Monthly Archives: desembre 2007
Continuem fent repàs de llatí
Potser encara a alguns us caldrà, fer més repàs de la morfologia nominal i verbal llatina. Els exercicis interactius que proposa Marià Betriu us seran de gran ajut:
Llatí en TIC
A llatí de segon ens cal fer un bon repàs. Tenim sort! El company Sebastià Giralt ha fet unes activitats TIC que et seran d’un gran ajut:
. Oracions de relatiu (en flash o en quadern virtual)
Quan acabis, comenta’m com t’ha anat aquest repàs virtual.
L’Odissea en TIC
Si segueixes els exercicis del quadern virtual de Carme Muñoz sobre l’Odissea d’Homer, podràs arribar a Ítaca i recuperar el teu reialme; però, si t’hi perds, el Retorn d’Ulisses de Sebastià Giralt t’ajudarà. Després, deixa’m aquí un comentari per saber com t’ha anat la teva odissea en TIC i si fas segon de grec fes-lo al Moodle amb nota.
També et pot ser d’un gran ajut visionar aquest vídeo del programa Aleph de televisió de Catalunya:
Vid. Guia de lectura de l’Odissea d’Homer.
Repàs de mitologia
Per repassar el tema de mitologia, feu les activitats interactives que proposa el company Marià Betriu a Religió grega:
. Déus i deesses
. Herois i monstres.
No us oblideu de deixar-me un comentari.
La vida quotidiana a Grècia en TIC
Fem un repàs de la vida quotidiana a Grècia (I i II) a través de les activitats que proposa Marià Betriu a Euphorvia i després en deixes aquí un comentari.
Nadal en grec
Aquí teniu la felicitació de Nadal en grec del Nou Testament, tot recordant la meva professora de grec de l’IES Berenguer d’Anoia (Inca, Mallorca), Coloma Blanes i Blanes. Aquests dies previs al Nadal és un bon moment per traduir els textos del llibre de grec de segon (Teide, 2005), pàgs. 277 i 278: L’anunci dels pastors i Els Reis Mags. A veure si trobeu el text de la felicitació i el sabeu traduir.
El fil de les clàssiques
Tal com Ariadna donà a Teseu el cabdell de llana per sortir sa i estalvi del laberint de Creta, aquí teniu el fil de les clàssiques de l’IES Cristòfol Ferrer de Premià de Mar. Desitjo que ens sigui d’un gran ajut. Saluete, discipuli et amici!
Margalida Capellà
P.S.: El fil de les clàssiques als blocs de Ramon Torné i Fernando Lillo i també a butlleTIC. Ha estat el bloc destacat a xtecblocs la tercera setmana de maig de 2008. També ha estat recomanat al Pléomen de la revista Auriga núm. 50.
Juguem com jugaven els infants grecs?
Fa dies que ha començat la campanya de joguines de Nadal; potser en Fumera ja vigila els nens i els Reis ompliran les llars de joguines electròniques. Ha arribat, doncs, el moment en què ens caldria reflexionar com jugaven els nens grecs i quines diferències hi ha entre les seves joguines i les actuals. O, per ventura, la seva manera de jugar és més semblant a la dels nostres avis. Alumnes de grec, què n’opineu?
Nadal en llatí
Ara ve de Nadal i si voleu cantar nadales en llatí aquí hi trobareu les lletres d’Adeste fidelis, Silens nox, entre d’altres:
http://christmas.bestlatin.net/blog/2006/12/
http://interletras.com/canticum/traducc_navidad.html
fins i tot, podeu felicitar el Nadal en llatí. Felix Natalis!
Felicem Natalem uobis precor.
