Tots coneixem el logo caracterític de la marca Lacoste; però potser poc ens imaginàvem que també tinguis a veure amb els romans. Personalment, ho vaig descobrir de la mà de la doctora Isabel Rodà de Llanzà, en el decurs de les III Jornades de Clàssiques. La curiositat que em va despertar m’ha portat fins aquí:
Nîmes al sud de França té un poderós passat romà, el més conegut del qual és la Maison Carré però el seu escut, el seu emblema dissenyat per Philippe Starck el 1985, l’escut de futbol, el cocodril i la columna de la plaça du Marché de Martial Raysse, a part dels quatre cocodrils dissecats i penjats a l’entrada del seu ajuntament, ens recorden les monedes romanes:
Nîmes va ser fundada en temps d’August. Atès que bona part dels seus fundadors eren veterans que provenien d’Egipte, van encunyar una moneda fundacional amb la victòria de la batalla naval d’Acci (31 aC) a Egipte, simbolitzada amb un cocodril lligat a una palmera amb la llegenda COL.NEM. Colonia Neumausensis, nom derivat de l’expressió llatina “des del Nil“. El fet d’estar lligat a la palmera significa el domini romà d’Egipte, que a partir d’aleshores esdevindria el graner de Roma.
El tennista francès René Lacoste va rebre el nom de “el Cocodril” per la seva agressivitat en la pista una vegada va obtenir com a regal una maleta de cocodril que li feia molta il·lusió. El 1933, quan es va retirar, va llançar una samareta de tennis blanca de màniga curta i amb botonets fins al coll ribetejat i amb un emblema d’un petit cocodril verd primavera amb una mica de vermell a la boca oberta. Aquestes samarretes, els polos, han estat de moda des del 1930 i, a partir de 1970, s’hi van posar també altres peces de roba amb una àmplia gamma de colors i de models.
Creieu que Lacoste es degué inspirar en el cocodril de les monedes romanes de Nîmes: posició, direcció… Què n’opineu?
Ave!
Jo crec q sí, és molt similar, tot i que el romà sembla molt més agressiu que no pas el símbol de Lacoste. No coneixia aquest víncul que tenia la famosa marca amb els romans.
Valeee!
Ave lidaa!
Doncs sii..em sembla qe el cocodril de Lacoste pot tenir alguna mena de relació amb la marca qe ara representa.
Ja q
Jo crec que no té res a veure perque no hi ha cap relació..pero potser si, qui sap 😮
valee!
ave lidaa!!! jo crec que el Cocodril si té a veure amb la marca de lacost perquè está en la mateixa posició, pero no he torbat que té a veure el nom de la marca:(
vale lidaa!!!
aiix l’he donat a enviar el comentari sense voler jajaXD
Doncs el que et deia..era que es possible que Lacoste, pogi tenir una mena de relació, ja que com bé diu “va rebre el nom de “el Cocodril” per la seva agressivitat en la pista”
o sigui..per representar força i ser reconeguts.
podria seer??
Valee!
Jo crec que si té relació ja que el dibuix és molt semblant. Tot i aixó no tenia ni idea d’aquesta semblansa entre la moneda i la marca!
ave lida!!
a mi la vrita sembla que no te res a veure , pot ser que sigui una petita coinsidencia, segur que hi molts més articles amb alguna petia asemblança pero..que segur que no tenen res en comú ni que hagi sorgit la ideea d´aixo.
ave!!
ohhh!! fins i tot les marques de roba tant conegudes com lacoste tenen a veure amb els romans!.
Quina casualitat que el cocodril de lacoste s’assembli tant a les monedes romanes de Nîmes, jo crec que si que has van inspirar en els monedes, perque sino seria molta casualitat que el cocodril sigues casi casi igual i cap a la mateixa direcció, la mateixa possició, etc. I els enllaços de fotografies de la ciutat de Nîmes també s’assembles moltisim a les monedes.
vale!!
Jo crec que si que el logo de lacoste prove d’aquestes monedes perque esta en la mateixa posició i direcció i no crec que sigui una coincidencia!!!
Gali segur que es va inspirar en Nimes, ja que penso que Lacoste és una marca molt important i amb uns genials publicistes, per tant penso que segur que ho han fet pensan en el significat que els romans li donaven.
Jo crec que si que tenen a veure ja que els dos dibuixos s’assemblen molt. Encara que jo no sabia res de tota aquesta relació.
Ave Lida, molt interesant l’article sobre Lacoste, ara ja se d’on prové. Hi ha més casos de marcas de roba promogudes per gent del futbol, com las bambes de Johan Cruyff, http://www.elperiodico.com/EDICION/ED080703/CAS/FOTOS/EPP_ND/CARP01/f055mh05.jpg . Pot ser la clau de que Lacoste triunfés va ser la pervivencia d’un simból tan important com és el del cocodril.
Gali!
Jo crec que no hi ha massa realció pude una mica si pero no crec ni molt menys es relacioni directament o que s’hagi inspirat en el cocodirl de les monedes.
Penso que el fundador al anomenar-lo cocodirl va brdodar un cocodirl ala solapa de la seva jaqueta solsmanet per el seu sobrenom. Despr´´es va sorgir tot lo dels poles etc..
Avete!
Doncs suposo que si que s’hi va inspirar per què les monedes s’assemblen bastant a l’insignia de LACOSTE.
Llavors el cocodril vol dir força? o agresivitat?
Llavors potser no va ser el mateix Lacoste qui va voler fer referència als clàssics sinó el primer que li va dir Cocodril!
Aquesta si que no la sabiem, cada dia s’aprèn alguna cosa nova.
ave lida!!
jo també crec que tenen algu que veure perque els dibuixos tenen molt en comu
doncs mira!ja una cosa que no s’havia de la marca lacoste. jo crec que si que tre alguna relació.
Ave lida!
Per el que he observat La marca “LACOSTE” s’asembla una barbaritat amb les antigues monedes romanes. No només en això, sinò que també en l’antic i en el nou escut de l’equip de futbol de Nimes, en la plaça del cocodril lligat a una columna.
Personalment crec que la marca lacoste possiblemnt ha sigut inspirada per les monedes romanes, i tots els altres elements també, ja que fan com una serie de cadena, de un afagen el model i així successivament, fins que al final estan tots inspirats pel més antic, sense donar-se’n compte.
valee!:D
Gali! Jo també crec que es molt probable que estigui realacionat el logo de la marca lacoste amb el dibuix de les monedes romanes de Nimes, ja que aquestes van ser encunyades a partir de la victòria de la batalla naval d’Acci, i el cocodril de Lacoste va ser reconegut per un tennista agressiu i victoriós a la vegada, no?
a més la posició i la direcció del cocodril són pràcticament idéntiques!
Aue Lida!!
Jo crec que si que te relacio, perque Col.nem significa el poder egipsi, i Lacoste deu ser “el poder en la roba”
Vale!!
LIDA!Jo tambe crec qe pot tenir una certa relacio ja qe s’assembla moltisim!Son petites cosas qe sort qe ens esenyes,qe no en tenim nideia i que poc a poc, moltes cosas les podem relacionar am el mon antic.
auetelida
Nosaltres, no creiem res, ni que sigui veritat, ni que sigui mentida. Algun dia ja es podrà saber la veritat..
Ostres, fins i tot el logo de Lacoste està basat en la cultura clàssica! Ö
Em sonava que els romans les agradéssin els cocodrils, i em podía imagnar que hi hauria alguna moneda amb aquest animal, peró no hauria dit mai que una marca com aquesta s’hi pogués insipirar…
a partir d’ara m’hi hauré de mirar millor, amb els logos! 🙂
Hola, Lida!!!
k guayyyyy…! Ar ja se d’on ve el cocodril de de la marca LACOSTE…per que jo sempre e estat amb la intriga d’aquest cocodril…(jo deia: pero com es k akesta marca porta el logo d’un cocodril?) Bé espero ke provingui de les monedes dels romans…
“aixi ja se don ve el cocodri…jejeje”
Dew!!!
Hi deu tenir una relació directa ja que la forma del cocodril és gairebé igual: la boca oberta, les potes aguantant el cos com si anés a caçar. A part, el concepte que se li donés el títol, ve de la força que té el cocodril i de la seva perspicàcia. Sembla mentida com es complementen les diferents èpoques històriques!
Uala qe fort! segur que si que està relacionat, no veus que ultimament ( i ja fa tempsxd) tot està relacionat amb els romans!
No tenia ni ideia de que la famosa marca “LACOSTE” va sortir per un tennista francés al qual li deien “cocodril” gràcies a la seva agressivitat. Realment suposo que si que tindrá a veure una mica amb els romans, el logo es quasi ve el mateix, encara que el que surt a la moneda sembla mes agressiu per la forma de les potes i la boca..no?
jo crec que no té cap relació,diria que és simplement pel fet de que li deien “el cocodril”,però qui sap potser si que es va inspirar en el símbol dels romans.
SALVE !
Penso que si hi ha una relació entre el logo i el cocodril de la moneda. Aquest cocodril que veiem en el logo sembla ser que la posició on es troba i les seves parts són gairebé idèntiques a les que hi ha dins de la moneda romana.
Personalment, crec que probablement pots ser veritat el concepte de que aquesta marca “Lacoste” va ser inspirada en les monedes que tenien antigament els romans.
Vale….
Pingback: Una escapada romana a Nîmes i a Arle | Aracne fila i fila
Salve!
Sincerament m’ha sorprès el que arribava a amagar aquesta marca. No tenia ni idea de que la marca LACOSTE s’inspirà en l’antiga moneda romana. És increïble la quantitat de marques que arriben a inspirar-se en el món de les clàssiques.
Vale!