ELS DOFINS: QUINES PARTS TENEN?

Donant resposta a una de les preguntes de què volem saber del nostre projecte sobre els dofins (aula de P3 C), vam fer grups cooperatius amb el nostres alumnes: amb grups heterogenis de quatre alumnes i utilitzant la tècnica del “Foli giratori”, cada alumne/a va escriure una de les lletres d’una part del dofí amb l’ajuda de la mestra.

Després van enganxar cada etiqueta al lloc corresponent de la figura del dofí. Aquí podeu veure el treball acabat:

ELS VOLCANS: QUÈ SABEM I QUÈ VOLEM SABER?

A la classe de 1r A hem començat el projecte dels volcans. Els primers passos van ser què sabem sobre els volcans i què volem saber sobre ells i, tal i com es mostra a la foto, hem realitzat dos cartells amb tota la informació que hem obtingut.

A més a més, amb els llibres que han portat els alumnes hem fet lectura compartida per crear noves curiositats i més coses a saber.

 

Presentació Escola Jaume II

L’escola Jaume II es troba al municipi del Perelló, un petit poble de la comarca del Baix Ebre (al voltant de 3000 habitants). El nostre centre, és un centre petit (una línia amb alguns salts a EI i CM). Dels 21 docents que aquest curs som a l’escola, l’equip impulsor el formem 12 persones entre mestres d’infantil, primària i especialistes.

Des de fa molts anys es duen a terme projectes interdisciplinaris però, arran d’una formació rebuda fa 9 anys es van prendre acords de centre respecte al treball mitjançant aquesta metodologia. Un d’aquests acords va ser que com a mínim es realitzaria un projecte per nivell per curs i en anys alterns els projectes de tot el centre girarien al voltant d’una temàtica comuna (animals en perill d’extinció, pobles primitius, oficis tradicionals de la població,…). Aquest curs coincideix en treball de temàtica lliure.

L’IE MARE DE DÉU DEL PORTAL ES PRESENTA

Hola companys i companyes,

el nostre centre fa anys que es treballa per projectes. Van començar a Infantil, després es van treure els llibres a Primària i el 2010 vam passar a ser Institut Escola i ja es va incorporar aquesta dinàmica a Secundària.

La nostra jornada està dividida en quatre franges horàries: 30minuts de lectura, teixit d’aula, tallers i espais d’aprenentatge. Els projectes es realitzen al teixit d’aula perquè n’és responsable el tutor/a. Els projectes són escollits pel grup classe i no tenen una durada establerta perquè cada projecte és un món.

El curs passat vam ser seleccionats per formar part de la mostra representativa de 30 centres d’EN21 i això ens ha obert moltes portes al canvi i la transformació està sent volguda per tot el Claustre. Ja fa anys que visitem escoles i aquest any tindrem la possiblitat de fer residències en centres impulsors del nostre país, quines ganes en tenim!!

Ens vam apuntar a la xarxa, sense saber que era sobre el treball per projectes, però segur que en traurem algun aprenentatge.

L’equip impulsor està format per mestres de les 4 comunitats (peitts, mitjans, grans i joves), un total de 8.

 

 

ENS PRESENTEM… ENCANTATS DE CONÈIXER-VOS

Som l’escola Marià Fortuny de Reus. Actualment, estem en procés de canvi metodològic per tal d’adaptar-nos més a les necessitats i motivacions dels nostres alumnes.

Ara per ara, estem observant, visitant, analitzant tant la nostra tasca pedagògica com la d’altres escoles amb unes característiques semblants a la nostra realitat. També estem en un moment d’aprenentatge i formació com a professionals i aquesta és una de les raons per la qual ens vam sumar a la xarxa de CCBB. Veiem que és una font d’idees, respostes i actuacions que ens poden ajudar i inspirar per definir més el camí que hem de dissenyar com a centre.

El nostre grup IMPULSOR està format per mestres de cada cicle i a les reunions hem establert les actuacions del Pla de treball a la xarxa d’aquest curs.

El primer punt que vam debatre perquè teníem diferents punts de vista va ser: què és un PROJECTE. Arrel d’això, hem marcat el nostre primer objectiu: definir i elaborar un model consensuat de projecte.

Us convidem a conèixer-nos més a la web de l’ESCOLA MARIÀ FORTUNY

VINCULACIÓ D’UN PROJECTE DE LA XCB AMB UN PROJECTE TIL

El nostre centre fa tres anys que forma part del projecte sobre Tractament integrat de les llengües (TIL).

Des del principi teníem clar que volíem vincular-los els dos per concentrar esforços i idees, però ens costava molt lligar-los. Si desenvolupar un projecte TIL ja ens va resultar complicat els cursos anteriors, ara calia afegir-n’hi un de nou. Calia trobar la manera. Això ens ha generat molt debat i ens ha comportat haver de refer diverses vegades els objectius i les activitats que volíem treballar.

Ara podem dir que “ja ho tenim” (però, només de moment). Considerem que, com que ens trobem en un procés obert, hi poden haver modificacions.

INICIEM EL PROJECTE DE LA XCB

Ens situem a finals del curs 2016-2017. Ens arriba la proposta des dels serveis territorials. La proposem al claustre i… Sorpresa! 6 companyes del centre s’atreveixen amb la proposta. Algú pot pensar que la resposta no és gaire ben acceptada pel nombre de voluntàries, però cal que tingueu en compte que som 23 en total (som centre d’una línia pràcticament).

Ja sabem qui en formarà part, però se’ns obre tot un repte al davant: I ara què cal fer? Confiem en les sessions de formació que esperem que ens donin una mica de llum en aquest camí que de moment encara és fosc.

Després de participar al 1r debat: Fem un projecte o entenem la vida de l’aula com un projecte? Fòrum Disponible des de 5 febrer 2018

Comentaris generals i particulars del grup impulsor de l’Institut Sòl de Riu
Hem tingut una mica de dificultats en trobar l’arrel del debat.
Són tantíssimes les intervencions que és difícil llegir-ho tot.
Resulta útil per a reflexionar.
Hem aconseguit algun material sobre tècniques de treball cooperatiu. Gràcies, Mireia Hugas @mireiahugas  i més.

Resultat d'imatges de cap marejat

Font: http://s03.s3c.es/imag/_v0/770×420/5/c/4/dudas.jpg

Les preguntes per a donar trellat al debat:
1. Què implica entendre la vida de l’aula com un projecte? És el mateix que fer un projecte?
2. Ens cal que hi hagi una problemàtica per fer projectes o en tenim prou amb una temàtica?
3. És necessari vincular el projecte a un producte? Com es pot entendre el producte final en el projecte?
4. El projecte ens fa replantejar aspectes organitzatius: horaris, agrupament d’alumnes, espais…?
5. El projecte ens fa replantejar l’avaluació?

Si voleu situar, com a comentari (o article) les vostres reflexions…

Presentació Institut Sòl de Riu – Alcanar (MONTSIÀ)

La participació en este bloc és una tasca encomanada per la formació de la Xarxa de CB.

La seua finalitat és oferir a tothom el fruit del nostre treball des de l’equip impulsor de la Xarxa de CB de l’Institut Sòl de Riu d’Alcanar.

Els nostres objectius fonamentals:

Fomentar el treball per projectes i el treball cooperatiu.

Avançar en el disseny d’activitats i avaluació per competències.

Fer visible i compartir amb la Xarxa de CB un dels nostres projectes.

L’hem format:

ANNA SANZ AYZA
ANNA VALLE MARTÍ
CARLOS SALVADÓ ROSELL
CAROLINA CAPILLA BOVER
DAVID CAMINERO BAUBÍ
FERNANDO F. JUAN BOIX
J. MANEL LLARCH GARCIA
JOANA SUBIRATS ÁLVAREZ
JOAQUIM ANTONI BONFILL ROSELLÓ
JOAQUIM GARCÍA BAUTISTA
M. AZUCENA SERRAT BAYO
M. JOSE BARON BUÑUEL
MIGUEL ÁNGEL GARCÍA OLIVARES
MONTSERRAT GARCÍA
TOMÀS CAMACHO MOLINA
VERÓNICA MARTÍNEZ LÓPEZ
VICENT RUIZ ORTIZ
XAVIER ROVIRA SANZ

REFLEXIONS SOBRE EL TREBALL PER PROJECTES

Durant aquesta sessió,  de treball conjunt, tots els membres de l’equip impulsor  hem reflexionat sobre:

-El treball que nosaltres fem són projectes o centre d’interès?

-Quins són els problemes derivats dels continguts d’un projecte.

-L’organització dels temps i dels espais escolars.

-El rol dels docents i dels aprenents

-Replantejament de l’avaluació formativa i sumativa.

-Participació de les famílies