Paradoxa geomètrica

Hi ha paradoxes de diversos tipus: lògiques, numèriques, estadístiques, geomètriques, etc. D’entre aquestes últimes us presento avui la de la desaparició i aparició de la figura d’una persona com per art de màgia.

Fixeu-vos-hi bé. Quantes persones veieu, 12 o 13 ?

quants?

Aquest truc geomètric és una versió digital de “The Vanishing Leprechaun Puzzle” de Pat Patterson (1968) on 14 follets passen a ser 15.

13544987tjgsdpdabz_ph1

El quid està en què els follets de la primera fotografia i els de la segona no són comparables perquè són diferents, uns són 1/15 part més baixos que els altres i els altres són 1/14 part més alts que el primers. Tot es deu a una reestructuració de la fotografia fent el tall en el lloc adient i repartint el quinzè follet al llarg dels altres 14.

Que vagi bé!

3 thoughts on “Paradoxa geomètrica

  1. Anna Maria

    Està molt bé. Jo ho veig en la imatge, però hauria estat incapaç d’explicar-ho. Gràcies per aquest joc i no triguis tant a publicar.
    Fins aviat.

  2. Mohamed Teldi

    Olé molt interessant, jo ho veig en primer cop sembla fàcil però en la segona vista costa molt assimilar. Crec és cosa de percepció, cada u analitza la seva percepció. Gràcies per aquest joc. Com sempre ets el millor.

    Fins la propera Palomooo!!!.

  3. Elies Villalonga Fernández Post author

    Gràcies pels vostres comentaris, Anna i Mohamed, sou molt amables.
    Ja sabeu que sempre intento aportar coses que crec que poden resultar interessants.
    Fins aviat!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *