PERSONES AMB NECESSITATS ESPECIALS.

Publicació daquest article: ASABADELL, 8/05/09.   Foto de VilaWeb...

Publicació d'aquest article: ASABADELL, 8/05/09. Foto de VilaWeb...

Segons la llei i segons el sentit comú, les administracions han de treballar amb l’objectiu de fer més fàcil la vida de totes les famílies. Han de treballar amb l’objectiu de fer més fàcil la vida de les famílies que tenen al seu càrrec persones amb necessitats especials : Malalts, discapacitats, avis, infants,…(….).

Cal dir que els ajuntaments no sempre naveguen en aquesta direcció, per manca de recursos o per manca de conviccions socials.. (….). Fa uns dies, el bisetmanari ASabadell parlava d’un col·lectiu, el qual no està rebent, per part de l’administració, els serveis que necessita.. (…..).

El bisetmanari ASabadell, parlava dels autistes!. Aquestes persones, per tenir importants dificultats comunicatives, necessiten ser ateses per un personal amb una formació especial..

ESTUDIAR O NO?

Foto de Javier Barra.. Publicació daquest article: E-Notícies,8/07/09

Foto de Javier Barra.. Publicació d'aquest article: E-Notícies, 8/07/09. I al setmanari "ASabadell",13/07/09....

Darrerament es parla de la memòria.. És diu que l’alumne ha d’utilitzar-la.. Es diu que l’alumne memoritzant coses augmenta la seva intel·ligència. Hi estic d’acord!.

Però, no estic d’acord, que es digui que el contingut no importa, no estic d’acord i ara veuràs perquè ho dic. (…….). Si l’alumne memoritza la llista de marques d’aparells per inflar piscines de plàstic, potser augmenta la seva intel·ligència, potser!.. (…..).En canvi,si memoritza la llista de matèries que deixen passar l’electricitat (Per exemple, l’aigua), la seva intel·ligència, o capacitat d’actuar encertadament, segur que augmenta, segur!.(…….).

Escric això, després de llegir que , “ha mort electrocutat un nen, a Sabadell, en una piscina inflable, quan l’aparell que van utilitzar per inflar-la , va entrar en contacte amb l’aigua”… Lamentable!. Molt lamentable!..

LA GESTIÓ ASSEMBLEÀRIA

Contra la política educativa del govern de Catalunya. Foto de UGT de Catalunya.

Contra la política educativa del govern de Catalunya. Foto de UGT de Catalunya.

Fa anys es va fer un estudi i es va comprovar que quatre ulls veuen menys que dos. El contrari del que diu la dita popular. Us adoneu?… Dient-lo d’una altra manera: “Es va veure, que les decisions preses per un grup gran (Assemblea, Ple , Claustre,…), tenien més possibilitats de ser errònies, que les decisions preses per un grup petit”…(……)..

Carles Mata, director d’institut i president d’ Axia (associació de directius de centres públics de Catalunya) , sembla que està en la línia encertada. El senyor Mata ens diu, que gràcies a la LEC, podrem passar de la gestió assembleària, a la gestió professional.. Ho enteneu? El director per reduir errors, podrà prendre més decisions!…

L’ART D’ANIHILAR LECTORS.

Foto de Cueva2008.. Publicació daquest articulo: AVUI, 09/07/09.

Foto de Cueva2008.. Publicació d'aquest article: AVUI, 09/07/09.

Fa algunes setmanes vaig llegir per plaer un article de la periodista Eva Piquer, titulat “L’art d’anihilar lectors en massa” .(…..). Aquesta periodista, critica , en part, la política de lectures obligatòries als instituts. I critica, ja no en part, sinó totalment, les preguntes tipus test, que obliguen al lector, a considerar els elements irrellevants d’un text.. Per exemple: Quants anys tenia la noia?.. Què va menjar?…(…..)..

L‘esforç que el lector fa per captar i retenir aquests elements , va contra el plaer de llegir i contra la globalitat del relat.. (….). Ara que es parla tant de la lectura i l’estudi, cal dir que llegir ha de ser com passejar. Llegim i passegem per plaer i fent-ho activem el cos i la ment… Cal dir també ,que estudiar, no és el mateix!..

PER SUPERAR LA CRISI.

Foto de Afablemurcia...

Foto de Afablemurcia..

Molts psicòlegs i sociòlegs , pensen que durant les crisis, les obres que tenen més acceptació són les que tenen un final feliç. En general, les obres protagonitzades per grans persones , que superant grans obstacles, aconsegueixen grans coses.. Pensen que el lector o espectador s’identifica amb l’heroi i augmenta la seva confiança, creix la seva esperança i es disposa a esforçar-se….

El Departament d’Educació, preocupat per la “crisi d’esforç” que patim, i coneixedor de l’efecte de les obres esmentades, ha creat un Dossier, titulat “Persevera”, que podeu trobar a la pàgina de la XTEC. Aquest dossier conté un conjunt de textos, on el lector veurà, que totes les dificultats són superables i que l’esforç, sovint, condueix a la victòria…

Per acabar, afegeixo: L’aportació dels psicòlegs, encertada i oportuna!.. El dossier del Departament, molt aprofitable!. I ara solament fa falta , ¡que els nostres alumnes tinguin un cert nivell en comprensió lectora!..

LES PRIORITATS DEL SISTEMA

Camins..  Foto de Mammita..

Camins.. Foto de Mammita..

Abans, les persones podien viure amb el pilot automàtic posat..(Sebastià Serrano, AVUI, 10/05/09).. Doncs, hi havia pocs “llocs” visitables ( Pocs llibres per llegir, poques ciutats per veure, poques feines per triar, ……) Quasi tot durava tota la vida: El lloc de residència, el treball, el matrimoni, …….

Ara aquest pilot automàtic no serveix, perquè els “llocs visitables” s’han multiplicat, perquè el “per sempre”, ha desaparegut.. Ara necessitem unes habilitats que abans no es necessitaven. Habilitats lligades a la informació i al canvi: Les comunicatives, les relacionades amb el tractament de la informació i la capacitat d’aprendre..(….).

El Departament d’Educació orienta els docents en aquest sentit… I ara que la LEC, la tenim encara calenta, toca parlar, de les prioritats del sistema!.

CINC ANYS

Amanecer (Podem canviar?...). Foto de Gonza..Amanecer (Podem canviar?…). Foto de Gonza..

Per als menors que van degollar una companya a Ripollet, Barcelona, el fiscal demana cinc anys d’internament en un centre juvenil i tres anys més de llibertat vigilada.. Sembla que la llei no permet demanar més. (……).

Considerant la brutalitat del fet, són moltes les persones, que creuen que s’ha de modificar la llei….

LA MEMÒRIA

Estudiar o no?... Memoritzar o no?.. Foto de Javier Barra.. Publicació daquest article: E-Notícies, 8/07/09..

Estudiar o no?... Memoritzar o no?.. Foto de Javier Barra.. Publicació d'aquest article: E-Notícies, 8/07/09..

Darrerament es parla de la memòria.. És diu que l’alumne ha d’utilitzar-la.. Es diu que l’alumne memoritzant coses augmenta la seva intel·ligència. Hi estic d’acord!.

Però, no estic d’acord, que es digui que el contingut no importa, no estic d’acord i ara veuràs perquè ho dic. (…….). Si l’alumne memoritza la llista de marques d’aparells per inflar piscines de plàstic, potser augmenta la seva intel·ligència, potser!.. (…..).En canvi,si memoritza la llista de matèries que deixen passar l’electricitat (Per exemple, l’aigua), la seva intel·ligència, o capacitat d’actuar encertadament, segur que augmenta, segur!.(…….).

Escric això, després de llegir que , “ha mort electrocutat un nen, a Sabadell, en una piscina inflable, quan l’aparell que van utilitzar per inflar-la , va entrar en contacte amb l’aigua”… Lamentable!. Molt lamentable!..