“Ovidi per parelles”, adaptació curricular i atenció a la diversitat

Ovidi per parelles és l’adaptació del treball dels mites d’Ovidi, a partir de Narracions de mites clàssics, pels alumnes de quart de llatí que davant la impossibilitat de fer el treball de la guia de lectura Propostes de treball (pàgs. 191-201 versió en català; 203-213 en castellà) i no volent excloure’ls d’aquesta tasca, els vaig demanar una altra activitat i el resultat és espectacular. Aquí el teniu i aviat hi jugarem per tal de comprovar si realment sabeu en què es transformen els personatges dels mites ovidians.

Ovidi per parelles recull els mites de la primera part de les Narracions de mites clàssics ja que l’Hugo i l’Alexander finalment els han agafat al PQPI i ens han deixat però els tindrem sempre ben presents amb aquest joc de cartes per parelles que m’han regalat i que el Lucas amb l’ajut d’en Ricard, quan calgui, continuarà.

Les imatges són totes elles extretes d’internet, amb llicència Creative Commons, després d’haver fet una recerca exhaustiva i no pas per imatges del Google. El treball, com bé sabeu, el van fer majoritàriament en hores de classe i des del meu ordinador; també vàrem sentir com imprimien les imatges, els vàrem veure retallar, plastificar i tornar a retallar; també els vàrem veure aparellar mite i transformació, equivocar-se i tornar a buscar. Recordeu que la intenció d’Ovidi al principi de les Metamorfosis era precisament aquesta:

In noua fert animus dicere formas corpora.

Ara, però, ha arribat el moment de que nosaltres continuem amb el joc. En Lucas, ja sol ja amb en Ricard, ens farà aquest trimestre els mites de la segona part de Narracions, transformacions en plantes (per cert, en el vídeo heu vist com ja n’hi ha un, quin?) i el tercer el de la tercera part, transformacions en pedra. Entre tots i totes hauríem d’establir com jugar-hi, és a dir escriure les regles del joc i quan ho tinguem hi jugarem. El requisit màxim és demostrar que sabem els mites ovidians recollits en les Narracions de mites clàssics (ed. Teide) i que sou capaços d’explicar-los una vegada heu unit l’obra d’art (també es podria identificar) amb l’animal, planta o pedra resultant de la transformació.

N.B.: L’enhorabona Lucas, Hugo i Alexander! Us desitjo bona sort en trobar el vostre camí! Tot és possible si un s’ho proposa.

32 thoughts on ““Ovidi per parelles”, adaptació curricular i atenció a la diversitat

  1. Margalida Capellà Soler Post author

    Muchas gracias, Ana. El quid de la cuestión no es qué sino con quién; y tú lo sabes. Es increible, lo acabo de colgar y ya estás comentando. Eres un auténtico lince virtual. Hasta pronto.

  2. yousra

    Salve!

    El vídeo m’ha agrada’t moltíssim, surten tots els mites, els ha quedat molt bé aquest joc!
    A veure com queda la segona part, ja tinc ganes de veure-la!
    Espero jugar aquest joc, encara que me’ls sàpiga tots!!

    Vale!

  3. Margalida Capellà Soler Post author

    You, el teu entusiasme animarà en Lucas a continuar sol. Tens idees per redactar les normes del joc? Podries ajudar els de quart?

  4. yousra

    Salve!
    si es clar tinc algunes idees encara que ara no mol clares però posaré alguna en un pròxim comentari!:)!
    vale!

  5. Georgina

    Avera jo tinc una idea. S’assembla molt a un joc que jo vaig tindre de petita, era el joc de les families. Tractava de posar les cartes cap abaix i anar giran fins a trobar la seva parella, però com que em de jugar tota la classe.. dons llavors es tractaria de seguir un torn i qui tingui més parelles guanya.
    Potse sembla una tonteria però per lo menys hi participem tots.

    Ave! 🙂

  6. Fatima el Hanini

    Salve !
    Felicitats nois per les imatges m’ han agradat molt és molt interesant i divertit.

    Ave!

  7. Estefania

    Salve Lida :D!!
    el videoo es macnific de veritat es el mes bonic que he vist en tre tants perque amb nomes fotografies to has montat moltbe no ho se com ho fas pero sempres uns videos bonic
    aaah i aixo de que el Hugo i el Alexander han marxat a un altre cole i han deixat a Lucas han tota la fein pobret per el pero jo crec que es mereix un deu per que trobar totes aquestes fotografies del tots el mites del llibre de mites clasiquics es molt complicat pero tambe que aixo ajuda molt per explcar els mites.
    FELICITAS Lucas I Lida 😀 m’ ha encantat el video de devò

  8. Hanae El Mouden

    Salve!

    El treball ha quedat magnífic, és molt bonic m’agradat molt és nota que se l’han currat :D!

  9. Victoor :)

    salve Lida!
    Primer de tot, enorabona a Alexader i a Hugo perquè els han agafat al PQPI. tens raó Lida, sempre els tindrem entre nosaltres, o com a minim jo, ja que jo vaig estar ajudant-los una mica en el joc, a buscar imatges, a dir-li al Miquel, el conserge que em tallés les imatges…
    Crec que és un molt bon joc per apendre els mites del llibre.
    Ave Lida!

  10. Patricia

    Salve!
    El video esta interessant, han fet un gran treball es nota que li han posat interes. Felicitats.
    Vale!

  11. Hady Camara.

    Salve Lida!
    Jo també espero que l’Hugo,en Lucas i l’Alexander trobin el seu camí, i que amb una mica d’ajuda,entre tots construïm un joc amb un reglament i així puguem jugar a classe tots junts :D.
    Ja posaré algun que altre reglament.
    Vale!

  12. Anna Jimenez

    Salve Margalida !

    Jo tinc algunes idees per les normes del joc, però nose m’ho haure de pensar millor.
    Quan les tingui te les ensenyo.Però el video esta xulissim!

    VALE!

  13. Rabab

    Salve lida!
    El video us ha quedat molt bé nois felicitats!és nota que s’ho han currat!

  14. Chaima Anza

    Salve a tothom però especialment els de 4t Eso!
    M’agradat moltissim el vostre videoo!
    Seguiu aixì fent coses per el fil de les clàssiques i per nosaltres que som els vostres fans!
    Felicitats el vostre magnific joc!

  15. Randy Martorell Chirino

    Molt bon video Lucas.
    Estic pensam normes per posar, cuan sapiga algunes ja las posare 😀
    Vale!

  16. Ricard Alcazar

    salve!

    Això de que e ajudat nada..jeje he fet el 90 x100 més hores extres plastifican-lo etc..
    Per cert Lida as de actualitzar el fil i posar que es pugui ficar me gusta als comentaris com al facebook..:)

  17. Margalida Capellà Soler Post author

    Ens alegra, Alexander, que t’hagis passat per aquí. Bona sort!

  18. Olga Diez

    Fantástico. Me ha encantado el vídeo y sobre todo la idea. La verdad es que da para mucho, ya van saliendo ideas sobre qué juegos hacer: la familia, los memory… Pero lo que me parece lo mejor de todo es el excelente trabajo de investigación, selección, ordenación y realización que hay detrás. Felicidades a tus alumnos y a ti enhorabuena por las excelentes ideas que llevas a la práctica como si tal cosa…

  19. Margalida Capellà Soler Post author

    Muchas gracias, Olga. ¡Cómo se nota que me conoces!

  20. Pingback: Aracne fila i fila » Blog Archive » Ara i abans: l’urbanisme a Roma avui

  21. Martina

    Per favor margalida hem podria dir les respostes de les preguntes del final del llibre, les que estan a partir de la pagina 191. Gràcies.

  22. irina

    Salve!
    M’he llegit les narracions de mites clàssics i penso que t’ha quedat molt aquest video i és una idea molt original la d’aquest joc. A veure si en feu un altre!!

  23. Andrea Balart

    Salve! Ara que ja m’he llegit la tercera part de les narracions de mites clàssics ja puc identificar cada personatge amb la seva transformació. Penso que és una bona idea això del joc, a més és una bona manera per preparar-nos abans de l’examen de llatí.

    Vale!

  24. Nora Domingo

    Salve!!

    M’han semblat un video perfecte, i la idea és genial!! És increible tot el treball que han fet darrera d’aquesta magnifíca idea.

    Valete

  25. Jose Maria Fernandez

    Salveeee!!!!

    El video us ha quedat molt bé nois felicitats!és nota que s’ho han currat i han fet molt bona feina.

  26. Pingback: “In noua fert animus mutatas dicere formas corpora.” | Aracne fila i fila

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *