BUSCAR/TROBAR

ASABADELL, 16/05/08

Les empreses que convidaven a trobar coses a la xarxa, van fracassar. Les que conviden a buscar coses a la xarxa triomfen: Google, Youtube, …. (Ferran Sáez :AVUI, 10 de maig del 2008).. Aquesta lectura m’ha activat dos pensaments i una pregunta:
a. Les grans superfícies , triomfen, principalment, perquè conviden al client a buscar .. Els dependents no s’apropen a tu ràpidament , oferint-se. Et deixen buscar!.. Perquè sovint, la tendència que predomina és aquesta: Buscar! Buscar, amb un pla propi..(……….).. Que no vinguin a importunar-te!….

b. Els centres docents ( I els comerços tradicionals), actuen pensant que el client ha de trobar. (No afavoreixen la recerca).. Els llibres , les classes magistrals, i els controls , sembla , ho dic sense convicció, que estan en la línia de les empreses que convidaven a trobar.. Aquelles que van fracassar.. Les esmentades al començament..Les recordeu?..

c. Què pot fer un centre docent, o què pot fer un professor per afavorir la recerca? Parlo d’actuar com les empreses que triomfen, què es pot fer? …….. El director d’un Institut de Sabadell, fa pocs dies, es va expressar en aquest sentit.. En el sentit de buscar, d’afavorir la recerca!.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *