EDUARD CONOLLYdel bloc“ES RACÓ DES PT” ha elaborat un recurs amb pictogrames per facilitar l’adquisició de la lectoescriptura amb imatges i vocabulari propi del Nadal. L’objectiu és que l’alumne identifiqui i relacioni les imatges nadalenques amb el seu corresponent nom.
A continuació podeu veure el material elaborat per l’Eduard amb lletra de PAL però, si accediu a la seva font original us podeu descarregar el material també amb lletra lligada clicant AQUÍ.
Aprofito l’ocasió per recomanar-vos visitar elbloc de l’Eduard ja que en ell comparteix molts materials i recursos relacionats amb la diversitat i el món de l’Educació Especial. Des d’aquest humil bloc… MOLTES GRÀCIES PER COMPARTIR!
CRISTINA G. DE CÁCERES gran col·labora d’aquest bloc i autora del material per treballar les professions vol compartir amb tots nosaltres l’adaptació al català d’un nou recurs per ajudar als alumnes amb més dificultats a descriure objectes partint de molt suport visual (pictogrames) i de manera molt ben estructurada i pautada.
Es tracta de facilitar al màximl’accés al lèxic i l’estructuració tan del discurs oral com l’escrit ajudant a l’alumne a generar descripcions senzilles fent ús de diferents atributs.
De nou, MOLTES GRÀCIES CRISTINA tan pels teus comentaris com pel fet de voler compartir amb tots nosaltres materials i recursos tan útils i necessaris pels nostres alumnes. Entre totes i tots CONSTRUÏM COMPARTINT!
Ens fa arribar un recurs per premiar i recompensar el treball ben fet dels alumnes:els personatges Disney amb el seu nom; una bona manera de potenciar i reforçar l’esforç i la dedicació dels nens i nenes. A mi també se m’acut que pot ser de gran ajuda per premiar el progrés realitzat en les lectures repetides presentades en aquest mateix bloc. En fi, un munt de possiblitats en funció dels nostres objectius i dels nostres alumnes.
Actualment, l’Alba està treballant en una Escola d’Educació Especial amb nens autistes. ALTRA VEGADA, MOLTÍSSIMES GRÀCIES ALBA!
Al mateix temps, l’Alba ens vol demanar recursos i materials per treballar els animals (salvatges, domèstics, de granja…) i la casa. Com sempre, podeu deixar els vostres COMENTARIS o bé enviar els vostres materials a través del correu electrònic.
CRISTINA TORRAdesprés d’elaborar i compartir el BINGO DEL COS i el BINGO DE L’ESCOLA, ha estat treballant per elaborar dos nous BINGOS que ens serveixen per ampliar vocabulari i reforçar la lectura i, adaptant-ne el material, també l’escriptura de paraules relacionades amb aquestes estacions.
Aquest material ens arriba en bon moment per repassar tot aquell vocabulari relacionat amb la tardor i, al mateix temps, preparar els nostres alumnes per l’arribada de l’hivern.
A continuació, els BINGOS elaborat per la CRISTINA i els cartronets de paraules per treballar-los: BINGO DE TARDOR:
GRÀCIES CRISTINA per compartir, un cop més, els teus recursos i materials que de ben segur seran d’utilitat per molts d’altres professionals (començant per mi mateixa). Voleu agrair-li el seu esforç i generositat a través d’un COMENTARI? Endavant!
Ja sabeu que tinc certes preferències pels contes i per tot allò que ens poden aportar en el camp de l’Educació.
Avui, us vull presentar un l’enllaç a una web especialitzada en el dèficit d’atenció i Hiperactivitat la qual ens ofereix tot un seguit de contes i narracions en castellà que ens permetran desenvolupar certes estratègies de comportament i actitud en els alumnes que pateixen aquest trastorn (TDAH).Tot i així, també poden ser útils per altres alumnes amb dificultats per controlar les seves emocions i comportaments.
Els contes es desenvolupen en diferents situacions: a casa, a l’escola, durant les vacances, amb els amics… i tenen com a protagonistes personatges amb què els nens poden identificar-se.
De moment, n’han publicat 4 títols però està previst que la web s’actualitzi amb nous contes (en format PDF). Podeu accedir-hi clicant AQUÍ o sobre les imatges que acompanyen aquest article.
La Fundació “Orange“ ha produït un vídeo per fer arribar a la resta de la societat el coneixement de l’autisme: “EL VIAJE DE MARÍA”. Es tracta d’un curtmetratge d’animació realitzat pel dibuixant Miguel Gallardo, pare d’una filla amb autisme.
Segons els seus autors “aquest vídeo és una petita excursió al món interior d’una adolescent amb autisme, un viatge ple de color, amor, creativitat i originalitat que neix en el recorregut d’uns pares que veuen com la seva filla es comporta de manera especial fins a confirmar el diagnòstic.”
Espero que us agradi i us emocioni tan com a mi i us ajudi a entendre una mica més les persones amb autisme així com també ser un mitjà per donar a conèixer aquest síndrome a altres famílies i, fins i tot, als mateixos alumnes.
Què n’opineu? Us agrada? Quines emocions us provoca? Penseu que pot ser-nos d’ajuda? Animeu-vos a escriure els vostres COMENTARIS!
Acabo de descobrir un nou bloc que segueix la filosofia del nostre Projecte: compartir i donar a conèixer materials relacionats amb l’atenció a la diversitat i l’Educació Especial:
El bloc s’anomena “Adictes a l’autonomia” i està creat per quatre mestres d’Educació Especial que, entre d’altres materials, en destaco un material elaborat per l’ESTER SOLER CARDONA, una de les autores del bloc: el diccionari bimodal per treballar els sentiments positius i negatius.
MARIBEL BLÁZQUEZ, mestra d’Educació Especial de l’escola Vall de Palau (Sant Andreu de la Barca)m’ha fet arribar un enllaç a un Projecte elaborat per l’equip del PUC (Posa’t un conte).
Amb gran encert i imaginació, han creat tot un seguit de dites i refranys populars diferents i originals que permeten treballar les emocions, els sentiments i els valors principalment amb alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial. Saber compartir, demanar les coses correctament, la importància de controlar les emocions, acceptar la diferència, descobrir les emocions pròpies i les dels altres… són algunes de les emocions que es poden treballar a través d’aquestes dites que, a més a més, continuen creixent dia a dia a través d’un espai en continu creixement i actualització.
A través d’una imatge i un refrany, ens proposen tot un seguit d’activitats per treballar una determinada emoció i valor a l’aula, amb els alumnes.
Clicant sobre qualsevol de les imatges (captures de pantalla de les imatges de les dites) podreu accedir al bloc d’aquest Projecte i descarregar-vos tots els refranys i la seva corresponent guia didàctica i proposta de treball. Tan la Maribel com jo us el recomanem!
Moltes gràcies Maribel per donar-nos a conèixer aquest enllaç. I a vosaltres… què us sembla aquest Projecte? Heu aplicat aquest material? Com treballeu les emocions a l’aula? Ens voleu fer arribar la vostra opinió? Esperem els vostres comentaris!
El passat 15 de juny de 2011 vaig dedicar un article d’aquest bloc a donar a conèixer uns contes per treballar els valors que es troben dins del Projecte Espurna (cliqueu AQUÍ per accedir-hi).
Doncs bé, aquest curs he decidit treballar alguns d’aquests contes amb un alumne amb TEA (Trastorn de l’Espectre Autista) per tal d’entendre els seus propis sentiments i els dels altres.
Així doncs, al seu moment ja vaig dedicar un article a presentar-vos el conte “La granota i la serp” (cliqueu AQUÍ per accedir-hi) i ara m’agradaria destacar un nou conte del projecte Espurna que he treballat fa pocs dies i que he trobat especialment interessant: “LES DUES GALLEDES”.
Quins valors es transmeten a través del conte? La importància de…
Respectar la manera de ser i fer de cadascú.
Valorar les capacitats que té cadascú intentant potenciar-les al màxim.
Acceptar que tots som diferents i que tots nosaltres podem tenir aspectes positius.
Entendre que més que alumnes amb discapacitat tenim alumnes amb altres capacitats; el nostre objectiu és descobrir-les, només així serem capaços d’ajustar la nostra resposta educativa a les seves necessitats.
A continuació us en mostro la meva adaptació per tal de poder-lo treballar amb els vostres alumnes. Us recomano visitar la pàgina dels contes d’Espurnaja que hi trobareu aquests i altres contes realment interessants:
LES DUES GALLEDES:
I vosaltres? Què en penseu d’aquest conte? Ens voleu deixar el vostre comentari? Gràcies!
MONTSERRAT MORAmestra de l’Escola Wagner de Santa Coloma de Gramenet ens vol mostrar duesadaptacions de l’àrea de Medi Natural i Social: ELS ÉSSERS VIUS I EL PLANETA TERRA.
Segons la mateixa Montserrat “són adaptacions fetes a partir de les unitats del llibre de medi de 5è i de 6è de l’editorial Santillana, pensades, en un principi, per a alumnes nouvinguts amb un mínim de competència lingüística. Així doncs, a més dels aspectes de l’àrea, es centren força en aspectes lingüístics. A l’escola, els tutors, també les utilitzen per a d’altres alumnes amb n.e.e“.
A través d’aquestes adaptacions es destaca la importància d’adaptar els diferents continguts de les àrees a les capacitats dels nostres alumnes i les seves necessitats. MOLTES GRÀCIES MONTSERRAT!
A continuació… els enllaços al Calaméo de la Montserrat amb les adaptacions: ADAPTACIÓ “ELS ÉSSERS VIUS”
ADAPTACIÓ “EL PLANETA TERRA”
ADAPTACIÓ “LA PROTECCIÓ DEL MEDI AMBIENT”
“LA REPRESENTACIÓ DE LA TERRA. ADAPTACIÓ”
La Montserrat també ha elaborat les avaluacions corresponents a les adaptacions realitzades; sovint adaptem la metodologia però cal recordar també la importància d’adaptar l’avaluació en funció dels objectius i continguts treballats. Segons la mateixa autora, del tema dels éssers vius de 6è hi ha dues proves: nivell A (és un nivell més baix), nivell B (nivell més alt de competència lingüística). Sens dubte, un gran i excel·lent exemple de com adaptar les avaluacions per tal de garantir l’èxit i el progrés de tots i cadascun dels nostres alumnes. AVALUACIÓ “EL PLANETA TERRA”
AVALUACIÓ “ELS ÉSSERS VIUS” (NIVELL A)
AVALUACIÓ “ELS ÉSSERS VIUS” (NIVELL B)
AVALUACIÓ “LA PROTECCIÓ DEL MEDI AMBIENT”
“LA REPRESENTACIÓ DE LA TERRA. AVALUACIÓ”
PEDRO ANTONIO FABREGAmestre d’Educació Especial de l’escola Agnès Armengol de Sabadell també vol compartir amb nosaltres dues adaptacions de Medi destinades a una alumna de Cicle Superior amb dificultats auditives. En aquest cas ha adaptat el tema dels animals i els vegetals del llibre de l’Editorial Vicens Vives intentant incorporar molts esquemes, imatges i experiments. Gràcies Pedro ja que aquestes adaptacions també ens poden ser molt útils per treballar amb alumnes amb més dificultats.
ADAPTACIÓ “ELS ANIMALS”:
ADAPTACIÓ “ELS VEGETALS”:
Si disposeu d’adaptacions d’aquesta o altres àrees i ens les voleu donar a conèixer, la veritat és que tot material i recurs serà molt ben rebut ja que, de ben segur, pot ajudar altres professionals i altres alumnes.
Aprofito aquest article per comentar que l’Escola Wagner, amb el seu bloc d’Escola EL TREN va obtenir un accèssit als prestigiosos premis Espiral Edublogs 2011. Des d’aquest humil bloc, la meva més cordial felicitació!
M’alegra moltíssim veure com, molts de vosaltres, us animeu a col•laborar en aquest bloc aportant els vostres materials, idees, enllaços, comentaris, recursos, orientacions… i aquest fet em fa sentir realment molt satisfeta d’aquest projecte i del seu objectiu: convertir-se en un espai d’intercanvi d’idees i materials per ajudar als alumnes amb més dificultats o, com sempre no em cansaré mai de repetir, amb altres capacitats.
En aquest cas és la LOURDES RESA, una mestra de l’Escola Puig d’Agulles de Corbera de Llobregat la que ha volgut donar a conèixer i compartir un material que, segons la mateixa autora, “va destinat a treballar la lectura expressiva amb alumnes de 2n del cicle inicial”.
El material està elaborat a partir dels contes clàssics de la pàgina web Un mar de contes. A partir d’aquest recurs, la Lourdes ha decidit adaptar el conte de “LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L’ESCALETA” per tal de ser llegit com una dramatizació i treballar així la lectura expressiva amb els seus alumnes.No us podeu perdre el seu sorprenent i original desenllaç:
MOLTES GRÀCIES LOURDES PER COMPARTIR JA QUE… COMPARTIR ÉS CONSTRUIR.
L’adaptació i l’aportació de la Lourdes m’ha animat i inspirat per adaptar el mateix conte de LA RATETA per treballar amb una alumna de primer amb Síndrome de Down així com també utilitzar-lo per treballar la lectura expressiva amb alumnes de Cicle Inicial. Amb aquest objectiu he preparat el següent material:
El text que acompanya les imatges ja sigui per llegir a nivell oral per part de la mestra o per llegir-lo els mateixos alumnes. D’aquesta manera, tots els mestres que treballen el conte amb els alumnes l’expliquen de la mateixa manera i amb el mateix vocabulari afavorint l’adquisició de nou lèxic i estructures sintàtiques concretes.
Les bafarades que s’incorporen en els personatges del conte (en el meu cas, retallant i enganxant) per treballar la lectura i la producció d’onomatopeies.
Els personatges del conte per manipular (extrets de les mateixes imatges del conte) amb els cartronets del seu nom (nom sencer i nom amb les grafies separades per confegir).
Imatges del conte, text i bafarades per imprimir, descarregar i adaptar:
Tot aquest material es recull en FORMAT CONTE. Aquí en teniu algunes imatges:
PROPOSTES D’AMPLIACIÓ I/O REFORÇ DEL CONTE DE LA RATETA:
A continuació us mostro, a través d’imatges, dues propostes de treball complementari que es pot realitzar després de treballar el conte de la Rateta (elaborat amb cartolina i velcro adhesiu):
La seqüenciació del conte en imatges fent que l’alumne hagi d’ordenar-les segons l’ordre que apareixen en el conte (activitat per realitzar durant o després del seu treball).
L’associació dels animals que apareixen al conte de la rateta amb el seu nom.
Recordeu que, si voleu, podeu deixar els vostres COMENTARIS ja que tota aportació és molt benvinguda en aquest bloc i, de ben segur, que tots els col·labors/es i una servidora us ho agrairem moltíssim.
YOLANDA CRUEL BIOSCAgran col·laboradora i amiga d’aquest bloc, ens fa arribar un material que ella utilitza amb dos alumnes amb els quals ha hagut d’implantar un sistema augmentatiu de comunicació (SPC).
Per introduir les icones i començar a treballar els pictogrames està elaborant i adaptant contes populars i tot un seguit de fitxes per treballar conceptes que hi estiguin relacionats.
Us deixo amb el CONTE DE LA CASETA DE XOCOLATA i les corresponents fitxes de treball (conceptes gran-petit i fitxa de grafomotricitat) que la Yolanda Cruel ha volgut compartir amb tots nosaltres. Gràcies per col·laborar de nou i ajudar a enriquir aquest bloc amb aquest fantàstic material que de ben segur serà molt útil per treballar amb alguns dels nostres alumnes i que, al mateix temps, pot ajudar a molts d’altres professionals.
Fa dies vaig rebre un comentari molt especial que em va obrir els ulls i aprendre sobre nens i nenes que pateixen el Síndrome de DiGeorge.
M’ha fet molt feliç saber que la CAROL, una mare amb un fill que pateix aquest Síndrome (que també s’anomena “delecció 22q11.2”) utilitza alguns dels materials del bloc per treballar i jugar amb el seu petit amb l’objectiu de millorar la seva comunicació.
Fins ara jo no havia sentit a parlar mai d’aquest síndrome i penso que, la informació i el coneixement són les millors armes per ajudar-los i detectar possibles casos a les nostres escoles.Segons paraules de la mateixa mare… “estaré encantada que el puguis difondre, doncs es poc conegut i molts nens passen desapercebuts en aquest sd fins l’adolescencia, o mal diagnosticats, empitjorant la seva evolució“.
Així doncs, des d’aques humil bloc vull aportar el meu granet de sorra a difondre aquest Síndrome del qual en trobareu més informació a la pàgina “GUIES” (cliqueu AQUÍ per accedir-hi directament).
També us convido a visitar el bloc d’aquesta mare per entendre millor les conseqüències d’aquest síndrome viscuda des de la pell de la mateixa família. Hi podeu accedir clicant “AQUÍ“.
Només de llegir l’emocionant CAPÇALERA DEL BLOC DE LA CAROL per animar-vos a donar-hi un cop d’ull i gaudir dels diferents enllaços i informacions que s’hi presenten:
Se dice que “El elixir de la vida ” es el elixir de la inmortalidad, legendaria poción que garantizaba la vida eterna…metas perseguidas por muchos alquimistas como remedio para curar todas las enfermedades y prolongar la vida eternamente”. ASÍ, MIS HIJOS, SON MI ELIXIR DE VIDA Y HACEN QUE ME SUPERE Y CREZCA INTERIORMENTE CADA DIA. POR ELLOS Y PARA ELLOS ES ESTE BLOG.
La Carol i jo us animem també a vosaltres a fer difusió d’aquest Síndrome des dels vostres blocs. Entre tots i totes podem fer que altres persones que desconeixen aquest Síndrome puguin ajudar als nens i nenes que el pateixen. Moltes Gràcies! (la imatge que acompanya aquest article és la capaçalera del bloc de la Carol)
CRISTINA TORRAs’ha animat a compartir amb tots nosaltres uns bingos que acaba d’elaborar per treballar el vocabulari del cos i els objectes que podem trobar habitualment en una escola. Segons la Cristina és un material pensat per nens i nenes de Cicle Inicial, alumnes d’aula d’acollida però també per alumnes amb més dificultats d’accés al lèxic. A través de les targetes de vocabulari també es treballa la lectura comprensiva de manera lúdia i motivadora.
A continació, les targetes dels bingos amb les imatges elaborades per la Cristina i les targetes de les paraules per llegir.
A continuació us presento un recurs per treballar la lectura i la comprensió de frases i, al mateix temps, consolidar una sèrie de conceptes: dins-fora, sobre-sota, obert-tancat… i treballar nou lèxic i vocabulari.
Es tracta d’un material d’elaboració pròpia creat a partir de l’adaptació d’alguns dibuixos i imatges del joc “Joc de Llenguatge 2” de l’Editorial NATHAN. Aprofito per recomanar-vos l’ús d’aquest joc per estimular el llenguatge dels nens i nenes ja que, a partir de diferents targetes de dibuixos i plafons d’imatges es treballa la frase segons diferents nivells de dificultat (nivell verd, blau o rosa). Permet jugar-hi en gran i petit grup així com també adaptar el joc per treballar de manera individual.
A continuació us presento el treball de lectura comprensiva on l’alumne ha de llegir diverses frases i escriure davant d’elles el número del dibuix corresponent. Els dibuixos són molt semblants entre si per estimular l’atenció de l’alumne i treballar determinats conceptes.
També he adaptat l’activitat amb un major grau de dificultat amb més dibuixos i les frases totes juntes per tal de poder arribar a atendre el major nombre d’alumnes possible:
Si utilitzeu aquest material i el trobeu útil pels vostres alumnes, si heu utilitzat alguna vegada el joc de l’Editorial Nathan, si ens voleu fer arribar la vostra opinió… si us plau, escriviu un COMENTARI: entre tots ens podem ajudar!
CRISTINA G. DE CÁCERESvol compartir amb nosaltres un material molt interessant per treballar 15 PROFESSIONS (en format PowerPoint). Treballa l’escriptura a través de pictogrames. L’alumne ha de respondre, per escrit, tres preguntes: qui és? què fa? què utilitza?
Les instruccions són…
1. Retalla els dibuixos de la darrera pàgina.
2.Enganxa els dibuixos als requadres.
3. Escriu al costat dels dibuixos.
L’autora ha utilitzat aquest material amb nens i nenes amb necessitats educatives especials de Cicle Inicial i Cicle Mitjà i ha buscat en tot moment la motivació i l’interès dels alumnes buscant activitats en què puguin tenir èxit i, al mateix temps, els permeti seguir unes instruccions i unes pautes molt clares.
MOLTES GRÀCIES Teresa per voler compartir amb tots nosaltres aquest material.
Estem classificant i organitzant el material del bloc ja que fa molts anys que està en funcionament i, des dels seus inicis, s'havia compartit des d'una plataforma "Calaméo" que va passar a ser de pagament.
Per aquest motiu, trobareu que alguns enllaços de descàrrega del Drive no estaran operatius i que, poc a poc, anirem compartint i actualitzant els recursos a mesura que els anem actualitzant.
Per altra banda, degut a la gran quantitat de material que hem trobat publicat en diferents plataformes apropiant-se del nostre esforç i publicant-se sota el nom d'altres propietaris/es, hem pres la decisió que alguns o part d'alguns recursos els trobareu disponibles des de la plataforma Eduki, alguns d'ells de descàrrega gratuïta però d'altres (els que suposen més hores de feina o bé el pagament d'alguna llicència per part nostra) estaran vinculats a un preu simbòlic i just. El poc marge que tinguem de benefici (la plataforma se'n queda una part) anirà destinat al pagament de les llicències de fonts i aplicacions necessàries per elaborar nous materials.
Esperem que d'aquesta manera, haguem donat resposta a la gran quantitat de missatges que estem rebent demanat l'accés a alguns dels recursos.
Gràcies per la vostra empatia.
Iolanda i Cristina
MATERIALS SOTA LLICÈNCIA
Els materials i recursos d'aquest espai estan subjectes a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Espanya de Creative Commons
Els materials es poden compartir sempre i quan sigui sense ànim de lucre i conservant la propietat intel·lectual (nombrant el nom del bloc o els autors/es)
QUI SOM?
CRISTINA SOTOCA // IOLANDA ROSET
(blocrecursosee@gmail.com)
CONTACTE
Hem creat un correu electrònic de contacte:
blocrecursosee@gmail.com
Qualsevol consulta i/o aportació serà molt benvinguda.
Junts formem la pinya que necessita aquest castell.
SEGUEIX-NOS AL FACEBOOK PER INFORMAR-TE DE LES NOVETATS
PREMIS BLOCS CATALUNYA 2013: FINALISTA BLOC PERSONAL D’EDUCACIÓ
TOTS SOM GUANYADORS/ES!
Entre tots... HO HEM ACONSEGUIT!
BLOC DESTACAT
Aquest bloc ha estat escollit com a Bloc Destacat de la Setmana del 25 al 29 d'octubre de 2010 a l'espai de Xtec Blocs. Moltes gràcies per aquest reconeixement.
María José, del bloc "Desván de palabras" ha volgut compartir amb nosaltres aquest fantàstic premi.
"Muchísimas gracias y un abrazo muy fuerte!"
María José del bloc "Desván de las palabras" m'ha fet arribar aquest preciós premi que m'agradaria compartir amb tots els que, com jo, estimeu la vostra feina i compartiu totes les vostres experiències. Gracias, María José, por este emotivo reconocimiento.
ESPAI 21. 10 ANYS TREBALLANT PER LA INCLUSIÓ. FELICITATS!
PER REFLEXIONAR…
"No tinguis por d'avançar a poc a poc, només tingues por de quedar-te quiet"Proverbi xinès. Font: Mònica Vera
Un bosc seria molt trist si només cantessin els ocells que millor ho fan
Rabindranath Tagore
“… Més que trobar la manera de tractar els alumnes diferents, hem de trobar la manera d’ensenyar junts a tots els alumnes, tenint en compte que són diferents.”Pere Pujolàs (2003)
"Tots tenim la nostra bona estrella. Tots som especials. Hem nascut capaços. El truc consisteix en saber per a què som capaços."Darcie D. Burtch
“Es riuen de mi perquè sóc diferent. Jo ric d'ells perquè són tots iguals.”Kurt Donald Covain (1967-1994)
“El meu avi sempre m'ha dit que la gent que no té intel·ligència acusa els altres de no tenir-ne”Toni: Polsera Vermella (Capítol 6)
"Allà on tothom pensa igual, ningú no pensa gaire"Walter Lippman
"Només hi haurà progrés quan siguem capaços de veure les capacitats de TOTS els nostres alumnes."Yolanda Roset
"No hi ha alumnes amb dificultats sinó alumnes amb altres capacitats."Yolanda Roset
"Qui s'atraveix a ensenyar mai ha de deixar d'aprendre"Cotton Dana, John
"El bon mestre fa que el mai estudiant es converteixi en bo i el bon en superior"Collins, Marva
"No podeu preparar als vostres alumnes perque construeixin demà el món dels seus somnis si vosaltres ja no creieu en aquests somnis"Freinet, Celestin
"Es recorda amb apreci els mestres brillants però amb gratitud aquells que van tocar els nostres sentiments"Jung Carl, Gustav
"Els objectius bàsics de l'Educació han de ser aprendre a aprendre, aprendre a resoldre, aprendre a ser"UNESCO
"Una bona pregunta val més que mil respostes"Font: Marta Pou, CREDA d'Osona
REPORTATGES SOBRE TDAH
El passat 20 d'octubre El programa "Quèquicom" del C33 va dedicar dos reportatges molt interessants sobre el TDAH . Els podeu veure a la PÀGINA GUIES.
Arxius
GENERADOR D’ACTIVITATS
TRADUCTOR MOLT ÚTIL
Complement del Mozilla Firefox per traduir pàgines web.