Una ullada al Fil Moodle

El Fil Moodle és l’aula virtual de Clàssiques de l’institut de Premià de Mar, basada en el programari de codi lliure Moodle. Concebuda com una plataforma d’aprenentatge i d’avaluació, en què els alumnes treballen i cooperen a través d’activitats individuals i col·laboratives. El nostre Fil Moodle allotja tots els cursos de l’àrea de clàssiques en la seva vessant virtual. A través d’aquest espai, els alumnes poden treballar col·laborativament des de qualsevol punt d’accés a la xarxa, i a tal efecte l’aplicació compta amb diferents estris de comunicació. Els populars fòrums, els xats o la missatgeria instantània, glossaris, bases de dades, wikis, tasques, qüestionaris, Hot Potatoes… són algunes de les activitats més conegudes que vénen integrades en la distribució estandaritzada de Moodle, però que, a més,  nosaltres hem ampliat amb d’altres com Quaderns virtuals, Jclic o WebQuests.

Alguns dels millors treballs i pràctiques cuinats a l’espai Moodle,  després els publiquem als blocs oberts a la col·laboració d’alumnes i professors d’altres centres (El Fil de les Clàssiques, Aracne fila i fila, L’empremta d’Orfeu, La cinta de Νίκη…). I depenent de la temàtica o les necessiatats de format, també els publiquem en pàgines web personalitzades (Google sites, Jimdo), o altres serveis de la web 2.0 com Google Maps (Grec i Llatí), galeria d’imatges (Photobucket, Flickr, Picasa, …) i de vídeos (Vodpod), presentacions (Zeniting, Calaméo, slideshare, slideboom, Voki, Glogster, Prezzi, Google docs, mapes conceptuals…), muntatges audiovisuals (ClassicaTube, Canal Partenotube, Classiques motion, El Fil a Vimeo …), podcast (woices, VoiceThread…) i alhora, tot formant part de Chiron, es retroalimenta amb enllaços a aquests i altres recursos propis, fins i tot a canals de notícies o xarxes socials (Facebook Fildelesclassiques Aracne).

Amb aquesta presentació realitzada a la II Jornada d’Innovació i tecnologia (ICE Udl, Lleida 1 de juliol de 2011), podreu fer un cop d’ull a l’activitat que s’hi genera.

9 thoughts on “Una ullada al Fil Moodle

1. Lourdes Caparros

jo si que he fet servir el moodle ha informatica l’any passat…El feiem servir per penjar feines i teorias.Els dies que feiem examens practics també els penjavem allà osigui que em sembla ja bastant fàcil perque hi tinc practica.

2. osorio.laia2011

Salve! Bé, aquest any és el primer en que utilitzo el moodle i haig de dir que és un embolic! Però espero agafar el fil ben aviat…

3. Laia Sánchez Puerto

Jo vinc de l\’escola el Pilar, i mai em treballat amb ordinadors exepte, a les classes d\’informática però que feiem servir, el flash… No teniem moodle ni les pàgines aquestes per treballar dia a dia.
    Em costa basatan, per el fet de no haver treballat mai amb programes com aquest. L\’ únic d\’aquests programes que si coneixo és el youtube.
    Però bé, espero que poc a poc i da\’qui unas setmanes ja el pugui dominar, si més no una mica més.

4. Uxue Avliés

Vinc de l\’escola El Pilar, quan estava fent classes, no vam utilitzar cap mena de pàgina d\’internet per entregar treballs, per fer deures tampoc, tampoc teniem power points… Ho feiem tot en pissarres normals, ja que tampoc teniem pissarres digitals.
    Utilitzavem tan sols els ordinadors en classes d\’informàtica i a vegades per fer alguns treballs de classe, baixavem ho buscavem en les pàgines que ens donaven. A informàtica només utilitzavem el flash, el gimp i programes així. Jo per la meva banda de programes tan sols coneixia el Picasa.
    Penso que treballar amb el Moodle està bé però a vegades falla i això no m\’agrada tant, però bueno. Espero que durant el curs vagi aprenent a fer-lo servir!
    Vale.

5. Zicora

Salve!!!

En la meva opinió, crec que el fil de les classiques es una pagina fantastica. Es del meu interes i gust, ja que m’agrade moltisim la mitologia grega i els articles que es pengen.

6. Marta Serna Sánchez

Jo mai havia utilitzat mai el moodle. Fins feia poc, no havia sentit a parlar sobre aquest programa. A l’escola de EL Pilar no feiem servir molt els ordinadors. Només per a informatica i a vegades amb altres asignatures. Pero no utilitzavem l’ordinador com a eina principal. Per tant aixó es nou per mi.

AQUEST CAP DE SETMANA EL FIL MOODLE NO FUNCIONA! Suposo que fins dilluns els tècnics del Departament d’Ensenyament no arreglaran l’averia.

8. Zicora

Salve!!!

La primera vegade que vaig utilitzar el moodle va ser quan anava a 4rt d’ESO en l’optativa d’informatica, i sincerament em va costar al principir seguir el fil. Pero ara crec que el domino sense cap probleme.

Vale a tothom!!!