INICIEM UN NOU ANY AMB UN CALENDARI ESCOLAR

gener

Primer mes del calendari de la Sílvia

Després d’unes merescudes vacances, tornem a iniciar l’activitat bloguera amb més ganes que mai per compartir noves experiències, recursos, activitats…que ens puguin ajudar a atendre la diversitat d’alumnat i fer front a les seves necessitats ja siguin personals, educatives, afectives…

Comencem el 2015 compartint un calendari elaborat per la col·labora Sílvia Sánchez pensat per treballar directament amb els alumnes ja sigui de manera individual o grup classe apuntant les tasques a fer, les celebracions importants… al final de cada mes hi ha introduït la dita corresponent. Moltes gràcies Sílvia per seguir compartint.

Us el podeu descarregar del google drive clicant AQUÍ.

Aprofitem per desitjar-vos que el nou calendari 2015 s’ompli de projectes, recursos i idees que ens permetin assolir els nostres objectius. Feliç any!

Publicat dins de Calendari, Llengua, Matemàtiques | Etiquetat com a , | 2 comentaris

SOMIEM TOTS JUNTS UN NOU DEMÀ. BONES FESTES!

Després d’un ritme frenètic a les escoles arriba el moment de descansar, fer balanç d’aquest any que està apunt d’acabar i permetre’ns el luxe de somiar i veure, per uns dies, el món amb ulls d’infant.
Amb la música i la lletra del Camp d’Aprenentatge Pau Casals somiem tots junts amb un nou demà, un nou món on tots siguem iguals, on la inclusió a les escoles sigui una realitat i on prevalgui la igualtat d’oportunitats per a tots els nens i nenes. Un món on els somriures curin tots els mals. Ho sabrem fer, podrà ser, perquè, des de les escoles, podem canviar el món encara que sigui una mica.
Seguirem compartint i demostrant que la unió, la perseverança i la força de voluntat són les armes més poderoses per lluitar contra les injustícies i fer d’aquest món un món millor tal i com diu la cançó.
Amb aquest vídeo editat per l’Escola Lluçanès us volem desitjar molt bones festes i que tots els vostres somnis es facin realitat. Esperem que us agradi.

Publicat dins de Materials | Deixa un comentari

JO DESCRIC, TU DIBUIXES: UNA NOVA ACTIVITAT D’ESCRIPTURA I COMPRENSIÓ LECTORA

Fa temps vam publicar en aquest bloc una activitat titulada: “JO ESCRIC, TU DIBUIXES” que va tenir molt bona acceptació entre els alumnes i, per aquest motiu, aquest curs hem tornat a aplicar la mateixa activitat amb alumnes de 3r de primària però en aquesta ocasió no van descriure paisatges sinó personatges fantàstics.

Us expliquem el procés:

1. Es demana als alumnes que, utilitzant un full A5 dibuixin i pintin un personatge fantàstic i original: una fada, un monstre, un extraterrestre, un robot… Cal vigilar perquè la resta d’alumnes no vegin dibuix del seus companys/es.

2. Cada alumne fa la descripció del personatge que ha dibuixat i se’ls demana que escriguin tots els detalls ja que l’objectiu final serà que un dels seus companys/es hagi d’imaginar-se i dibuixar el personatge seguint la lectura de la seva descripció. Per aquest motiu cal descriure tots els detalls: el color, la mida, la forma… Se’ls passa un breu guió-pauta amb allò que caldrà descriure i l’ordre: de quin personatge es tracta, l’aspectegeneral, la cara, el vestit…

3. S’intercanvien les descripcions entre els alumnes sota la consigna que cada alumne ha de llegir la descripció del seu company/a i dibuixar, en un altre full, el personatge que han descrit. No val fer cap tipus de pregunta sinó que s’han de regir únicament per l’escrit.

 

4. Els alumnes llegeixen en beu alta la descripció del seu company/a i comenten els dubtes i les dificultats amb què s’han trobat: si els ha semblat fàcil o difícil, si han trobat a faltar alguna informació important…

 

 

5. Es comprova el resultat final descobrint els dos dibuixos dels personatges: el dibuix original sobre el qual s’ha elaborat la descripció i el dibuix resultant de la lectura i la comprensió de la descripció d’un altre company/a. Finalment, s’enganxen els dos dibuixos de costat sota de cada descripció.

El resultat….és sorprenent i, el més important, ens ha permès veure que sovint donem per suposades moltes dades que, a vegades, no queden reflectides en les nostres descripcions.

Una activitat on els alumnes han viscut i après moltes coses i que us animem a provar i experimentar ja sigui amb la descripció d’un paisatge, d’un ambient de Nadal, d’un personatge…o del que vosaltres desitgeu.

Els dibuixos que acompanyen aquest article són una mostra del resultat del treball que han elaborat els alumnes de 3r de l’Escola Lluçanès. Veureu que els dibuixos s’assemblen bastant i que han fet un bon treball!

Si proveu aquesta proposta amb els vostres alumnes i ens voleu fer arribar la vostra opinió…ho podeu fer a través d’un comentari.

Publicat dins de Comprensió, Dibuixos, Escriptura, Expressió, Lectura, Llengua | Etiquetat com a , , , | 4 comentaris

JUGUEM I APRENEM AMB…LA BOMBA!

IMG_20141128_180451Abans que el temps decideixi ser el que toca i haguem de tancar-nos a les aules, us volem presentem un joc, principalment d’exterior o d’espais amplis,  que té moltes possibilitats. Avui volem parlar-vos del joc de la Bomba. Aquesta activitat ens permet treballar l’automatització de processos que participen en la lectura, en concret la velocitat d’anomenar (RAN) i consciència sil·làbica, ja que el joc consisteix en nombrar, el més ràpid possible, paraules que comencin amb la síl·laba de la targeta. També és útil per treballar el vocabulari i introduir als alumn@s en la lectura.

A més, és molt interessant perquè serveix tant per P5 com per a Cicle superior i, fins i tot, institut. Nosaltres ho hem fet a P5  i a l’institut i ambdós llocs s’ho han passat d’allò més bé.

A mesura que pugeu de nivell amb el joc el podeu anar complicant amb les següents variants:

  • Paraules que acaben amb…
  • Determinar un grup, per exemple, només poden dir països, aliments… si ho acoteu a un camp semàntic l’activitat guanya en dificultat, emoció i, sobretot, us permet utilitzar aquest recurs en altres àmbits no lingüístics (socials, dir els noms dels rius, països…)
  • Per treballar les taules de multiplicar o la fluïdesa en les matemàtiques, tant sols modificant les targetes, amb les taules de multiplicar, les de sumar…

Si el voleu provar, clicant als següents enllaços podreu accedir a les instruccions del joc i les targetes amb les síl·labes. Esperem els vostres comentaris 😉

silabes bombaINSTRUCCIONS DEL JOC

TARGETES DE SÍL·LABES     (1a part)

TARGETES DE SÍL·LABES    (2a part)

 

Publicat dins de Consciència fonològica, Jocs, Lectura, Vocabulari | 1 comentari

APRENEM L’ABECEDARI CREANT UN VIDEOCLIP

Els alumnes de Cicle Mitjà de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès han estat treballant l’abecedari i l’ordenació de paraules seguint l’ordre alfabètic. Dels mateixos alumnes va sorgir la idea de crear un VIDEOCLIP amb la CANÇÓ DE L’ABECEDARI de Dàmaris Gelabert.

Després de demanar permís per escrit a la Dàmaris i utilitzant com a font d’inspiració un recurs educatiu publicat per “L’obra social La Caixa” van planificar totes les seqüències i van incorporar-hi l’àrea d’educació física i artística formant lletres humanes.

Des de l’escola els vam donar-los suport orientant-los en el seu projecte, acompanyant-los i ajudant-los en l’edicició final. És increïble la capacitat creativa que poden arribar a desenvolupar els alumnes només amb el nostre suport i acompanyament  i amb una gran dosi de motivació per aconseguir un objectiu comú!

Podeu veure tot el procés que van seguir, les fotografies i el videoclip visitant el bloc de l’Escola Lluçanès.

El resultat final…aquí el teniu (esperem que us agradi):

GRACIES DAMARIS

Missatge d’agraïment a Dàmaris Gelabert

Publicat dins de Abecedari, conceptes, Creativitat, Llengua, Motricitat, Orientació Espaial, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , , , | 3 comentaris

VEIG, VEIG…ATENCIÓ, LECTURA, COMPRENSIÓ, ESCRIPTURA I VOCABULARI

Després de l’èxit que va tenir entre els alumnes de Cicle Inicial el material “VEIG, VEIG” de Yolanda Cruel compartit en aquest bloc (cliqueu AQUÍ per accedir-hi) hem decidit adaptar-lo per crear un nou recurs utilitzant com a suport unes làmines d’imatges trobades a la web: http://aimeetv.blogspot.nl/2008/11/alle-praatplaten-op-een-rij.html

Una de les làmines utilitzades com a suport

ticL’objectiu principal del recurs és descobrir si uns determiants objectes es troben dins de les làmines on hi ha un munt de detalls diferents. Així doncs, es treballa l’atenció de manera que, si la paraula que han llegit es troba dins del dibuix, han d’encerclar-la i escriure al seu costat el símbol corresponent. Al mateix temps es practica la lectura i la comprensió lectora i l’adquisició de vocabulari.

Però…després de practicar amb paraules escrites per la mestra…per què no aprofitar algunes de les làmines fent que siguin els mateixos alumnes qui escriguin paraules que estiguin o no en el dibuix? I després…no us semblaria interessant que els altres companys/es realitzin l’activitat que els altres els han preparat? D’aquesta manera també es treballa l’escriptura.

A continuació podeu visualitzar les diferents activitats que hem preparat pels alumnes (les primeres làmines són de lectura i comprensió i, les últimes, d’escriptura):

ATENCIÓ! Per poder-vos descarregar i/o imprimir el document podeu clicar AQUÍ i accedir al GOOGLE DRIVE. En aquesta ocasió el document el trobareu en format word per tal de poder-lo adaptar segons les necessitats dels vostres alumnes.

Mostra del treball realitzat per una alumna de primer:

Variant: es poden utilitzar les làmines per treballar la consciència fonològica fent que els alumnes hagin de buscar paraules que comencin, continguin o acabin per una lletra o síl·laba determinada.

MÉS VEIG – VEIG! 

TARDOR

Volem compartir amb vosaltres un altre veig veig, relacionat amb la tardor. En aquest continuem treballant l’atenció, el vocabulari,  la lectura,  la comprensió lectora, l’escriptura, però també el compteig. El teniu en castellà i català, així com en diferents nivells: paraula i imatge, per ajudar als infants a introduir-se en la lectura o simplement fer una tasca de cerca visual i compteig; paraula, amb les tres tipologies de lletra, i el nivell de frase, amb dues tipologies de lletres on, a més a més, treballarem la comprensió lectora. També hem deixat fulls amb espais en blanc per tal que siguin els vostres alumnes els que escriguin les paraules o les frases i els intercanviïn amb els seus companys. Tots aquests nivells disponibles us permetrà adaptar-ho a els diferents nivells de la vostra aula. El podeu descarregar clicant a l’enllaç: català i castellà.  Per nosaltres, el veig veig, és un recurs súper útil per les estacions de llengua. Com l’utilitzeu vosaltres?

Publicat dins de Comprensió, Escriptura, Imatges, Lectura, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , | 4 comentaris

ADAPTACIÓ DE MATERIAL DE CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA AMB SUPORT DIGITAL (TIC o PDI)

Ens fa especial il·lusió presentar-vos l’adaptació del material que ha elaborat PEDRO ANTONIO FABREGA de l’escola Agnès Armengol de Sabadell a partir del programa “Scratch

En Pedro va decidir adaptar el material sobre consciència fonològica i rimes elaborat per Cristina Sotoca i compartit des d’aquest mateix bloc per tal de poder-lo fer servir amb l’ordinador de manera individual o bé amb la PDI.

material cristina

Les activitats, elaborades amb suport informàtic, funcionen de la següent manera: clicant sobre la bandera verda l’activitat es posa en funcionament i clicant sobre el rectangle blau de la part superior esquerra l’activitat es veu en pantalla gran.

rimes pedroClicant sobre el següent enllaç o sobre les imatges trobareu tots les propostes agrupades i podreu accedir a les diferents activitats:

http://scratch.mit.edu/studios/514681/

El suport amb colors ajudarà als alumnes amb més dificultats.

Al seu bloc hi podreu trobar aquests i altres materials i activitats elaborats a la seva escola al “Taller de creació de materials 2014”. Podeu accedir-hi clicant al següent enllaç:
http://blocs.xtec.cat/pfabreg3/xvi-taller-de-creacio-de-material-dnee-juny-2014/

Val molt la pena donar-hi un cop d’ull, de ben segur que trobareu material interessant per aplicar a les vostres aules i, el fet de ser digital, conté una motivació afegida per l’alumnat.

Moltes gràcies Pedro per la gran feina realitzada, per nombrar sempre la font dels teus materials i per elaborar exercicis tan motivadors pels nostres alumnes. Però…el que es més important, és que els comparteixis amb tots nosaltres. Felicitats!

Publicat dins de Consciència fonològica, Dibuixos, Imatges, Jocs, Lectura, Llengua, Materials, pdi, TIC | Etiquetat com a , , , , | 3 comentaris

EL COCODRIL MENJA PARAULES I LA MÀQUINA DE FER PARAULES

Hola!

Us presentem el cocodril menja paraules i a la màquina de fer paraules. Què deuen fer tots dos junts?

IMG_20141009_212926

Cocodril menja paraules

IMG_20141009_213234

Màquina de les paraules.

Doncs són els eixos d’una sèrie d’activitats que podeu treballar amb els vostres alumnes de P4, P5, fins i tot de 1er de Primària.

 Es tracta d’un seguit de dinàmiques i jocs per:

  • Treballar la relació fonema-grafema
  • Adonar-se que el llenguatge escrit és una manera de representar la realitat
  • Relacionar i reflexionar sobre com mateixes lletres poden produir paraules diferents (consciència fonològica)
  • Aprendre vocabulari
  • Treballar el significat de les paraules
  • Iniciar-se en la lectura.

Així com d’altres aspectes com la representació de la realitat per mitjà de gràfiques, probabilitat, més que, menys que…

Us animem a veure la descripció complerta i utilitzar el material per tal de comentar-nos què tal ha anat, necessitem feedback! 🙂 Per veure les instruccions,  el material com el de la imatge que teniu a continuació, els daus i tot allò que necessiteu per crear el vostre propi recurs cliqueu AQUÍ. Us el podreu descarregar des del Google Drive.

paraules dibuix

Material elaborat per Cristina Sotoca per al Bloc de Recursos per l’Educació Especial. Inspirat en: http://mrsosterman.blogspot.ca/2011/11/shake-of-day.html i en http://www.icanteachmychild.com/feed-the-alphabet-monster/

 

Publicat dins de Consciència fonològica, Jocs, Lectura, Matemàtiques, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

VEIG, VEIG…ORIENTACIONS I ACTIVITATS PER UTILITZAR LES LÀMINES DE LLENGUATGE

làmina veig veigveig veigYOLANDA CRUEL BIOSCA, gran col·labora d’aquest bloc ens escriu:  “Ja saps com m’agrada enriquir-me de la feina que fan els companys i també com m’agrada compartir el material que elaboro.”

 

“Amb les làmines de Orientación Andújar que l’altre dia vam publicar al facebook, jo ja havia elaborat un material. Us el passo per a veure si pot ser útil”.

Moltes gràcies Yolanda, segur que ens serà molt útil. Gràcies també per seguir compartint i elaborant materials tan útils com els que teniu a continuació:

  1. Instruccions i activitats per utilitzar les làmines de dibuixos.
  2. Làmines de dibuixos del bloc Orientación Andújar.
  3. Graelles de comprensió de frases seguint el joc del “Veig Veig” utilitzant les làmines: fitxes d’afirmacions.

Publicat dins de Acollida, Autisme, Comprensió, Dibuixos, Imatges, Jocs, Lectura, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | 8 comentaris

LLEGIM, COMPRENEM I ESCRIVIM: LES VACANCES D’ESTIU

Estem a les portes d’un nou curs escolar i, per començar a treballar la lectura i l’escriptura amb els alumnes, què millor que utilitzar els records de les vacances d’estiu.

Amb aquest objectiu hem creat una activitat d’elaboració pròpia on els alumnes desenvolupen diferents estratègies:

  • La fluïdesa i la comprensió lectora.
  • L’elaboració d’hipòtesis abans, durant i després de la lectura.
  • Les famílies de paraules.
  • La comprensió lectora d’un text narratiu.
  • El record de fets passats i l’estructuració d’un discurs oral.
  • L’organització i estructura d’un text escrit.

L’activitat proposada consta de tres parts:

  1. Tres textos inventats amb el suport d’imatges que descriuen tres maneres diferents de passar les vacances: a la muntanya, a casa fent allò que més ens agrada o a la platja. Gràcies a les imatges els alumnes poden activar coneixements previs i fer hipòtesis. En cadascun dels textos hi manquen paraules que, en un primer moment, l’alumne haurà de deduir.
  2. Un conjunt de paraules que l’alumne ha d’entendre i saber col·locar dins del text corresponent comprovant les hipòtesis inicials sobre el lèxic que ell/a havia deduït en la lectura dels tres textos. Segons el camp semàntic l’alumne haurà de descobrir a quin text pertany.
  3. Una part més oberta on l’alumne pot escriure allò que ha fet durant les vacances després d’explicar i estructurar el seu discurs a nivell oral.

Esperem que us agradi la proposta i, si l’utilitzeu amb els alumnes o l’adapteu segons les necessitats, ens feu arribar la vostra opinió escrivint el vostre comentari.

Us enllacem una altra activitat de comprensió lectora per treballar amb alumnes de Cicle Inicial relacionada amb les vacances d’estiu i publicada en aquest mateix a l’inici del curs anterior (2013-2014):

Publicat dins de Comprensió, Escriptura, Estiu, Fluïdesa, Lectura, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , , | 2 comentaris

EL MEU LLIBRE DE LES LLETRES

muntat1Avui compartim amb vosaltres un recurs per treballar la correspondència grafema-fonema amb els més petits. Es tracta de la creació d’un llibre que conté les lletres de les inicials dels noms dels petits realitzats amb cartolina i goma eva que ens permetran introduir les lletres de forma multisensorial i molt motivadora ja que ells són els protagonistes.

Per saber com fer-lo i perquè ens ajudarà fer-lo, cliqueu AQUÍ

Esperem que us agradi i que compartiu amb nosaltres com ha estat la vostra experiència al utilitzar-lo. 🙂

Publicat dins de Abecedari, Consciència fonològica, Lectura | Deixa un comentari

TREBALL SISTEMÀTIC DE VOCABULARI A L’AULA

LÀMINES DE VOCABULARI AL BLOC “AULA PT”

Hem creat una nova pàgina al bloc que porta per nom “VOCABULARI”. En ella hi podreu trobar propostes, materials, idees, enllaços, recursos…relacionats amb el treball sistemàtic del treball de lèxic necessari per adquirir una bona comprensió lectora i desenvolupar la consciència fonològica i, en conseqüència, millorar la fluïdesa lectora.

Però…

  • Com podem incloure el treball de vocabulari específic dins l’aula?
  • Què signifiquen els BITS DE VOCABULARI?
  • Com es poden aplicar els “bits” i les “flashcards” a l’aula?
  • On podem trobar idees, recursos i materials per desenvolupar l’ampliació de vocabulari entre els alumnes?

Totes aquestes respostes les podeu trobar a l’article escrit per la CRISTINA SOTOCA clicant AQUÍ o clicant a la pàgina “VOCABULARI” d’aquest mateix bloc.

  • Teniu noves idees per treballar el vocabulari a l’escola? Les voleu compartir amb nosaltres? Coneixeu nous enllaços i materials per treballar aquesta part tan important d ela llengua? Podeu contactar amb nosaltres per correu electrònic (blocrecursosee@gmail.com) o escrivint un COMENTARI.

Seguim compartint i aprenent conjuntament!

Publicat dins de Dibuixos, Imatges, Jocs, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | 2 comentaris

JOCS PER ESTIMULAR LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

Si seguiu aquest bloc i els materials que s’hi comparteixen, veureu que sempre he demostrat preferència per tots aquells jocs que ajuden als alumnes a adquirir una bona consciència fonològica ja que aquesta és imprescindible per assentar les bases necessàries per a una bona lectura i escriptura.

Des del Departament d’Ensenyament han publicat un seguit de dossiers que, des del meu punt de vista, són tot un tresor des del punt de vista de la CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA ja que recullen tots aquells jocs i activitats classificats segons l’objectiu que es vulgui treballar. Així doncs, han editat 7 dossiers (en pdf) cadascun dels quals treballa una habilitat concreta:

Presentació 4. Consciència de síl·laba
1. Jocs d’escoltar 5. Sons inicial i final
2. Rimes 6. Fonemes
3. Paraules i frases 7. Introducció a les lletres i lletrejar

Dins de cada dossier es presenten diferents activitats i, cadascuna d’elles segueix la següent estructura: objectiu, material, activitat, variacions i recursos a la xarxa.

I…per sorpresa meva! Dins del dossier número 3 hi ha enllaços a materials d’aquest mateix bloc, tot un honor!

No us sembla genial? Apa doncs…entreu a la web de l’xtec i…a preparar activitats pels vostres alumnes. Ruta d’accés als materials:

XTEC- CURRÍCULUM I ORIENTACIÓ- EDUCACIÓ INFANTIL- ORIENTACIONS

També podeu accedir-hi clicant a l’enllaç de cada dossier o bé accedint a la pàgina principal clicant sobre la imatge que acompanya aquest article o bé AQUÍ.

Publicat dins de Consciència fonològica, Enllaços, Escriptura, Jocs, Lectura, Llengua | Etiquetat com a , , , , , , | 3 comentaris

NOUS MATERIALS: RELACIÓ PARAULA-DIBUIX

Ja fa un temps, SÍLVIA SÁNCHEZ va enviar-me un material de relació paraula-dibuix que avui comparteixo amb tots vosaltres. Un bon material per treballar la lectura. Si plasfiquem el material i utilitzem retoladors tipus “Velleda” pot ser un bon recurs per treballar per mitjà de racons d’aprenentatge. També podem adaptar-lo i convertir-lo en un material manipulatiu com el que s’explica en un anterior article publicat en aquest mateix bloc (per refrescar la memòria mireu la fotografia que acompanya aquest article): cliqueu AQUÍ per accedir-hi.

Finalment, he trobat el temps necessari per publicar-lo!

Perquè…malgrat els comentaris sobre les llargues vacances del mestres hi ha professionals que seguim treballant acabant de tancar temes i preparant el nou curs amb ganes i il·lusions renovades. Bon estiu a tots i totes!!!

Publicat dins de Comprensió, Lectura, Llengua, Motricitat | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

RACONS DE LLENGUA: CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA, SIL·LÀBICA I RIMES

CRISTINA SOTOCA torna a compartir amb nosaltres la seva experiència amb un seguit de recursos i material per treballar els RACONS DE LLENGUA a Educació Infantil amb l’objectiu de treballar diferents aspectes de la consciència fonològica, les síl·labes, les rimes i els fonemes. 

Racons de llenguatge

La Cristina ha creat diferents RACONS amb material totalment manipulatiu i atractiu pels alumnes. Ens els explica ella mateixa:

    • S’HAN PERDUT LES LLETRES: es pot utilitzar com es vulgui, plastificat i que els nens amb retolador vileda ho escriguin i ho esborrin, amb lletres i velcros, o reutilitzant taps de llet. Aquesta opció és divertida i treballes coordinació mà ull i motricitat fina. Desenganxes els taps de les ampolles (amb la base inclosa) i un cop plastificades les fitxes ho enganxes amb silicona. Llavors escrius les lletres amb permanent als taps o bé enganxar lletres als taps (lletres de foam petites que es comercialitzen en algunes botigues. Està estructurat amb 3 tres nivells de dificultat: vocals, consonats inicials i consonants intermitges o finals. Si hi ha algun nen amb moltes dificultats, el que es pot fer és escriure la lletra a la plantilla i el nen ha de buscar la lletra que posa entre els taps.lletres
    • QUÈ RIMA AMB QUÈ: hi ha dos nivells. En el nivell 1 la rima és més fàcil doncs en general només canvia la primera lletra (exemple: full/ull – pou- nou) el nivell 2 és un xic més difícil per la llargada de les paraules i perquè en general, només rima la última síl·laba (bufanda-fada…)

NIVELL 1 AMB SOLUCIONARI:

rimesNIVELL 2 AMB SOLUCIONARI:

rimes2

  • COMPTAR SÍL·LABES: han de posar les imatges en cada “torreta” en funció de si tenen 1-2-3 síl·labes. En funció del nivell dels nens pots allargar l’activitat dient que triïn una de les imatges que més els agrada i escriguin una frase entre tots. Si es fa això pot ser útil decidir un secretari que ha de controlar que tots participin i es pot pensar en convertir-ho en cooperatiu utilitzat la tècnica del full giratori.

PLANTILLES PER ELABORAR LES FLORS:

flors

CARTELLS DE DIBUIXOS:

cartells

La Cristina també comparteix la PROGRAMACIÓ DELS RACONS DE LLENGUA.

Moltes gràcies per mostrar-nos i compartir amb nosaltres aquests fantàstics racons que, de ben segur, seran de gran utilitat a les nostres aules i de fàcil aplicació pels nostres alumnes. L’èxit i la motivació estan assegurats!

I vosaltres, què en penseu? Esperem els vostres comentaris!

Cliqueu AQUÍ per accedir a tot el material per treballar els RACONS DE LLENGUATGE: CARTELLS DE DIBUIXOS, PROGRAMACIONS, PLANTILLES, SOLUCIONARIS…

Guardar

Guardar

Publicat dins de Consciència fonològica, Escriptura, Jocs, Lectura, Llengua, Materials | Etiquetat com a , , , , , | 16 comentaris

RECURS PER LA LECTURA DE NOMBRES

Aquests dies he estat treballant la lectura de nombres fins el 40 amb un recurs molt senzill però eficaç, ideat per l’ESE (Equip de Suport a les Escoles): un full amb nombres del 0 al 9 i retalls de paper d’acetat (paper transparent) amb les desenes 1,2,3. Com que una imatge val més que mil paraules, us ho mostro a partir d’un vídeo gravat amb una alumna de l’escola.

Una idea molt útil i senzilla per treballar la numeració!

Publicat dins de Matemàtiques, Nombres | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari