ENCARREGATS DE LA MESA ELECTORAL

El grup d’alumnes encarregats de la mesa electoral érem 9 alumnes i les dos mestres d’educació especial i SIEI.

El primer que vam fer va ser consultar el següent dossier de les funcions de la mesa que van elaborar les mestres.

Vam veure que a cada mesa hi havia 3 persones, el president i dos vocals. Com que érem 9 vam decidir que faríem 3 meses i vam acordar cadascú la funció que realitzaríem.

Quan ja ho teníem prou clar ho vam explicar a la resta de grups perquè ni que no haguessin d’estar a la mesa tots sabessin el que s’hi feia.

En les sessions posteriors, amb ajuda de les mestres que ens van ensenyar diferents models, vam elaborar tots els documents que necessitàvem, les actes de constitució de mesa, d’escrutini, les llistes buides per anotar els votants i vam demanar el cens electoral a la secretària. El cens d’alumnes eren tots els de 5t i 6t i el cens de mestres era de tots els de l’escola. Fins i tot vam fer uns models de DNI on tots els alumnes van ficar les seves dades. Portar el DNI el dia de les eleccions era imprescindible per poder votar!

A l’última sessió vam fer un simulacre per comprovar que tots sabíem bé el que s’havia de fer, aquell di no podia fallar res! Vam muntar una mesa amb tots els documents i tots vam rodar per la funció que ens tocava mentre els altres simulaven ser els votants. Va ser molt divertit.