Els llatinistes du Lycée-Collège du Diois al Cristòfol Ferrer!

Els alumnes de llatí, acompanyats de Robert Delord, del  Lycée-Collège du Diois de Grenoble visitaran l’IES Cristòfol Ferrer en la seva estada a  Catalunya tot seguint les petges d’Hanníbal (Empúries, Ullastret, Tarragona, Barcelona, Olèrdola…), dins els seus meravellosos viatges per la llatinitat, ante diem XVIII Kalendas Februarias.

bann-catalogne-antique-small

Serà tot un honor per a nosaltres, alumnes de clàssiques, compartir un dia amb aquests 83 llatinistes francesos (i els seus 8 professors) que no parlen català i només cinc estudien espanyol. Vosaltres no estudieu francès (fa anys que ja no s’imparteix al centre) per tant el llatí i l’anglès seran els vostres mitjans d’intercanvi per tal de treballar plegats en el nostre projecte etimològic comú Radices Europae  i ampliar-hi coneixement en francès, català i castellà i alguns articles en català de la wiquipèdia sobre Hispània i la Catalunya romana. Aquí podeu consultar el seu quadern de ruta.

Memòria de Catalunya: La petja romana

Memòria de Catalunya: La Catalunya romana

Roma a Catalunya
Edu3.cat

Dia 15 de gener del 2010, els alumnes de llatí de Grenoble compartiran les classes amb nosaltres a les aules d’informàtica, visitaran les termes romanes de Can Farrerons. Dinarem junts, els ensenyarem el nostre centre i a la tarda visitaran el CAT de Teià! vid. huc

Tot just acabo de conèixer de la mà de Robert Delord el programa definitiu (quina delícia!) que podeu consultar aquí. Serà tota una experiència enriquidora per a nosaltres que hem de saber aprofitar. Compto amb vosaltres, alumnes de llatí!

Acabeu de passar unes bones vacances i que tingueu uns bons Reis!

12 thoughts on “Els llatinistes du Lycée-Collège du Diois al Cristòfol Ferrer!

1. Sere eloisa Velasquez Chala.

Dons jo estare encantada de coneixer els francesos i aixi sera millor per millorar el poquet que se de frances.

2. Alissa Komarova

Hola Margalida,
    anda m’acabo de enterar, tindrem visites el dia 15?
    Tants alumnes són, no entrem tots en l’aula d’informatica.

Que dificil, aixo de comunicar-se sense saber el idioma..costa!Aveure com anirà el dia, espero que bé!

Amb ganes de coneixer els alumnes!

Aliss, sort que t’assabentes a través del bloc. Ahir en vàrem parlar a classe, però tu no vas venir. D’aquí ve la rapidesa en fer la tasca plurilingüe del Moodle Fil.

4. Anna Salas Tarré

M’agrada la idea! Per fi alguna cosa més dinàmica!!!!! I no per les clàssiques, perque sempre estem fent coses, sinó un dia així més light i a la vegada didàctic!
    Jo en tinc ganes!

5. Júlia Serrano

Em sembla molt bé que ens visitin alumnes d’una altra escola per fer activitats de llatí, i més encara si són de França perquè així practicarem altres idiomes.

Espero que tot vagi molt bé el divendres 🙂

6. POL NOBREGA

Ja tinc ganes de que vinguin els francesos perquè penso que serà una bona experiència conviure unes hores amb ells i així practicar l’idioma après, que és el llatí.

7. Bet Rosell

Em moro de ganes de que vinguin els francesos! tot i que l’idioma no serà precissament una faclilitat per comunicar-nos, estic segura de que trobarem la forma de fer-nos entendre i d’esntendre’ls a ells!:) I són bastants… com ens repertirem per l’institut? xD
    Fa bastant de respecte que ens haigin escollit precisament a nosaltres, el fil de les clàssiques traspassa fronteres!
    Espero que vaigi molt bé, estic segura de que serà una experiència que valdrà la pena!

Vale!:)

8. Maria Salat

Quina sort que vinguin aquí, i que justament ens hagin escollit a nosaltres com a representants de Catalunya (és clar, que amb el teu blog, lida, no és estrany).
    I és que tenen moltes coses a veure-hi, aquí.

Penso qyue podem trere’n molt d’aquesta “quedada” amb ells aquest divendres, parlar de les mateixes coses i compartir-ne ens ajudarà molt a relacionar-nos, encara que parlem idiomes diferents. Crec que ens en sortirem bastant bé, amb l’anglès i el llatí.

En tinc moltes ganes, i saltar-me les classes normals per fer això em sembla molt més apassionant que assistir-hi. Tant de bo ho fessim més sovint i en altres assignatures, això!

I Margalida, proposo anar-hi nosaltres, hahah.

Tinc moltes ganes que vinguin.

Maria

9. Irena

Ave!:)
    La veritat es que va ser un dia inolvidable, vam haver de parlar amb el traductor almenys jo, ja que no parlaven en anglès:)
    vale Lida!

10. Pingback: El Fil de les Clàssiques » Blog Archive » Encara no coneixes El vaixell d’Odisseu?

11. Pingback: Una jornada plurilingüe inoblidable | El Fil de les Clàssiques