PÚBLICO,3/11/08
Valoramos las cosas cuando no las tenemos!. Valoramos la salud cuando la fiebre o el dolor, no nos deja salir a pasear. Valoramos el orden, cuando el desorden no nos deja trabajar. Valoramos el dinero, cuando por no tenerlo hemos de hacer un trabajo que no nos agrada. Valoramos la amistad cuando hace días que no recibimos ninguna llamada.
Y ahora, en estos momentos de crisis financiera, más que nunca, debemos valorar en su justa medida la sobriedad…
Pero ¿cómo podemos aprender que la sobriedad vale la pena, si oímos continuamente que se ha de estimular el consumo, para superar la crisis?. Cómo?
El dia 26 d’octubre, l’ Avui va publicar una carta d’un valencià anomenat Sergi, en la qual , l’autor, referint-se a la marxa cívica del 8 d’octubre a València i a l’exhibició de banderes independentistes catalanes i de símbols ultradretans espanyolistes, es manifesta d’aquesta manera: “Molts valencians estem farts de veure com molts nacionalistes catalans o espanyols perjudiquen la nostre afirmació , tractant-nos com una colònia dels seus respectius imperis”.. (………) Els especialistes en psicologia evolutiva i els psicòlegs socials entenen les manifestacions del Sergi.
Si volem que els nostres alumnes pensin críticament , siguin capaços de treballar en equip i d’adaptar-se a realitats canviants.. Si volen això, si ens adonem que són aquestes característiques les que demana la nova societat i el nou sistema productiu, hem d’aconseguir que l’ordinador estigui al servei de l’alumne i no a l’inrevés.
Després de l’acalorada discussió als Matins de TV3, sobre el destí de l’óssa Hvala, entre Josep Cuní, Pilar Rahola i un ciutadà de la val d’Aran, en la qual es van dir coses grosses : PR: M’estàs dient que la Val d’Aran és una nació! . JC: Per què li negues als altres , el que demanes per tu?. Després d’aquesta discussió, sembla que es va signar un acord de tres punts:
Considerant la xiulada al himne francès abans del partit entre França i Tunícia, el Terrassenc Vicenç Villatoro va dir (Avui, 18/10/08), que és molt preocupant que els immigrants de la segona generació no es sentin del país on viuen. I estic d’acord amb el senyor Villatoro!. (………….). Considerant que la futura llei catalana d’educació consolida la concertada, i no garanteix la gratuïtat i considerant que consegüentment els immigrants es concentraran en la pública i les classes mitges, amb un gran sentiment de pertinença, es concentraran en la concertada. Considerant tot això, m’agradaria saber que diu aquest Terrassenc, que tant sàviament desgrana les realitats.
Fa més d’una setmana llegia en una revista d’educació, un article sobre el nostre Sistema Educatiu. L’autora parlava del baix nivell dels nostres alumnes i comparava el nostre sistema amb el finlandès, que com sabeu és el sistema més trionfador, i feia una llista de causes. Una em va sobtar i per això l’exposo: “La població finlandesa és majoritària ment protestant luterana, religió que permet i fomenta la lliure interpretació de la bíblia. Per tant la religiositat està lligada a lectura i comprensió de la bíblia. Per tant, és lògic que els finlandesos tingui una nivell en comprensió lectora més alt que nosaltres. És lògic, doncs la nostra religió no fomenta la lectura.”. (……). Fa menys d’una setmana llegia al bisetmanari “Asabadell” que a la ciutat s’està fent un mapa de les religions. La catòlica, la protestant i la islàmica són les més visibles. La comunitat protestant no és la més nombrosa però si la més activa. Donada la importància de la religió en la vida i en l’evolució dels pobles, segur que us feu moltes preguntes, segur!.
Moltes persones demanen que es rebaixi l’edat penal fins als 12, perquè puguin ser condemnats els delictes comesos per les persones d’aquesta edat.(…..). Aquesta petició poc freqüent, fa 2 anys ,ara es repeteix amb insistència, doncs, cada vegada hi ha més menors que roben i que després de ser detinguts han de ser posat en llibertat , perquè no se’ls pot imputar cap delicte. Si la llei canvia, això serà possible. Si no es canvia la llei, per raons pedagògiques, cal buscar una manera per a què els pares responguin pels delictes dels seus fills.
El dijous, 30 d’octubre, El Punt i altres diaris van publicar una notícia que donava la raó als integradors i que per tant modificarà les discussions entre els professors dels instituts: “La segregació perjudica els resultats. Els instituts que col·loquen en un aula els bons i en una altra aula els justets, s’equivoquen.”..