Durant la setmana del 7 a l’11 de maig els alumnes de tercer d’ESO han realitzat un projecte de criptografia gràcies a la col·laboració de diferents professors dels departaments d’Antropologia, Tecnologia, Educació Física i Matemàtiques.
A través de les diferents sessions, els alumnes han treballat en grup, esbrinant per ells mateixos el significat de la criptografia i constatant la seua importància al llarg de la història de la humanitat i la vinculació amb les grans religions i civilitzacions.
Al llarg del projecte, els alumnes han sigut capaços d’encriptar i desencriptar missatges a través de diferents mètodes, i fins i tot, n’han creat de propis. Una de les activitats s’ha realitzat al pati, on s’ha simulat el procés d’intercanvi d’informació encriptada (per exemple, les transaccions bancàries) a través del joc. Dos grups han competit per obtenir el major nombre de missatges desencriptats, havent de desenvolupar diferents rols i realitzar una petita gimcana. Així, tots els alumnes han sigut encriptadors, desencriptadors, portadors de missatges (missatgers) i algun d’ells ha sigut hacker, interceptant missatges del grup contrari.
En les següents imatges es poden veure alguns alumnes participant en aquesta “Criptogym”.
[youtube]https://youtu.be/Gcrq4m_0YBg[/youtube]
En els següents enllaços podeu trobar les activitats realitzades i altra documentació:
Resum:
Dossier alumnat:
https://docs.google.com/document/d/171L0RMI_awwcHg5GmH_RjVKcz52mX2JBFO9fTK9HLr4/edit
Diari de treball i rúbrica alumnat:
https://docs.google.com/document/d/1GYrx3-ourvgdXM1QFUh01q9xKtLcthuYI–WYfd6QWM/edit