Dibuixant la vida

Durant el temps que va durar la nostra investigació i les coses que anàvem aprenent se’ns va ocórrer la idea que durant un dia podríem ser Montse Gisbert, per tant, tal i  com ens havien dit de diverses fonts, la Montse abans de fer els seus dibuixos, pensava en una frase, i a partir d’aquesta s’inventava un dibuix, on combinava diverses tècniques.
Cada alumne es va inventar una frase i a partir d’aquesta van sorgir fantàstics dibuixos. Finalment vam fer un llibre, “Jo també sóc Montse Gisbert”, que vam acabar regalant-li a la Montse el dia que ens va visitar.

Maleta i cap a Brussel·les!

Un cop els grups formats els alumnes van sortir al carrer a preguntar sobre qui era la Montse Gisbert.
Cada grup es va interessar per diferents coses. Un grup va trobar on vivia la seva mare; un altre grup van visitar al Sr. Alcalde, un altre grup van anar al seu oncle (ex-mestre de la nostra escola), uns altres als veïns, uns altres a la biblioteca….
Una vegada recopilada la informació que els interessava, s’ho apuntaven a una llibreta i a la classe s’exposava. Alguns fins i tot es feien fotos en les persones a qui preguntaven.
A partir d’aquí van sorgir diferents inquietuds. Volien saber coses sobre la ciutat de Brussel•les on viu actualment Montse Gisbert i també volien conèixer com és l’ofici d’escriptora i il•lustradora. Així que es van organitzar per a poder donar resposta a les seves preguntes buscant informació a Internet i preguntant al bibliotecari del poble.

Seria convenient posar filtres a l’hora de demanar la informació o bé donaríem màniga ampla a l’espontaneïtat?

Un personatge misteriós …

Durant un any, els alumnes de 4t B vam estar investigant diversos personatges, que suposadament, la mestra es trobava al carrer i els portava sorpreses. L’activitat consistia en saber qui era aquell personatge, què feia, on vivia…
A principi de curs vam saber que la il•lustradora Montse Gisbert visitaria la nostra escola. Arrel del curs de les CB, vam decidir que l’alumnat de 4tB faria el projecte de la Montse.
Aprofitant el tipus d’activitat que fèiem i que agradava tant als alumnes, es va proposar que investiguessin sobre aquest personatge.
A l’endemà ja sabíem que aquest personatge era del nostre poble. Els alumnes es van engrescar i van començar a preguntar què sabien de la Montse Gisbert. Van anar fins i tot al Sr. Alcalde del poble de Sant Jaume, amics, veïns…

Veieu amb bons ulls reduir l’estudi de grans personatges de la humanitat a persones d’àmbit local?

Una trucada inesperada.

Una tarda a l’arribar a la classe, inesperadament vam rebre la trucada de la Montse Gisbert des de  Brussel•les. Per fer un treball satisfactori ens va indicar com tenien que ser els grups i els participants que formarien part de cadascun d’ells.
Vam fer cinc grups ( tres de quatre i dos de tres alumnes).
El fet que fos el propi personatge qui formés els grups, evitava possibles queixes per part de l’alumne i que tothom estigués content.
Els alumnes van estar totalment d’acord en la formació dels grups.

Ens presentem

El primer que els alumnes van trobar necessari i important era que puguessim presentar-nos als companys i companyes europeus. Van decidir que volien fer una presentació de l’escola, que coneguessin una mica els espais per on ens movem cada dia i entre tots decidim com i què volem ensenyar de la nostra escola.

El resultat va ser el següent:

[youtube]https://youtu.be/IMUBXrMTpdY[/youtube]

Montsagre School Planning

Montsagre School Planning

Date Task Aim
February and March Pupils have done a project with their tutor because they wanted to know if bees have ears.

They looked at the insects through microscopes.

They drew the animals.

They classified the animals according different itms: legs, wings, shell…

To answer the question: Have bees got ears?
March Presentation of e-twinning partners.

Question: Where do our partners live?

To locate in a map the countries and cities of our partners.
April, 5th and 6th Introducing ourselves.

Question: How can we introduce ourselves?

To agree the way we introduce ourselves.

To introduce ourselves.

April and on… Dialogue: What do we have in common?

Making the insect hotel

Question: Do we have the same insects as our partners?

To make the insect hotel.

 

To compare insects with partners.

About the project

Our project is all about biodiversity:

How many insects do you think you could find in your schoolyard ? In order to attract more of them, we would like to build a hotel in our playground. During the project, we would work on our city, on the insect’s characteristics, we would do some art, and the main objective would be to establish a comparison of insects frequentation between our different countries.

Fem grups de treball amb rols

La mestra fa quatre grups homogenis de quatre/cinc alumnes on cada membre té el seu rol: moderador, secretari, material i portaveu.

Tal com vam quedar la sessió anterior avui hem vist un vídeo on s’explica com és un ecosistema, els membres de cada grup han agafat apunts ja que després, cada grup han acordat entre els seus membres com fer una definició d’ecosistema.

Compartim el nostre projecte amb altres escoles d’Europa

Per tal d’implicar una altra àrea en el projecte, s’ha pensat que una bona manera de fer-ho era en l’àrea de llengua estrangera (anglès) a partir del programa europeu e-twinning.

El projecte que es comparteix amb escoles europees té l’objectiu de construir un hotel d’insectes.

 

Que sabem dels ecosistemes.

A la segona sessió terballem, que sabem dels ecosistemes?

les aportacions van ser les seguents:

– Plantes.

– Cadena alimentària.

– Evolució de les plantes i animals.

– Plantes i animals. els animals intervenen en el creixement de les plantes.

– Humans.

– Animals aqüàtics i terrestres.

– Natura.

– Sistema econòmic.

– Fotosíntesi.

– Animals herbivors, carnivors.

– Sistema ecològic.

– Neixement de les plantes.

A l’assemblea que es va fer després de les aportacions es va decidir que no teniem prou informació per saber que voliem conèixer dels ecosistemes, per això s’acorda que per a la pròxima sessió mirariem un video de qué és un ecosistema.