ATENCIÓ FAMÍLIA! SILENCI SI US PLAU!

Un cop realitzat tot el projecte, és a dir donar resposta a les preguntes que ens havíem plantejat, els nens/es ens van proposar ensenyar a les seves famílies el castell, ens va semblar una molt bona idea. Llavors les mestres durant aquesta conversa, els hi vam dir que ells eren els protagonistes i per tant,  també podien ensenyar-los totes les coses que havien aprés. Però… va sorgir “el problema” de quina manera ho podíem fer: en fotos, en un vídeo, etc….però Maria ens va donar la solució. La seva padrina que estudia a l’institut fa Powerpoint i en podríem fer un.

Així doncs ens vam posar en marxa!

ENS POSEM A TREBALLAR !!!

Quan nosaltres com a mestres els hi vam preguntar de quina època eren els castells?, van sorgir molts dubtes, els nens/es tenien molt clar que els castells no eren de la prehistòria, ( va ser el tema del projecte que van fer a primer)  per la qual cosa vam decidir fer un enfocament dels castells des de la vessant de l’època de l’edat mitjana. Per tant vam treballar la línea del temps.

Per situar-nos en quina etapa de la història de la humanitat es troba l’Època Medieval, vam treballar de dues maneres simultànies: el visionat de dos documentals i la creació d’una línia del temps.

Al llarg del projecte van realitzar diverses activitats com:

En l’ àrea de Plàstica, vam fer des de la decoració del passadís, fins la tapa del nostre dossier…

També l’àrea de Valors i Religió, vam explicar  als nens/es que en l’Època Medieval hi havia dos creences religioses: el Cristianisme i l’ Islam.

En l’àrea d’Educació Física, vam fer molts jocs: jugar a la diana,  jocs amb les cintes, el joc de la corretja, la lluita d’espases, carreres de cavalls i també les justes.

En l’àrea de Música, vam treballar els diversos instruments de percussió, corda i vent més important d’aquella època. També vam escoltar la música medieval.

         

Per concloure el nostre projecte vam realitzar una  sortida didàctica al castell de Miravet. En aquesta, els alumnes es van convertir en autèntics exploradors tot utilitzant les matemàtiques com a fil conductor de la visita.

ON PODEM TROBAR INFORMACIÓ?

Vam fer una pluja d’idees entre tots i vam pensar  on podíem trobar informació sobre:

“Els castells”   

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

COM TREBALLEM?

Abans d’iniciar-nos en la cerca de la informació les mestres ens van proposar crear els nostres grups de treball (normalment a classe ja estan en grups cooperatius). Aquest cop però cada grup havia de tenir alguna cosa que els representés.

Després de parlar-ne una estona vam veure que els colors i els dibuixos que apareixien en la roba i els escuts dels cavallers medievals tenien un gran significat. A més de protegir als cavallers, els escuts també servien per identificar-se en els camps de batalla o en els tornejos.

Per això, i desprès d’explicar-ne algunes característiques més emblemàtiques, ens van proposar la creació d’un escut que representés el grup de treball.

Un cop elaborat cada escut, van escriure i explicar als companys/es el significat de cadascun dels dibuixos i símbols que havíem realitzat. El/la coordinador/a i el/la controlador de recursos de cada grup van ser els encarregats de fer-ho.

Com a cloenda de l’activitat, vam realitzar una petita valoració a partir d’algunes preguntes:

-Us ha agradat l’activitat?

-Per què?

-Canviaríeu alguna cosa?

-I ara, que podem fer en aquests escuts que hem creat?

 

COM ENS ORGANITZEM ELS MESTRES? I…ELS MESTRES COM ENS ORGANITZEM?

En una primera reunió d’equip docent de curs, vam compartir el tema del projecte interdisciplinari triat per l’alumnat i el què sabem i el què volem saber.

Tanmateix, cada docent es va involucrar en la realització d’activitats específiques de cada matèria, adaptant-se a les demandes curriculars. Des de la plàstica fins a les ciències socials, des de les matemàtiques fins a la llengua catalana, castellana i anglesa, la música i l’educació física.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

FAMÍLIA, ENS PODEU AJUDAR?

Una vegada escollit el tema del projecte i  com acostumem a fer sempre, vam fer  una nota a les famílies per demanar la seva ajuda. Entre tots vam pensar les paraules que havíem d’escriure mentre uns quants nens/es l’anaven escrivint a l’ordinador. Ens va arribar molt material (llibres, contes, fotocòpies, joguines, escuts de fusta, fins i tots castells fets amb família amb material reciclat).

Hola família,

aquest trimestre treballarem el projecte dels castells. Necessitem la vostra ajuda per buscar informació. Podem portar: llibres, contes, maquetes, dibuixos, fotos, fotocòpies, vídeos, jocs, objectes de viatges, roba o disfresses etc…

Moltes gràcies.

Els xiquets i xiquetes de 2n.

 

ENS PLANTEGEM PREGUNTES

Després de fer la nota als pares vam fer una pluja d’idees per  determinar què sabíem dels castells i què volíem saber. Llavors les tutores vam agrupar les preguntes amb 9 apartats:

  1. Època de castells. Edat Mitjana.
  2. L’arquitectura dels castells.
  3. La societat medieval.
  4. Els cavallers i els guerrers.
  5. Els oficis i costums.
  6. Les festes.
  7. Creences.
  8. Art i cultura.
  9. Castells del món.

 

 

 

ENS PRESENTEM

L’escola Sant Àngel de Camarles és una escola d’Educació Infantil i Primària d’una línia. Actualment hi han 3 grups d’Infantil i 7 grups de Primària.

És el primer any que participem en aquest projecte. També participem als projecte SI (salut integral) i #aquiproubullying.

El grup impulsor està format per 6 mestres (cap d’estudis, coordinadors de cicle i altres mestres d’Infantil i Primària).

Esperem aprendre i compartir experiències enriquidores amb aquest projecte!

 

 

ENCARREGATS DE LA MESA ELECTORAL

El grup d’alumnes encarregats de la mesa electoral érem 9 alumnes i les dos mestres d’educació especial i SIEI.

El primer que vam fer va ser consultar el següent dossier de les funcions de la mesa que van elaborar les mestres.

Vam veure que a cada mesa hi havia 3 persones, el president i dos vocals. Com que érem 9 vam decidir que faríem 3 meses i vam acordar cadascú la funció que realitzaríem.

Quan ja ho teníem prou clar ho vam explicar a la resta de grups perquè ni que no haguessin d’estar a la mesa tots sabessin el que s’hi feia.

En les sessions posteriors, amb ajuda de les mestres que ens van ensenyar diferents models, vam elaborar tots els documents que necessitàvem, les actes de constitució de mesa, d’escrutini, les llistes buides per anotar els votants i vam demanar el cens electoral a la secretària. El cens d’alumnes eren tots els de 5t i 6t i el cens de mestres era de tots els de l’escola. Fins i tot vam fer uns models de DNI on tots els alumnes van ficar les seves dades. Portar el DNI el dia de les eleccions era imprescindible per poder votar!

A l’última sessió vam fer un simulacre per comprovar que tots sabíem bé el que s’havia de fer, aquell di no podia fallar res! Vam muntar una mesa amb tots els documents i tots vam rodar per la funció que ens tocava mentre els altres simulaven ser els votants. Va ser molt divertit.