dels personatges de la sèrie “Little Einsteins”. Clicant sobre la imatge hi podreu accedir directament. Aquesta és però un petit exemple de les moltes activitats que podem trobar en aquesta meravellosa i enriquidora web.

einsteins

Publicat dins de Llengua, Matemàtiques, Materials | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

GUIA PER SOLUCIONAR UNA DIVISIÓ

divisioA la pàginaMATEMÀTIQUESd’aquest mateix bloc hi trobareu, entre altres recursos, una pauta-guia que detalla pas a pas els passos que cal seguir per resoldre de manera correcta una divisió.
Trobareu el document amb diferents formats per adaptar-lo a les vostres necessitats.
No dubteu a donar-hi un cop d’ull, segur que us interessarà!

No us perdeu el material titulat MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES de la mateixa pàgina. Us donarà idees senzilles molt interessants.

(Procedència de la imatge)

Publicat dins de Matemàtiques, Materials | Etiquetat com a , , | 7 comentaris

UN CONTE DE TARDOR: LA CASTANYERA

Recursos i materials per treballar la narració a través del conte LA CASTANYERA que podem trobar a les activitats de l’Edu365 i, concretament, a la següent adreça:

00

http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/casta/index.htm

Els alumnes poden llegir, escoltar i mirar les imatges del conte. Seguidament, poden realitzar la següent activitat on cal escriure, sota de cada imatge, la part del conte corresponent. Segons les característiques dels alumnes també es pot preparar l’activitat de manera que hagin de retallar i enganxar la part del conte sota de cada dibuix.

Aquí us deixo el text del conte (ordenat) i la fitxa dels alumnes. Està en format Word així que les podeu modificar al vostre gust.

TEXT DEL CONTE:

FITXA DELS ALUMNES:

ÀLBUM PICASSA AMB LES IMATGES DEL CONTE (per imprimir, descarregar-les i crear, modificar i adaptar el material al vostre gust). Captures de pantalla del conte de l’Edu365:Si us plau, si us descarregueu aquest material o realment el trobeu útil, deixeu-hi el vostre comentari.

Publicat dins de Acollida, Comprensió, Expressió, Imatges, Lectura, Materials | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

LECTURA I COMPRENSIÓ AMB PERSONATGES CONEGUTS

spongebobLa lectura i la comprensió lectora són més divertides i, al mateix temps, productives si es basen en textos lligats als interessos i motivacions dels alumnes. Per aquest motiu, les aventures d’en Bob Esponja poden esdevenir una bona lectura per treballar la comprensió i les estratègies lectores amb els nostes alumnes.

Buscant i remenant per Internet a següent pàgina (cliqueu aquí) i llegint un article del diari “El Periódico del diumenge 22 de setembre” he trobat informació interessant sobre aquest popular personatge i les seves aventures i he pensat que era un bon tema per treballar en una sessió de lectura compartida en petit grup.

Sovint als alumnes amb dificultats lectores els costa adquirir l’hàbit lector i passar una estona agradable davant la lectura, per aquest motiu, per potenciar l’interès, la motivació i les ganes d’aprendre la relació de la lectura amb quelcom conegut i motivador pot resultar una experiència realment gratificant.

Trobareu el text i les preguntes de comprensió a la pàgina LECTURES d’aquest mateix bloc o clicant sobre els personatges d’en Bob Esponja. Espero que també us resulti un recurs útil i interessant. Cal tenir en compte que hi ha paraules difícils de traduir i que s’han hagut de mantenir escrites en castellà.

(Procedència de la imatge)

Publicat dins de Comprensió, Lectura, Materials | Etiquetat com a , | 2 comentaris