SABER FER /Les proves PISA

De Mammita...

De Mammita...

Els últims resultats de les proves Pisa podrien tenir dos efectes positius: Podrien augmentar l’autoestima del professorat. I podrien centrar el debat sobre el que cal ensenyar.(…).

Considerant el primer possible efecte de la millora, és a dir, la pujada de l’autoconcepte dels docents, cal dir, que un professional animat és més eficaç desplegant els seus recursos.(..)

Considerant el que cal ensenyar, cal dir, que hem d’ensenyar, a llegir. A llegir textos senzills i complexos. A llegir informació de caràcter matemàtic. A llegir textos científics.. A llegir i a produir.. De fet hem d’ensenyar allò que mesuren les proves esmentades..(…).

Dit això, afegeixo, el que es diu sovint: “Simplement reduint el número d’assignatures a l’ESO, s’aconseguiria una notable millora”.. “Si els especialistes restants es dediquessin més a llegir i comprendre textos diversos i a produir, tot aniria més bé”. “Si tots els especialistes, pactessin determinades estratègies de comprensió lectora i determinades estratègies de composició escrita, encara millor. Fins i tot, jo diria, fantàstic!”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *