Abans que el temps decideixi ser el que toca i haguem de tancar-nos a les aules, us volem presentem un joc, principalment d’exterior o d’espais amplis, que té moltes possibilitats. Avui volem parlar-vos del joc de la Bomba. Aquesta activitat ens permet treballar l’automatització de processos que participen en la lectura, en concret la velocitat d’anomenar (RAN) i consciència sil·làbica, ja que el joc consisteix en nombrar, el més ràpid possible, paraules que comencin amb la síl·laba de la targeta. També és útil per treballar el vocabulari i introduir als alumn@s en la lectura.
A més, és molt interessant perquè serveix tant per P5 com per a Cicle superior i, fins i tot, institut. Nosaltres ho hem fet a P5 i a l’institut i ambdós llocs s’ho han passat d’allò més bé.
A mesura que pugeu de nivell amb el joc el podeu anar complicant amb les següents variants:
- Paraules que acaben amb…
- Determinar un grup, per exemple, només poden dir països, aliments… si ho acoteu a un camp semàntic l’activitat guanya en dificultat, emoció i, sobretot, us permet utilitzar aquest recurs en altres àmbits no lingüístics (socials, dir els noms dels rius, països…)
- Per treballar les taules de multiplicar o la fluïdesa en les matemàtiques, tant sols modificant les targetes, amb les taules de multiplicar, les de sumar…
Si el voleu provar, clicant als següents enllaços podreu accedir a les instruccions del joc i les targetes amb les síl·labes. Esperem els vostres comentaris 😉
TARGETES DE SÍL·LABES (1a part)
TARGETES DE SÍL·LABES (2a part)
Retroenllaç: Juego para trabajar la conciencia fonológica, la velocidad de nombrar… LA BOMBA!! | EL AULA DE ANDRÉS