EL PERIODICO,31/08/08
S’acaben les vacances i tornem a l’Institut.Els alumnes pensen en el treball que els espera.I els docents pensem en el fracàs escolar.Aquest fracàs que ocasiona sempre rebuig i ocasionalment mal comportament..Els potencials fracassats són els que tenen dificultats per a concentrar la seva atenció(Els hiperactius i altres) i no atenen i no ens entenen!. I els que no ens entenen perquè no tenen base . Els primers i els segons han de ser identificats i tractats de forma adaptada:
*Dels primers cal dir que si no es concentren no podran usar les seves eines intel·lectuals. Per tant hem de captar la seva atenció.Tasca difícil!..(………..).
*Dels segons,cal dir que si no entenen les primeres paraules,no entendran les segones,i que si no entenen les explicacions concretes, no entendran les abstractes. Per tant,hem d’anar,poc a poc,assegurant-nos que ens entenen i concretant molt.. Penso,que aquesta estratègia,no serveix en el cas dels hiperactius..