JUGUEM I APRENEM AMB…LA BOMBA!

IMG_20141128_180451Abans que el temps decideixi ser el que toca i haguem de tancar-nos a les aules, us volem presentem un joc, principalment d’exterior o d’espais amplis,  que té moltes possibilitats. Avui volem parlar-vos del joc de la Bomba. Aquesta activitat ens permet treballar l’automatització de processos que participen en la lectura, en concret la velocitat d’anomenar (RAN) i consciència sil·làbica, ja que el joc consisteix en nombrar, el més ràpid possible, paraules que comencin amb la síl·laba de la targeta. També és útil per treballar el vocabulari i introduir als alumn@s en la lectura.

A més, és molt interessant perquè serveix tant per P5 com per a Cicle superior i, fins i tot, institut. Nosaltres ho hem fet a P5  i a l’institut i ambdós llocs s’ho han passat d’allò més bé.

A mesura que pugeu de nivell amb el joc el podeu anar complicant amb les següents variants:

  • Paraules que acaben amb…
  • Determinar un grup, per exemple, només poden dir països, aliments… si ho acoteu a un camp semàntic l’activitat guanya en dificultat, emoció i, sobretot, us permet utilitzar aquest recurs en altres àmbits no lingüístics (socials, dir els noms dels rius, països…)
  • Per treballar les taules de multiplicar o la fluïdesa en les matemàtiques, tant sols modificant les targetes, amb les taules de multiplicar, les de sumar…

Si el voleu provar, clicant als següents enllaços podreu accedir a les instruccions del joc i les targetes amb les síl·labes. Esperem els vostres comentaris 😉

silabes bombaINSTRUCCIONS DEL JOC

TARGETES DE SÍL·LABES     (1a part)

TARGETES DE SÍL·LABES    (2a part)

 

Aquest article ha estat publicat en Consciència fonològica, Jocs, Lectura, Vocabulari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a JUGUEM I APRENEM AMB…LA BOMBA!

  1. Retroenllaç: Juego para trabajar la conciencia fonológica, la velocidad de nombrar… LA BOMBA!! | EL AULA DE ANDRÉS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *