Monthly Archives: desembre 2007

L’Odissea en TIC

Si segueixes els exercicis del quadern virtual de  Carme Muñoz  sobre l’Odissea d’Homer, podràs arribar a Ítaca i recuperar el teu reialme; però, si t’hi perds, el Retorn d’Ulisses de Sebastià Giralt t’ajudarà. Després, deixa’m aquí un comentari per saber com t’ha anat la teva odissea en TIC i si fas segon de grec fes-lo al Moodle amb nota.

També et pot ser d’un gran ajut visionar aquest vídeo del programa Aleph de televisió de Catalunya:

Vid. Guia de lectura de l’Odissea d’Homer.

Nadal en grec

grec.jpg  Aquí teniu la felicitació de Nadal en grec del Nou Testament, tot recordant la meva professora de grec de l’IES Berenguer d’Anoia (Inca, Mallorca), Coloma Blanes i Blanes. Aquests dies previs al Nadal és un bon moment per traduir els textos del llibre de grec de segon (Teide, 2005), pàgs. 277 i 278: L’anunci dels pastors i Els Reis Mags. A veure si trobeu el text de la felicitació i el sabeu traduir.

El fil de les clàssiques

ariadna-i-teseu-horta.jpg Tal com Ariadna donà a Teseu el cabdell de llana per sortir sa i estalvi del laberint de Creta, aquí teniu el fil de les clàssiques de l’IES Cristòfol Ferrer de Premià de Mar. Desitjo que ens sigui d’un gran ajut. Saluete, discipuli et amici!

Margalida Capellà

P.S.: El fil de les clàssiques als blocs de Ramon Torné i Fernando Lillo i també a butlleTIC. Ha estat el bloc destacat a xtecblocs la tercera setmana de maig de 2008. També ha estat recomanat al Pléomen de la revista Auriga núm. 50.

Juguem com jugaven els infants grecs?

nen-amb-cercol.jpg Fa dies que ha començat la campanya de joguines de Nadal; potser en Fumera ja vigila els nens i els Reis ompliran les llars de joguines electròniques. Ha arribat, doncs, el moment en què ens caldria reflexionar com jugaven els nens grecs i quines diferències hi ha entre les seves joguines i les actuals. O, per ventura, la seva manera de jugar és més semblant a la dels nostres avis. Alumnes de grec, què n’opineu?

Nadal en llatí

 Ara ve de Nadal i si voleu cantar nadales en llatí aquí hi trobareu les lletres d’Adeste fidelis, Silens nox, entre d’altres:

http://christmas.bestlatin.net/blog/2006/12/

http://interletras.com/canticum/traducc_navidad.html

fins i tot, podeu felicitar el Nadal en llatí.   Felix Natalis!

Felicem Natalem uobis precor.