Sigueu benvinguts i benvingudes a un nou curs escolar! Enguany l’inaugurarem amb cinema. Per què, no? Gràcies al company Ricardo d’Helleniká. Recursos de griego antiguo, podrem començar la nostra singladura cap a Ítaca tot esbrinant per què serveix estudiar grec i llatí a partir d’un fragment d’ Emperor’s club de Michael Hoffman, 2002.
Gràcies a Ricardo, també podem visionar un fragment de La Versión Browning de Mike Figgis, 1994:
[youtube]http://youtu.be/-PG1J6tKUww[/youtube]
Què us ha semblat? Bé, teniu tot el curs per esbrinar, i segur que ho aconseguireu si no ho sabeu encara, per què cal estudiar els grecs i els romans? Del curs passat tenim un apunt amb un interessant fil de comentaris que podríem anar allargant fins on vulgueu sobre Per a què serveix avui estudiar llatí? i us recomano un article molt interessant de la companya de Chiron Ana Ovando Los beneficios de una educación clásica, títol que ens diu que ha agafat del gurú de la web 2.0 Tim O’Relly, mireu per on també va estudiar clàssiques!
Encetem curs, doncs, i ho fem amb un projecte digital de clàssiques, diria jo, completament consolidat i ben premiat, amb rap i tot! i des d’aquí vull agrair a l’equip directiu de l’ IES Cristòfol Ferrer el fet que hagi respectat la meva desiderata i ens hagi assignat totes les nostres classes en aules digitals connectades a internet. El Fil de les Clàssiques que pretenia fer vacances, tal com us vaig dir, no ha tancat les seves portes (tant El Fil com Aracne han estat entre els primers blocs més actius dels setze mil de la XTecblocs i dels de la blogosfera de clàssiques Chiron), si no ens heu seguit, ara serà el moment de llegir i comentar els apunts i els comentaris que s’han escrit durant els mesos d’estiu i, si no heu compartit les vostres vacances clàssiques a Aracne fila i fila, encara ho podreu fer, si voleu.
Si l’any passat encetàvem el curs, tot regalant-vos Aracne fila i fila, un espai dins El Fil de les Clàssiques per a vosaltres per tal que convidéssiu a qui vulguéssiu, un any més tard podem afirmar que Aracne ja és una realitat ben consolidada que ha arribat als 244 apunts i als 1642 comentaris, tot un exemple a seguir per a altres estudiants de clàssiques, i per això ha estat mereixedor del centaure d’or de Chiron 2009. Tots els alumnes del curs passat hi varen deixar la seva empremta (ara us toca a vosaltres!), també ens han escrit professors i alumnes d’altres centres, sobretot de l’IES Isaac Albéniz, nens de primària i joves de vuitanta anys, amb una fita molt clara: la passió pel món clàssic i les ganes de compartir tots plegats aquest amor i coneixement. Aracne fila i fila , un regal del curs passat perquè fos vostre, aquest l’heu de continuar gestionant vosaltres, convidant altres alumnes i interessats pel món clàssic d’arreu i plantejant enigmes, pujant els vostres muntatges audiovisuals i recerques, sent bon model d’ús d’internet etc. amb l’única condició que els temes continuïn sent de cultura i civilització grecollatina, relacionats amb el currículum vigent de grec i de llatí i la seva pervivència al llarg del temps fins a arribar a l’actualitat. El nadó de El Fil de les Clàssiques se’ns ha fet gran i ara és un projecte digital completament consolidat amb la participació de qui vulgui i amb el ferm compromís de treballar tots junts per aprendre a aprendre i aprendre a compartir el que sabem o el que volem saber. Les parets de les nostres aules no seran un obstacle i obrirem la nostra finestra al món i compartirem projecte educatiu ara per ara amb els estudiants de clàssiques de l’IES Albéniz de Badalona, amb l’amiga Teresa Devesa al capdavant, coordinadora pedagògica del centre badaloní. Qui vulgui, a més de fer-ho com ho visitant, es pot apuntar a aquesta nostra singladura que avui comencem tot i que no hem aturat ni durant les vacances d’estiu; per tant podem dir que El Fil de les Clàssiques amb Aracne fila i fila és un lloc comú de publicació i intercanvi obert al món clàssic i a la seva pervivència i actualitat per a tothom que vulgui compartir el seu coneixement, la seva experiència o els seus dubtes sobre aquest món que hem llegat de grecs i romans. No hi ha dubte, tots som grecs i romans i ens trobem Roma a cada passa!
Engeguem el curs i encara no podem escriure en grec, ni tenim corrector de català. Em sap molt de greu; però tinc esperança ja que els tècnics del Departament d’Educació estan treballant perquè el més aviat possible poguem escriure en grec. La nova actualització dels blocs de la Xtecblocs ens ha permès posar etiquetes als articles i, a més d’emprar el cerca com fins ara, el núvol d’etiquetes us ajudarà localitzar més ràpidament qualsevol tema dels més dels cinc-cents articles publicats a El Fil, sense comptar els d’ Aracne fila i fila. A El Fil hem superat amb escreix els sis mil comentaris (un bloc s’alimenta dels seus comentaris!), a més els anteriors d’Aracne; a El Fil no tenim comptador de visites (a Aracne, sí!), va néixer com un bloc d’aula de clàssiques de l’IES Cristòfol Ferrer, ho continua sent, però poc m’imaginava haver arribat, sols amb molta dedicació generositat, a on hem arribat amb tant de reconeixement arreu i tot gràcies a vosaltres, al vostre interès i participació. Moltíssimes gràcies! Ara que comencem un nou curs, molts dels companys i companyes amb qui vaig engegar fa un any i nou mesos aquesta aventura digital ja són a la Universitat o al món laboral, ens continuen escrivint i comentant però ara us toca a vosaltres, alumnes blocaires (vid. El País Semanal d’ahir), de decidir si el voleu continuar.
D’entrada, estrenem logo: una dona grega amb tauleta encerada per escriure i fil de llana per filar, fet ad hoc a partir de dues peces de ceràmica grega com si escrivís amb un portàtil. Espero que us agradi!
Xtecblocs ha actualitzat el WordPress per tant hi trobareu canvis a l’hora d’editar; a més fins ara calia per publicar articles tenir el correu de l’edu si sou alumnes però ara ja no en fan més i abans d’any ens comunicaran quin sistema seguiran; mentrestant els que no teniu identificador us caldrà editar amb el dels companys. Com veieu la mar tampoc no és plana per als que no heu filat mai però no patiu, si l’any passat vàrem patir els talls de la xarxa, i la mala connexió a internet, ho superarem i com Ulisses aconseguirem arribar a Ítaca si voleu, és clar! A més amb la nova llei educatiu cal aconseguir les competències digital, audiovisual, etc. Al menú lateral dret de El Fil hi trobareu moltes eines de El Fil arreu (YouTube, Vodpod, Vimeo, Slide, Google…), enllaços i recursos que us portaran a la xarxa i a Aracne teniu els enllaços a l’actualitat de la premsa. Podeu començar per Chiron, un portal educatiu del món clàssic amb moltes aracnografies i consultar l’actualitat de la seva blogosfera, on podreu llegir blocs d’altres aules i estudiants, entre els quals Secretos de Argos, un excel·lent bloc d’estudiants de diferents centres sobre referents clàssics. Recordeu que treballar en xarxa no és un retalla i enganxa, que cal citar i que cal enllaçar, que cal ser respectuosos i tot allò que em sentireu a dir una i altra vegada: tots plegats hem de multiplicar el coneixement, no mutilar-lo.
A més del treball en obert amb El Fil de les Clàssiques, Aracne fila i fila i Tutorials per blocar bé, treballarem molt més que el curs passat a la nostra aula virtual El fil moodle (d’ ensenyament, d’aprenentatge i d’avaluació), continuarem fent teatre en llatí viu, recreant les nostres lectures, trobant-nos al club de lectura, participant en el llibre de la prestatgeria virtual de la Xtec, preparant-nos sobretot per a l’accés a la Universitat, celebrant les festes a la romana i a la grega, fent sortides al teatre, visitant restes arqueològiques, deixar-nos visitar per experts, anant a conferències, fent tallers de cuina, jugant com a romans al pati, fent exposicions al centre, performances i manualitats, viatges i recitacions… A finals d’octubre ens trobarem al Parc del Laberint d’Horta a Barcelona i farem la nostra gimcana mitològica i etimològica amb els estudiants badalonins de primer de batxillerat, però espero que abans ja us hagin conegut i comentat a la nostra xarxa de clàssiques; més endavant, primer serà virtual, fareu la coneixença en persona els de quart de llatí.
Abans d’acabar aquest primer apunt del curs 2009-10 permeteu-me un consell i perdoneu també serà cinematogràfic, aquest cop de la pel·lícula que tots deveu haver vist El Club dels poetes morts de Peter Weir, 1989:
[youtube]http://youtu.be/ybNOqg1p4Mg[/youtube]
Quin consell us dono? Doncs, el mateix que el professor dóna als seus alumnes. Sabeu és un consell clàssic, d’una llarga tradició literària, ja recollit en Ausoni. Sabeu quin és? Què cal fer, doncs, per trobar el camí personal que permetrà trobar la part més valuosa de la nostra vida? Carpe diem!
Molt bon curs a tothom! Bonam fortunam habeatis!
Muchas gracias por todas las referencias, en especial al blog de los chavales de Referentes clásicos, a los que remitiré a tu artículo para empezar con ganas y fuerza.
Estoy convencida de que este curso va a estar repleto de buenas e interesantes experiencias, así que hay que entrar con los mejores ánimos en clase. Mis mejores deseos para este principio de curso.
Que dir…
El Llatí no es ninguna llengua morta, es una llengua que va nèixer fa moltisims anys.
Avui en día, en tots els llocs del mon, a cada indret, s’hi troben restes romanes, on els arqueolegs investiguen i es una causa molt important, per remarcar que si encara s’hi troben restes, la llengua no té perque estar morta. De fet, avui en día hi han objectes, noms de Tendes, i comunicats que mantenen aquesta llengua.
Una mostra es que avui en día seguim estudiant aquesta llengua, aprenen cada día mes sobre aquesta cultura, i tots esperen que mai es perdi.
Muchas gracias, Ana, por tus buenos deseos, tu inmensa generosidad y por abrirenos camino y hablar tan bien. Leí tu opinión en el País Semanal.
Los días de Argos, aquí y en Aracne serán muy bien recibidos. Os esperamos.
Feliz curso.
Uri, veig que vares aprofitar molt bé les classes de quart! Així m’agrada!
El primer vídeo té tota la raó dient que ja no es valora la herència clàssica i que és molt difícil (jo diria que gairebé impossible) educar i crear persones civilitzades si no es tenen en compte les nostres civilitzacions anteriors, per tant, si als instituts que són els encarregats d’educar-nos, de formar-nos i de preparar-nos per a la civilització no es fa un ensenyament que tingui en compte a les mares de les nostres civilitzacions actuals quina classe de ciutadans hi haurán d’aquí a uns anys?
No cal dir que el departament d’ensenyament no està facilitant aquesta tasca d’educació amb fets com per exemple que encara no podem escriure en grec a un bloc amb tants reconeixements acadèmics com és El fil de les clàssiques.
L’últim vídeo m’ha agradat moltíssim…penso que molts cops els joves creiem que la juventut és eterna i per aquest motiu deixem passar oportunitats que no sabem que no es tornaran a repetir, perquè cada dia és un únic i irrepetible…molts cops deixem les coses per un altre moment sense pensar que el millor moment és el que estem vivint. M’agrada el teu consell Gali!el de viure la vida!el d’aprofitar el moment! m’agrada perquè fins que no ens passa alguna desgràcia o no veiem la mort o el final d’una etapa molt aprop, no ens adonem de que ens estem morint cada segon, que cada segon que passa estem aprop d’un final que tard o d’hora ens arriba a tots (i no només parlo de la mort, sino que també del treball de recerca, de la sele…etc).
Molts bons articles Gali!espero començar aquest curs amb més força que el anterior!
Bon dia a tothom i bon inici de curs!
Mirava el video de per què s’ha d’estudiar les clàssiques i es el de sempre… estudiar les clàssiques, serveix per a coneixer millor l’origen de la nostra llengua, de la nostra cultura, dels nostres costums i tradicions etc.
Hi ha moltíssims referents clàssics arreu del món. arreu de les noves tecnologies, a la moda, per exemple, com comentava fa una estona al article de les sandàlies romanes… i es interessant estudiar coses sobre el nostre origen i veure com evoluciona la societat entorn als costums clàssics. És interessant, per exemple, enrecordar-me de com vestien les dones romanes, el curs passat, i aquest estiu copiar-me’n el calçat!
Doncs, per començar a comentar, aquí està el meu segon comentari.
Ànim a tots i a totes tant amb les clàssiques com les altres assignatures! Creieu-nos, tot el que s’estudia té una certa importància i s’estudia per alguna raó, sinó feu un passeig pel fil de les clàssiques!
SALUETE!
Salve Margalida!!!
Un curs mes ja estim aqui, amb les piles carregades i amb moltes ganes de reprende el fil de les classiques.
Margalida, ens has ensenyat de que el llatí i el grec no son dos llengues mortes, sino que son presents diariament en la nostra vida, que han format el que es avui dia la nostra cultura.
Tu ets una de les millors representants i defensora del llati i el grec, hi ens ho has demostrart sempre, et felicito per el teu esforç i dedicació per a que els teus alumnes aprenguin cada dia una mica mes de la cultura grecollatina.
Ave! Bé Margalida jo vaig a arrivar a la conclusió de que la nostre cultura actual europea i gran part de l’Americana se la debiam a grecs i romans i les seves innovacions politiques, de convivencia, i les fortes transicions que van cometre, tot i que fins ara em estat llimant aquestes qualitats. Sóc conscient d’això en gran part gràcies al bloc i tot al material que comporta, tú Margalida també m’has obert els ulls dia a dia a classe, sense dubte.
La prova de tot la tenim devant nostre, tot és ple de proves.
Respecte els vídeos estic dacord amb el primer i el seu discurs, però cal recordar que el món pateix una evolució constant i a vegades em de equivocarnos i patir com a civilització per tal de millorar, igual que passa amb les persones, no creus Margalida? I respecte al segón vídeo cla que em d’aprofitar el moment i sempre ho tinc present perquè vida nomes hi ha una, però també es veritat que gairabé només podem fer amb llibertat total el que socialment estàr acceptat.
Vale Margalida!! fins demà.
Excelente artículo, Margalida, y muchísimas gracias por la deferencia que has tenido hacia mí incluyendo los enlaces de HELLENIKÁ. Tal vez sirva también para tu alumnado este otro fragmento de vídeo:
http://griegoantiguo.wordpress.com/2009/04/15/the-emperor%C2%B4s-club-fragmentos-para-humanistas-ii/
Un saludo muy cordial y ¡feliz curso 2009-10!
Avee Lida!
Avui de nou començem el curs, però ja és el Batxillerat.
Prmierament estic convençida de fer llatí i Grec, ja que més endavant faré una carrera d’interpretació o traducció, perquè s’em donen bé les llengües i simplement m’agraden.
Per altra part, vui dir que avui día els joves, els adults i infants haurian d’aprofitar cada moment que la vida els ofereix perquè quan et donis compte serà massa tard.CARPE DIEM omnes!jaja
El llatí no és una llengua morta, molta gent ho diu, però per què si cada dia ho fem utilitzar al nostre propi vocabulari, a la medicina , tèrmins científics,mots solts com ara a priori,etc?
valeeee:D
Moltes gràcies a tots i a totes. Me n’alegro moltíssim de retrobar-vos i veure que es recull el que se sembra i fins i tot més. De nou molt bon curs!
Ricardo, gracias a ti por compartir tan excelente material. Lo mínimo que puedo hacer es citarte y enseñar a mis alumnos a ser respectuosos con el trabajo de la red.
Conocía este fragmento que nos recomiendas, pero mis alumnos, no. Nos dará mucho juego para comentarlo. Muchas gracias y feliz curso.
Molt bonica l’entrada, Margalida! Segur que auqest curs que comença serà, com a mínim, igual de bó que el passat. Et desitjo el millor amb els teus alumnes.
Ens veurem a Sagunt?
Moltes gràcies, Lluís! Jo també et desitjo que tingueu un molt bon curs i, sens dubte, m’agradaria aquest any aprendre dels companys de clàssiques de Sagunt i conèixer més companys chironians; abans, per això, ens veurem a l’imperial Tàrraco i en parlem!
Referent a l’estudi dels clàssics em permeto d’enllaçar aquí per als meus alumnes un apunt teu molt animador:
Ejemplos para levantar los ánimos.
Salve Lida!
Un altre any que ens veiem, però ja començant en batxillerat amb ganes i ademès tenin llatí & grec.
Está clar que no son llengües mortes, si moltíssimes de lesexpressions que fem servir son llatines i gregues.
Aue! Lida
El llatí no és una llengua morta, encara perdura, la nostra propia llengua bé del llatí.
Avui dia encara és fa servir.
Vale Lida
Aue Margalida!
Gràcies per la benvinguda. Espero pasar un molt bon curs a aquest centre. He escollit estudiar llatí i grec perqué crec que son la base de moltes llengües i cultures, la nostra inclosa. Es veritat que molta gent diu que es una llengüa morta però, es molt important encara, nose perque tinc interés per les llengües i s’em donen bé.
El bloc està molt bé. =D
ave lida
El video esta molt bé te molta raó,perque avui en dia la gent no li dona importancia a les classiques,peró encara que la gent no es don-hi compte a tot arreu hi ha llatinismes,simbols,termes etc…
Lida tu ens ensenyes cada dia a cada classe que el llatí no es una llengua morta ni ho será perque sempre está present a la nostre societat
Gràcies per la benvinguda Margalida, aveure si aquest any em va millor que el passat.
Es cert que les classiques no es valoren tant com s’haurien de valorar, encara que cada cop la gent s’interessa mes pel tema. Els dos videos tenen raó, la pel·licula es molt bona per cert.
Holaaa!!
Muy bien la pagina web, estan muy bien los videos.
El latin no es una lengua muerta, por que entonces no lo estariamos estudiando en classe.
Es una lengua, que a marcado mucho durante muchissimos años y es muy importante, saber, que la gente antes se comunicaba a través del latin o del griego.
Así que animo, y espero que algun dia todo el mundo se de cuenta de lo importante que es aprender lenguas.
Ave Lida!
Es presenta un altre curs davant nostre, el tercer que faré acompanyada de la cultura grega i romana, el segon estudiant llatí i el primer per a grec.
M’agrada saber que després d’aquests tres anys el bloc d’el Fil, que vaig tenir l’honor en ser de les primeres alumnes que el van inaugurar, encara segueix en peu i més fort, cada cop més comentat i més visitat. I Aracne no es queda enrere!
Respecte al primer vídeo ja està tot dit a l’article de ‘Per a què serveix avui estudiar llatí?’, el llatí viu en les nostres llengües (castellà, català, francès, italià…), viu al Vaticà, viu fins i tot en pel·lícules, cançons i anuncis.
I el ‘carpe diem’ de ‘El club de los poetas muertos’ (una pel·lícula molt maca, però molt trista) tampoc puc dir gaire. És una frase que significa que hem de gaudir el moment, no deixar-lo passar, perque la vida és massa curta com per distreure’s, l’hem de gaudir al màxim.
Bon curs a tothom!
Vale:-)
Ave Lida!!! primero que todo quiero decirte que el articulo estaba muy bien y me parece mal que la gente diga que el latín sea una lengua muerta porque no es verdad tu misma ya no lo as demostrado y el latín forma parte del día a día de cada uno de nosotros 😀
bueno yo he escogido latín porque me gusta y griego también pero ya veo que me despisto,como me lo acabas de decir jaja pero espero que vaya bien el curso. y carpe diem!!
valee lidaa!!!
Ave Lida!
Estoy muy contenta de estudiar latín y griego este año! La carrera que me gustaría hacer lo exige, pero también pienso que sumergirse en este mundo es increíble.
No se por donde empezar, hay muchas cosas que decir sobre esta entrada, pero si tengo algo claro es que estudiar latín es algo fundamental, y no es una lengua MUERTA señores! Es el orígen de nuestro idioma y de muchos otros. Nuestra vida cotidiana está marcada por las herencias que nos ha dejado, fijaos en la expresión CARPE DIEM! ¿no es algo que todos pensamos?
Salve Lida!
Latín 1
Després de tornar a llegir-me aquestes dues entrades tinc encara més ganes d’apendre la llengua… però no només, sinó que ara també tinc ganes de descobrir el context social i cultural del llatí a l’actualitat.
De moment tinc dos anys per davant, i hauria de començar per per posar-me al dia! Que la sensació de ser dels pocs que comencen aquest llatí és com una espina clavada.
El segon video, el del Club dels Poetes Morts, m’ha agradat moltíssim: el missatge que transmet estic segur de que és fonamental seguir-lo en tot moment, doncs és gairabé la única manera de, un cop ja has arribat a ser un jubilat, no tenir l’oportunitat de dir “he desperdiciat la meva vida”.
Ah, per cert! Felicitats per aquest blog tan genial! És un dels millors blogs que he vist en molt de temps. Espero que segueixi així durant molts anys, perquè estic segur de que servirà a molta gent interessada en el llatí, no només alumnes com nosaltres.
Lida!
Pfff, no se per on començar! Tot aixó es genial! Per mi es una escola nova on tot comença de nou, lloc, companys, curs… Es el primer any que faig llatí, es a dir, no en tinc ni idea d’aquesta llengua a part dels quatre encanteris que surten als llibres de Harry Potter xD Realment aquest bloc es un gran treball i m’ha sorprés moltíssim que nosaltres hi poguem treballar! És com un mon nou que en les classes de llatí sigui així com treballem. M’encanta:) Més coses… d’aquesta entrada haig de comentar que m’ha encantat, sobretot pels dos videos que has inclós ja que en el primer surt un dels meus actors perferits, Michael Gambon! i en el segon es un fragment de El Club de los Poetas Muertos que quan la vaig veure em va impactar moltissim i em va agradar molt:)
Realment et fa reflexionar. De moment estic molt agust amb el parell de classes que em fet i espero que les classes de grec siguin tan interessants. Moltes felicitats pel bloc, realment et mereixes tots els premis que t’han donat:)
Μπορείτε τώρα να χρησιμοποιήσετε το ελληνικό αλφάβητο.
Quina alegria! Moltíssimes gràcies, administradors de Xtecblocs! Justament des d’aquest ordinador no puc escriure en grec.
Els alumnes de grec se n’alegraran moltíssim.
Gràcies de nou pel temps i esforç invertit!
Ave!!!
Referint-me al video del fragment “El Club de los Poetas Muertos”, aquest professor el que intenta fer es trencar els esquemes, pot ser, d’aquesta escola de ” prestigi”. Tots els alumnes s’esperen la mateixa clase de sempre, postrats a una cadira 60m escoltant, o no a un professor de literatura( una mica tostón)peró aquest professor ho fa diferent, els va sortir de la classe els col•loca al passadís i els fa llegir l’estrofa d’un poema d’Ausoni ” Para que las virgenes aprovechen el tiempo” seguidament els fa veure una fotografia tot explicant-lis als alumnes que aprofitin, qe aprofitin el màxim les seves vides, dels estudis ,que no s’adormin perque tot te un final.
[..Aprovechad el momento chicos, haced que vuestra vida sea extraordinaria..]
Έχω μία ρώτηση για το “admin”. Στο μπλοκ Αράκνη έγραψα ένα σχόλιο με το Euclides Grec Politònic μα μετὰ την έκδοση, δεν μπορεί να διαβαζεται. Τι πρέπει να κάνουμε;
Ευχαριστώ παραπολύ!
“Carpe diem”, Margalida. Intentarem treure tot el suc possible del nou curs que comença. Ens veiem a l’Aracne! I al Parc del Laberint!
Ευχαριστὠ πολὐ!
Acabo d’escriure amb el grec de l’ordinador portàtil (Windows Vista) i també amb Windows XP, sense l’Euclides, i també funciona.
Teresa, ens han arreglat El Fil i n’estem molt agraïts; ara caldrà tenir un xic més de paciència i aviat ens arreglaran també Aracne.
Avui és un gran dia per a El Fil de les Clàssiques i especialment per a mi.
Καλησπἐρα σας!
Kalimera
Les raons principals per les que critico positivament aquest blog son en primer lloc,que es un blog que esta obert a totes les persones que s’interesen per les classiques,en segon lloc aquesta xarxa genere una gran comunicacio entre tots els que participem que pot facilitar i enriquir el treball que cada persona cultiva en aquest espai y fora d’ell,i de pasada crea una comunitat cada cop mes potent de persones amb afinitat a les classiques.
Salve, Dani! però si el teu comentari és un fantàstic elogi! Moltes gràcies!
Aquest video reflecteix que hi ha moltes mes persones que fan que el llati sigui una llengua mes parlada aixo podria ser molt inportan , per mi el llati no es una llengua que ha desparegut si no que no li odnen tanta impoortancia i aixo esta mal fet . a MI M’AGRADA ¡¡
Ei, Lida!:) M’han agradat els dos fragments de pel·lícules, tot i que no n’he vist cap de les dues… xD
Carpe diem!
Jo espero que ho passem tant bé com l’any passat, Lida, i que aprenguem igual o més.
El Club de los poetas muertos em va encantar, llàstima del seu final tràgic… Bueno, també es pot pensar que ens diu moltíssimes coses, aquesta pel·lícula. La meva mare també em diu carpe diem de tant en tant.
ola bon tarda!!!!
Bueno m´agrada molt el llatí i el video de los poetas muertos está fantastic a m´agrada molt el llibe de lectura de narración bueno saludos pa tohtom..
Hola, Hugo! Estic molt contenta que t’agradi el llibre de lectura i que finalment hagis pogut fer el teu primer comentari. Segur que no serà l’últim! Bon curs!
Salve, mihi nomen Mireia est. Ego Hispana sum et ego in Reus vivo. Ego quattuordecim annos nata sum. Dicipula Schola Puigcerver sum. Ego symptahia et amicusa sum. Adriana et ego amicae sumus. Vale! 🙂
Salve Mireia, gràcies per deixar-nos aquest comentari, dimecres m’anirà molt bé a classe de llatí de quart per animar-los a fer la seva presentació en llatí.
Vale!
Aveee!
Nosaltres solament hem vist la segona pel.lícula, sobre l’altre es la primera vegada que en sentim a parlar.
Cal dir que ” el club de los poetas muertos ” és ja una pel.lícula mítica que va tenir molt d’exit en el seu moment per la revolució social que va causar.
salve!
Ave!
Quina bona presentació del nou curs. Felicitats per l’article! És curiós el fet que quan conèixes coses noves les veus més sovint i amb freqüència. Això és el que m’ha passat amb el llatí. Ara que el conec, puc afirmar que per res del món és una llengua morta, i aquest bloc juntament amb l’Aracne ho justifiquen.
Esperem que aquests blocs tan interessants durin molt de temps, ja que són una font d’informació amb anècdotes i articles molt cuiriosos, diferents.
Molt bon curs a tothom!
😀
La Teresa pot estar ben contenta no només heu comentat avui moltíssim els apunts d’Aracne sinó que també alguns alumnes de l’Albéniz heu comentat aquí. Moltes gràcies! Carpe diem!
Endavant i bon curs a tothom! Seguirem col·laborant…
Això esperem!
M’acabo de incorporar a llatí a 2 mesos de començar el curs i me cambiat a llati perquè crec que em servira més que l’altre credit que estava fent,es una llengua a la cual tinc intriga i magradaria aprendrela.
Pingback: El Fil de les Clàssiques » Blog Archive » Noves lectures a 2n de llatí!
Pingback: Aracne fila i fila » Blog Archive » Aracne ens fa dos anyets!
Pingback: Comencem, doncs! | El Fil de les Clàssiques