FASE 4 – TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ

En aquesta etapa els alumnes han buscat informació llegint llibres, per internet, amb fotografies… Han revisat les preguntes i han anat anotant la informació més rellevant.

En tot aquest procés de recollida i sintetització de la informació els alumnes han estat guiats pels mestres. Han decidit la millor manera de presentar-la als companys: en un full, en una cartolina o fins i tot en una presentació digital.

L’objectiu era que els alumnes es fessin seva tota la informació seleccionada, que tots els membres del grup tinguessin un paper actiu en el mateix i que fossin capaços d’explicar-la amb seguretat als seus companys.

https://photos.app.goo.gl/ucPEvVewkRwqQLtu6

FASE 3 – QUÈ VOLEM SABER? (GRUPS)

Una vegada tenim totes les preguntes i les hem agrupat per temes d’investigació és hora de fer els grups.
Les mestres barregen els alumnes de les tres classes formant grups heterogenis per a fer un bon treball cooperatiu.
Cada grup escull un tema de l’índex i el desenvolupa.
És hora de començar a investigar!!!

https://photos.app.goo.gl/E2HZ75QFMT4znHba8

 

FASE 3 – QUÈ VOLEM SABER?

En aquest enllaç trobareu el Padlet que vam utilitzar per organitzar els nostres coneixements.

De tot això que volem saber n’ha sortit aquesta mena d’índex que serà l’eix vertebrador del nostre treball.

https://photos.app.goo.gl/JLXBJTeKRUfVehE48

Compartim l’avaluació del projecte

Compartim la idea  que s’aprén millor quan els infants entenen allò que s’espera d’ells i participen en la presa de decisons, diseny de tasques,… i l’avaluació .  Per això, a l’hora d’avaluar, a més de les observacions, converses i  treballs incorporem la utilització de rúbriques autoavaluació que els ajudaran a ser concients de les dificultats i encerts que s’han trobat.

Aquestes rúbriques tot i ser molt senzilles inclouen aspectes com:

. La cerca d’informació.

.La presentació oral del treball.

.El treball en grup.

.El contingut del treball.

 

El nostre projecte es va enriquint

En la majoria de projectes que encetem a l’escola intentem implicar a les famílies. Una manera de fer-ho és a partir de les visites de familiars que són  entesos en algun aspecte. Amb aquestes activitats, els infants, enriqueixen  el  coneixement i també la curiositat de saber més coses, al mateix temps que  adquireix més significat el treball que s’està fent a l’escola.

En aquest projecte n’hem gaudit de tres:

  • L’apicultor  que entre moltes altres coses ens va portar les larves dels diferents tipus d’abelles la qual cosa ens va portar a endinsar-nos en la metamorfosi dels insectes.

El iaio de la Jana ens explica l’ofici d’apicultor

 

  • La mestressa de casa que ens va ensenyar a fer un postre típic del Nadal “Borraines amb mel”

https://agora.xtec.cat/escola-montsagre/general/fem-borraines-amb-mel-en-la-mare-de-la-senyoreta/

 

  • La tècnica de laboratori que ens va obrir la porta al món microscòpic .

Ens ha visitat la Llúcia

Tots aquests moments han estat viscuts amb molt entusiasme i ganes per part dels xiquets i xiquetes i han estat el punt de partida d’altres treballs que s’han anat incorporant de manera natural al nostre projecte inicial.

 

Treball de síntesi de 2n d’ESO “Descobrint Alcanar”

Des del grup impulsor de la Xarxa de CB de l’Institut Sòl de Riu ens vam proposar millorar el treball de síntesi de 2n d’ESO per a presentar-lo com a producte final.

La participació de tothom ha fet que siga un producte més multidisciplinar i que haja hagut una major implicació de l’alumnat en la sortida.

L’activitat està dirigida a que l’alumnat adquirisca el coneixement d’alguns dels elements patrimonials del nucli antic d’Alcanar.

Que sàpiga utilitzar diferents fonts d’informació i integrar-les en el seu bagatge com a ciutadans d’Alcanar i que siguen capaços de difondre estos coneixements per mitjà de diferents tipus de publicacions.

Els treballs s’han realitzat en grup d’una composició heterogènia i han hagut de repartir-se els diferents rols.

Es tracta d’una setmana intensa de treball i cal una revisió del producte final dels grups.

En este àlbum web podreu veure imatges de la sortida i del desenvolupament:

https://photos.app.goo.gl/N61GCnoBDmvqYQKi9

Esperem poder oferir-vos prompte els resultats d’una enquesta que passarem a l’alumnat de 2n d’ESO.

La documentació realitzada:

Dossier del professorat:

https://docs.google.com/document/d/1zU66FJqw-kfHnV2GaHYA1ASzufhyUPDx_gZBD9a3ETs/edit

 

Dossier de l’alumnat:

https://docs.google.com/document/d/1-npoy5KdriXPib9B5cZmXu6o6OtpGmVmqeTOtIOfs7k/edit

 

Quadern Treball de Síntesi:

https://docs.google.com/document/d/1h1QYbnCgRygFxq8_uPWBfKAWBs1duscImFg6m6uPGvA/edit

NOTA IMPORTANT: Quan intentem pujar imatges, surt un missatge que ens diu que hem superat la capacitat d’emmagatzemament. Si voleu veure les imatges pitgeu l’enllaç a l’àlbum web.

Projecte de Criptografia a l’Institut Sòl de Riu

Durant la setmana del 7 a l’11 de maig els alumnes de tercer d’ESO han realitzat un projecte de criptografia gràcies a la col·laboració de diferents professors dels departaments d’Antropologia, Tecnologia, Educació Física i Matemàtiques.

A través de les diferents sessions, els alumnes han treballat en grup, esbrinant per ells mateixos el significat de la criptografia i constatant la seua importància al llarg de la història de la humanitat i la vinculació amb les grans religions i civilitzacions.

Al llarg del projecte, els alumnes han sigut capaços d’encriptar i desencriptar missatges a través de diferents mètodes, i fins i tot, n’han creat de propis. Una de les activitats s’ha realitzat al pati, on s’ha simulat el procés d’intercanvi d’informació encriptada (per exemple, les transaccions bancàries) a través del joc. Dos grups han competit per obtenir el major nombre de missatges desencriptats, havent de desenvolupar diferents rols i realitzar una petita gimcana. Així, tots els alumnes han sigut encriptadors, desencriptadors, portadors de missatges (missatgers) i algun d’ells ha sigut hacker, interceptant missatges del grup contrari.

En les següents imatges es poden veure alguns alumnes participant en aquesta “Criptogym”.

[youtube]https://youtu.be/Gcrq4m_0YBg[/youtube]

 

En els següents enllaços podeu trobar les activitats realitzades i altra documentació:

Resum:

https://docs.google.com/document/d/1cXnvbhX2J8r7hp0-EETzKTyxnZEg7ignM_LLAnQyYBA/edit#heading=h.gjdgxs

Dossier alumnat:

https://docs.google.com/document/d/171L0RMI_awwcHg5GmH_RjVKcz52mX2JBFO9fTK9HLr4/edit

Diari de treball i rúbrica alumnat:

https://docs.google.com/document/d/1GYrx3-ourvgdXM1QFUh01q9xKtLcthuYI–WYfd6QWM/edit

FASE 1 – PROPOSTES I TRIA DEL PROJECTE

I tot va començar el dilluns 4 de juny…

Tots els nens i nenes de 3r ens vam reunir per a fer el primer tast al que seria el nostre treball fins a final de curs. I és que havíem de decidir què volíem investigar, què volíem aprendre, què volíem estudiar…

La veritat, ens va costar una mica decidir-nos… perquè som molts i tenim gustos i preferències diferents. Després d’escoltar-nos tots, de votar, d’agrupar-nos per preferències, de defensar la nostra proposta i tornar a votar…  vam tenir el tema del nostre projecte: LA PREHISTÒRIA.

A continuació adjuntem unes quantes imatges que exemplifiquen tot aquest procés inicial.

 

Ens avaluaem: base d’orientació i graelles de coavaluació.

En acabar els projectes de la nostra comarca hem analitzat si ja sabem com es fa un mural i quins passos hem de seguir, per això hem fet una base d’orientació. Així mateix hem seguit graelles per valorar les presentacions dels nostres companys i companyes. Aquestes graelles les hem preparat nosaltres tenint en compte com havia de ser un mural.  Aquí en teniu el resultat.