El llibre “La bruixa que es menjava les paraules boniques” d’animallibres, ens ha servit de font d’inspiració per crear una sessió de lectura i escriptura amb els alumnes.
En primer lloc, hem inventat l’inici d’un conte on la protagonista és la Rabiosa, una bruixa que té per costum menjar-se les paraules boniques. Després, hem demanat als alumnes que es convertissin en escriptors/es i acabessin d’escriure el final de la història però, per inspirar-se, els hem preparat unes preguntes per contestar en veu alta i així treballar també l’expressió oral i la creativitat. Per últim, els alumnes poden resoldre una activitat on han d’escriure dins l’olla les paraules que pensen que seran font d’alimentació de la Rabiosa. Un recurs útil per programar una bona sessió de lectura, escriptura, comprensió i creativitat.
La història diu així: “Vet aquí una vegada una bruixa que es deia Rabiosa. Aquesta bruixa vivia en una caseta al mig del bosc. Aquesta bruixa, però, no era una bruixa qualsevol sinó una bruixa molt especial que no acostumava a menjar el que menjaven les altres bruixes: anques de granota, ales de rat-penat, cucs arrebossats amb fang, cues de llangardaix a la planxa… La Rabiosa s’alimentava de paraules però no pas de totes, sinó que ella tan sols menjava paraules boniques. Cada matí tan bon punt sortia el sol, agafava el seu cabàs i, acompanyada del Ximplet, el seu gat, sortia de casa per passejar pel poble buscant paraules saboroses amb les quals fer un bon guisat. Anava al pati de l’escola, les botigues, la parada de l’autobús, les perruqueries, els restaurants, els parcs…i cada vegada que algú parlava i deixa una paraula bonica…ZAS! la bruixa l’agafava a vol i se la guardava al seu cabàs. Quan el tenia ben ple anava cap a casa i…”
Podeu descarregar-vos tot el document en pdf clicant AQUÍ i en format word clicant AQUÍ.
Vinga…a despertar la creativitat dels alumnes!

Abans que el temps decideixi ser el que toca i haguem de tancar-nos a les aules, us volem presentem un joc, principalment d’exterior o d’espais amplis, que té moltes possibilitats. Avui volem parlar-vos del joc de la Bomba. Aquesta activitat ens permet treballar l’automatització de processos que participen en la lectura, en concret la 


L’objectiu principal del recurs és descobrir si uns determiants objectes es troben dins de les làmines on hi ha un munt de detalls diferents. Així doncs, es treballa l’atenció de manera que, si la paraula que han llegit es troba dins del dibuix, han d’encerclar-la i escriure al seu costat el símbol corresponent. Al mateix temps es practica la 










Avui compartim amb vosaltres un recurs per treballar la correspondència grafema-fonema amb els més petits. Es tracta de la creació d’un llibre que conté les lletres de les inicials dels noms dels petits realitzats amb cartolina i goma eva que ens permetran introduir les lletres de forma multisensorial i molt motivadora ja que ells són els protagonistes.
Des del


























El passat 20 d'octubre El programa "Quèquicom" del C33 va dedicar dos reportatges molt interessants sobre el TDAH . Els podeu veure a la PÀGINA 
