LLEGIM, COMPRENEM I ESCRIVIM: LES VACANCES D’ESTIU

Estem a les portes d’un nou curs escolar i, per començar a treballar la lectura i l’escriptura amb els alumnes, què millor que utilitzar els records de les vacances d’estiu.

Amb aquest objectiu hem creat una activitat d’elaboració pròpia on els alumnes desenvolupen diferents estratègies:

  • La fluïdesa i la comprensió lectora.
  • L’elaboració d’hipòtesis abans, durant i després de la lectura.
  • Les famílies de paraules.
  • La comprensió lectora d’un text narratiu.
  • El record de fets passats i l’estructuració d’un discurs oral.
  • L’organització i estructura d’un text escrit.

L’activitat proposada consta de tres parts:

  1. Tres textos inventats amb el suport d’imatges que descriuen tres maneres diferents de passar les vacances: a la muntanya, a casa fent allò que més ens agrada o a la platja. Gràcies a les imatges els alumnes poden activar coneixements previs i fer hipòtesis. En cadascun dels textos hi manquen paraules que, en un primer moment, l’alumne haurà de deduir.
  2. Un conjunt de paraules que l’alumne ha d’entendre i saber col·locar dins del text corresponent comprovant les hipòtesis inicials sobre el lèxic que ell/a havia deduït en la lectura dels tres textos. Segons el camp semàntic l’alumne haurà de descobrir a quin text pertany.
  3. Una part més oberta on l’alumne pot escriure allò que ha fet durant les vacances després d’explicar i estructurar el seu discurs a nivell oral.

Esperem que us agradi la proposta i, si l’utilitzeu amb els alumnes o l’adapteu segons les necessitats, ens feu arribar la vostra opinió escrivint el vostre comentari.

Us enllacem una altra activitat de comprensió lectora per treballar amb alumnes de Cicle Inicial relacionada amb les vacances d’estiu i publicada en aquest mateix a l’inici del curs anterior (2013-2014):

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Comprensió, Escriptura, Estiu, Fluïdesa, Lectura, Vocabulari i etiquetat amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a LLEGIM, COMPRENEM I ESCRIVIM: LES VACANCES D’ESTIU

  1. Dolors diu:

    Hola Iolanda. És increïble tot el que comparteixes.
    Tinc un dubte: abans podia treure i imprimir tot allà que penges amb Calaméo però ja fa temps que no em deixa. Com puc fer servir el teu material? com s’imprimeix?
    Moltes gràcies per endavant. Dolors

  2. laura diu:

    Ara que ja comencem a preparar les activitats de cara el curs vinent, he trobat aquest material vostre super interessant. Hi ha un petit problema, no se com descarregar-ho del Calameo. M’he donat d’alta i res, sóc incapaç!!! les altres activists són més fàcils d’accedir-hi.

    Moltíssimes gràcies!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *