Després de treballar les LECTURES REPETIDES A CASA durant tot aquest primer trimestre (veure l’article que hi fa referència més avall o clicant AQUÍ), m’he plantejat intentar no deslligar la lectura de la seva finalitat principal: LA COMPRENSIÓ LECTORA.
D’aquesta manera, he elaborat un nou material amb diferents lectures repetides (seguint la dinàmica explicada a l’article esmentat) però, aquesta vegada, afegint-hi una nova valoració: LA COMPRENSIÓ LECTORA de manera que, al final, se li formulen a l’alumne 10 preguntes relacionades amb la lectura i l’alumne ha de pintar el nombre de respostes correctes.
Hi he afegit el reforç visual per tal de fer més motivadora l’activitat i animar a l’alumne a superar-se.
Us deixo un exemple d’una lectura repetida; al final hi trobareu la manera d’avaluar la comprensió. Veureu que es tracta de la lectura número 10 perquè les nou primeres lectures s’han treballat aquest primer trimestre avaluant-ne principalment la fluïdesa. Les preguntes es poden plantejar de manera oral o escrita segons el nostre objectiu i les necessitats de l’alumne. La resposta també es pot demanar tant a nivell oral com a nivell escrit.
En aquest exemple, l’avaluació inicial de l’alumne pel que fa a la fluïdesa es fa el dilluns i la última avaluació el divendres. L’avaluació de la comprensió lectora està pensada per realitzar-la al final, un cop l’alumne ha treballat la lectura a casa.
LECTURA REPETIDA I COMPRENSIÓ
Si us interessa que us faci arribar les nou primeres lectures així com aquest mateix document en format WORD m’ho podeu fer saber per mitjà d’un comentari escrivint-hi el vostre nom i el correu electrònic.





El passat 20 d’octubre El programa “Quèquicom” del C33 va dedicar dos reportatges molt interessants sobre el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb o sense hiperactivitat que ens permeten acostar-nos una mica més al dia a dia d’un nen/a amb hiperactivitat i la necessitat de portar a terme accions coordinades per tal de satisfer les seves necessitats.
























